Uunisei riisillä, miten tuon tuunaisi tähän päivään?
Silloin joskus tehtiin seitä nimeltään kiinalainen kalapaistos, jolla ei siis ole mitään tekemistä kiinalaisen ruoan kanssa. Siihem tuli siis se pakaste sei ja päälle suolaa, valkopippirijauhetta, paprikajauhetta, curryjauhetta, sipulisilppua, tomaattia ja juustoraastetta, sekaan kermaa ja uuniin, tarjottiin riisin kanssa. Miten tuo tuunaisi nykyaikaan jollain muilla mausteilla?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Vaihtaa sein loheen, riisin puikulaperunoihin ja kaikki mausteet maustepippuriin.
Ja maksaa älyttömästi. Sitä paitsi puikilaperunat on aivan liian ylihybetettyjä.
Vierailija kirjoitti:
Kun tekee voimakkaasti maustetun tomaattimuhennoksen tölkitetyistä kirsikkatomaateista ja peittää sillä vuuassa olevat seitipalat, niin ollaan heti 2000-luvulla. Portugalilaiset perheenemännät tuntevat satoja erilaisia tapoja tehdä uunikalaa edullisemmistakin kaloista.
Portugalissa on joka päivälle oma kapakalaresepti. Turska ollut niin halpaa, ettei köyhillä portugalilaisilla ole ollut varaa muuhun.
Vierailija kirjoitti:
Seiti pannulle paistumaan, päälle Aurajuustoa ja ruokakermaa. Lisänä riisiä. Hyvää mikäli homejuusto vain uppoaa!
Joo, ruokakermaa, nykypäivänä kaikki keinotekoinen rulaa :)
Cajun mausteseos pintaan ja voihin pannulle. Lohkoperunoita uunissa kalalle kaveriksi.
No, itse olen 50 enkä ole koskaan seistä tehnyt mitään, en ole edes koskaan ostanut.
Ap:n kuvauksen mukainen sei-ruoka on aivan loistavaa ihan tuon otsakkeessa kuvaillun ohjeen mukaan, mutta itse olen raastanut omenaa vielä päälle lisätäkseni hieman makeutta, ja tabaskoa tai sirakkaa päälle jos tykkää tulisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiinnosta kysyn, mistä tuon "kiinalaisen" kalareseptin aikoinaan löysitte? Itse nimittäin ysärillä tehtiin tuota ja silloin tuo oli joltain ystävältä saatu kiertoresepti. Kuvittelin aina että se oli jonkun päässään kehittelemä ja kavereille jaettu ohje, mutta jos et kuulu tuttavapiiriini, niin sitten tuo on ollut ihan yleisessä tiedossa ollut ruoka ;) Mutta ihan täysin identtisellä ohjeella mentiin, sipulia ei tosin taidettu silputa vaan viipaloitiin.
Se oli kyllä hyvää, pitäisi tehdä varmaan taas joskus.
Tää oli köksänkirjassa ja juuri tuolla nimellä eli kiinalainen kalapaistos. Oli mun nuoruusajan herkku. Tänään tein pitkästä aikaa ja oli juuri niin hyvää, kun muistinkin. Jopa lapset tykkäs, kaikki meni yhdeltä istumalta.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiinnosta kysyn, mistä tuon "kiinalaisen" kalareseptin aikoinaan löysitte? Itse nimittäin ysärillä tehtiin tuota ja silloin tuo oli joltain ystävältä saatu kiertoresepti. Kuvittelin aina että se oli jonkun päässään kehittelemä ja kavereille jaettu ohje, mutta jos et kuulu tuttavapiiriini, niin sitten tuo on ollut ihan yleisessä tiedossa ollut ruoka ;) Mutta ihan täysin identtisellä ohjeella mentiin, sipulia ei tosin taidettu silputa vaan viipaloitiin.
Se oli kyllä hyvää, pitäisi tehdä varmaan taas joskus.
Ohje oli yläkoulun kotitalouden oppikirjassa.
Pestoa päälle