Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Moikkailututtu ei moikkaa enää

Vierailija
10.03.2023 |

Vähän loukkaavaa kun eräs moikkailututtu ei moikkaa enää, on kuin ei tuntisikaan. No emme ole oikeastaan koskaan tunteneetkaan, vuosikausia sitten saatoimme olla samoissa piireissä ja rupatella niitä näitä josta moikkailu jäi tavaksi. Juteltiin silloin tällöin samalla ohimennen jotain.

Nyt kun ollaan taas nähty kaupungilla vuosien jälkeen niin on kuin ei huomaisikaan minua. Loukkaavaa, vaikka toisaalta asia on minulle aivan sama enkä edes haluaisi tutustua häneen paremmin, hän vaikuttaa niin erilaiseltakin kuin minä.

Miksi hän ei enää tervehdi? Miksi te olette jättäneet tervehtimättä? Koetteko moikkailun rasittavana?
Mielestäni kohtelias nyökkäys tai "moi" ei haittaisi mitään ja ilahduttaa.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos hän vaikka tapaa runsaasti ihmisiä niin töissä kuin vapaa-ajallakin, eikä välttämättä edes muista sinua?

Vierailija
2/19 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäta se sika.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on kasvosokeus enkä tunnistaisi edes vanhempiani jos tulisivat vastaan yllättävässä kontekstissa

Vierailija
4/19 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos hän vaikka tapaa runsaasti ihmisiä niin töissä kuin vapaa-ajallakin, eikä välttämättä edes muista sinua?

Kyllä varmasti tunnistaa. Huomaan eleistä. Lisäksi piirimme ovat melko pienet joten mahdotonta että olisi täysin unohtanut. ap

Vierailija
5/19 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se ärsyttävää jos joutuu moikkailemaan kymmeniä kertoja päivässä ihmisiä joita ei oikeasti tunne.

Vierailija
6/19 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jätän moikkaamatta joskus jos en ole varma muistaako moikkaustuttu enää kuka olen. Jos siis tuttavuus on vuosien takaa.

Vierailija
7/19 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko loukannut häntä jotenkin tai tehnyt jotain typerää? Oletko lihonut tai äänestänyt persuja tms.?

Vierailija
8/19 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se ärsyttävää jos joutuu moikkailemaan kymmeniä kertoja päivässä ihmisiä joita ei oikeasti tunne.

Voi olla, mutta olisi se kohteliasta ja varsinkin jos toinen on selkeästi valmiina moikkaamaan eli hakee katsekontaktia tms.

Vierailija
9/19 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hän on vain havahtunut pohtimaan, miksi ylipäänsä moikkaamme toisille, emmehän me edes tunne ja lopettanut sen sitten. Hölmöähän se on jos tarkemmin ajattelee.

Vierailija
10/19 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä hän on vain havahtunut pohtimaan, miksi ylipäänsä moikkaamme toisille, emmehän me edes tunne ja lopettanut sen sitten. Hölmöähän se on jos tarkemmin ajattelee.

Ymmärrän tuon kyllä. Itse en kyllä kehtaisi tehdä noin toiselle ihmiselle varsinkin jos hän selkeästi olisi moikkaamassa. En siis haluaisi loukata toista. Ehkä ajattelemme näistä asioista eri tavoin. oj

Vierailija
11/19 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain Suomessa.

Vierailija
12/19 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me taas moikataan aamuisin viiden jälkeen yhden kanssa, jota en tunne lainkaan, mutta kun joka arkiaamu istutaan samassa bussissa, niin se on vaan vahingossa tullut tavaksi, ja mua ainakin piristää tommonen 😅

Vierailija
13/19 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä joitakin jotka ovat vain lakanneet moikkaamasta? Miksi? oj

Vierailija
14/19 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

5/5 päivän hauskin Provo

Vierailija
15/19 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on kasvosokeus enkä tunnistaisi edes vanhempiani jos tulisivat vastaan yllättävässä kontekstissa

Mun tyttärellä on tämä. Olen (hänen äitinsä) ainoa ihminen, jonka hän pystyy tunnistamaan väkijoukosta. Sekin johtuu vain siitä, että minulla on erikoinen habitus. Aika paljon tulee sosiaalista painetta, kun ei pysty tervehtimään kun ei tiedä, kuka kukin on.

Vierailija
16/19 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä näen usein kaupassa tms ihmisiä, joiden kanssa oon EHKÄ ollut samassa perhekerhossa/vauvamuskarissa tms. Mutta oikeastaan en muista edes varmaksi, mistä me tunnetaan. Siitä on kuitenkin aikaa joku 8-15v. En moikkaa, vaikka mietin pitäiskö. Ei me mitenkään muuten tunneta, silloin toki juteltiin viikottain, ehkä. Siitä on niin kauan.

Vierailija
17/19 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä sattuu.

Eräs tuttu ei ole huomaavinaankaan ja painelee aina poispäin kun minut näkee.

On se niin vaikeaa sanoa moi.

Vierailija
18/19 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
19/19 |
10.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes kaikkiin ihmisiin suhtauduin juuri noin, moikkailematta, koska he eivät kiinnosta minua millään lailla tai minulla ei heille ole mitään asiaa,

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan neljä