Kuinka usein löydät homeista ruokaa jääkaapistasi?
Kommentit (33)
Homeessa harvemmin on mitään, mutta heitän kyllä ikävän paljon ruokaa roskiin. Olen pari kertaa kuukaudessa pahoissa vatsavaivoissa enkä voikaan syödä ostamaani tai valmistamaani ruokaa. Onko kellään kokemusta tällaisesta?
Nykyään suosin kyllä jatkuvasti ns. ripuliystävällistä ruokaa ongelman pienentämiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus on kurkku mennyt pilalle, kun jääkaappi on ollut liian kylmä, mutta ei sekään kyllä homeessa ole ollut. Sinkkuna pysyy kontrolli hyvin, ei löydy jääkaapista mitään ikäviä yllätyksiä.
Kurkku säilytetään huoneenlämmössä, kuten myös tomaatit.
Mä tykkään niistä kylminä ja säilytän niitä jääkaapissa. Sipulit sen sijaan säilytän huoneenlämmössä. Tuli vain aikaisemmasta viestistä mieleen, kun joku sanoi että jääkaapissa ollut homeinen sipuli.
Voitte vapaasti tarkistaa tietoni. Kurkku ja tomaatti säilytetään huoneenlämmössä ja sipuli jääkaapissa.
Voi sua pientä 🤗 Yritä nyt ymmärtää, että ihmisellä on vapaa tahto ja saa säilyttää kurkkuansa ihan missä haluaa 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus on kurkku mennyt pilalle, kun jääkaappi on ollut liian kylmä, mutta ei sekään kyllä homeessa ole ollut. Sinkkuna pysyy kontrolli hyvin, ei löydy jääkaapista mitään ikäviä yllätyksiä.
Mä tykkään niistä kylminä ja säilytän niitä jääkaapissa. Sipulit sen sijaan säilytän huoneenlämmössä. Tuli vain aikaisemmasta viestistä mieleen, kun joku sanoi että jääkaapissa ollut homeinen sipuli.
Voitte vapaasti tarkistaa tietoni. Kurkku ja tomaatti säilytetään huoneenlämmössä ja sipuli jääkaapissa.
Voi sua pientä 🤗 Yritä nyt ymmärtää, että ihmisellä on vapaa tahto ja saa säilyttää kurkkuansa ihan missä haluaa 😂
Voi kuule sinä pieni. Ei ollutkaan kyse tahdosta (jonka ymmärrän kyllä), vaan homeisista ruuista. Parempaa illan jatkoa sinulle...tietysti tahtosi mukaan ja ilman hometta siinä ruuassasi😊
TomaattiSuositellaan säilytettäväksi huoneenlämmössä. Jääkaapissa menettää nopeasti makunsa.
KurkkuSäilyy parhaiten viileäkaapissa (+10 - +14 astetta) tai muovikelmuun pakattuna huoneenlämmössä.
Kokonaiset sipulit eivät viihdy kylmässä jääkaapissa, kun taas pilkottu ja kypsennetty sipuli tulisi säilyttää jääkaapissa tiiviissä rasiassa.
Toisin sanoen, sipulit viihtyvät parhaiten noin viiden-kuuden asteen lämpötilassa.
Eilen löysin puolikkaan rasian homeista tuorejuustoa jääkaapista vaikka tarkka yleensä olenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Kyllä mä pidän kurkun ja tomaatit jääkaapissa kuten myös esim. banaanit ja ananaksen. Säilyvät huomattavasti paremmin kuin huoneenlämmössä. Sipulia taas en todellakaan jääkaappiin tunge.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kuule sinä pieni. Ei ollutkaan kyse tahdosta (jonka ymmärrän kyllä), vaan homeisista ruuista. Parempaa illan jatkoa sinulle...tietysti tahtosi mukaan ja ilman hometta siinä ruuassasi😊
Voi kuule, pieni ystäväiseni, kun kävin oikein googlaamassakin sun "tietosi", niin siellä luki, että sipulia ei kannata säilyttää jääkaapissa koska se kostuu ja homehtuu siellä. Parempia ohjeita ensi kerralla 😊👍
Samalla linjalla kuin aiemmat. Joskus unohtuu esim satsuma pussissa kaapin perälle tai loppu juuston käntty mistä ei saa enää höylättyä. Mutta muuten ei tule hävikkiä paljon yhtään ja veikkaan vuositasolla, että joku alle 10e menee hukkaan.
Vierailija kirjoitti:
Äärimmäisen harvoin. Joskus joku klementiini pääsee huonoksi sellaisessa isossa verkkopussissa, mutta siinäpä se. Mulla ei tule ruokahävikkiä juuri lainkaan.
Tässä kysyttiin jääkaappitavaroista eikä hedelmistä.
Omasta jääkaapista todella harvoin. Ehkä joku muiden tavaroiden taakse pudonnut ja unohtunut on joskus homehtunut.
En varsinaiseti homeista ruokaa mutta jonkun leivänpalan tai juustonkannikan välillä.
Joskus harvoin saattaa luomusitruuna mennä homeeseen. Nykyään säilytän niitä aina pakastepussissa vihanneslokerossa.