Miehet, voisitteko alkaa parisuhteeseen naisen kanssa, joka on aiemmin pettänyt ex-miestään?
Kommentit (82)
pettäjät pettää aina. ystäväni petti, alkoi suhteen, meni naimisiin, petti taas, mutta niin teki mieskin. tosin kun selvisi että molemmat petti, niin mies lähti samana iltana.
Vierailija kirjoitti:
Aika iso punainen lippu olisi.
Täytyisi vähintäänkin selvittää sitä, mitä aikaisemmassa suhteessa on tapahtunut, ja miksi nainen on pettänyt.
Jos nainen on etsiytynyt seksisuhteeseen vieraan miehen kanssa, koska aviomies on vähentänyt/lopettanut avioseksin suhteessa, tai jos aviomiehen toiminta joko seksissä tai parisuhteessa ylipäätään on ollut luokattoman huonoa, asia ei olisi ihan niin paha.
Mutta jos nainen on itse lopettanut seksin oman aviomiehen kanssa ja etsinyt uuden miehen sen takia, koska vanha suhde / aviomies ei vain enää kiinnostanut tai "saanut kipinöitä aikaan" (mutta kiinnostui jostakusta vieraasta miehestä ja aloitti hänen kanssaan seksisuhteen), kaikki punaiset liput ja valot menisivät päälle.
Entäs 40v työssäkäyvä mies pelaa kaiken muun ajan wowia, on jonkinlainen aseksuaali ja välit häneen on vain hyvin kaverilliset. Mies ei ole koskaan, nuorempanakaan ollut kovin kiinnostunut seksistä. Mies on kuitenkin itse sukutilaisuudesa itse pettänyt minua ja jättänyt sukulaisten edessä yksin.
Mies on myös lyönyt minua ja uhannut jättää useita kertoja.
Muun ajan mies on kunnollinen, luotettava ja hyvä isä. Emme käytä aloholia. Olen pettänyt häntä. Arkemme toimii muuten, joten en tiedä mitä tehdä. Olemme käyneet parisuhdeterapiassa.
Tuomio?
En alkaisi, aivan samoin kun en alkaisi seurustelee itseään myyvän, varkaan tai seksuaalirikollisen kanssa, olisi aika ilmeistä ettei arvomaailmamme kohtaisi.
Vierailija kirjoitti:
Miehet alkaisi aivan varmasti suhteeseen edellistä miestään pettäneen naisen kanssa, jos kyseessä olisi kaunis ja miehen mielestä haluttava nainen. Miehille millään muulla ei ole mitään merkitystä kuin naisen ulkonäöllä, vaikka täällä jeesustelevatkin. Yhtäkään miestä ei kiinnosta minun korkea moraalini ja "vähäinen käyttö", kun en ole heille ulkonäön puolesta kelpaava.
Ikävää jos olet kokenut näin.
Mutta tiedätkö, jonkun miehen mielestä voit silti olla maailman kaunein nainen.
Toisaalta, moni mies voisi ihan hyvin alkaa kevyeen suhteeseen pettäneen naisen kanssa, jos nainen on ulkoisesti viehättävä. Se on kuitenkin vastakohta vakavalle suhteelle - johon monikaan mies ei todellakaan olisi valmis, koska tuolloin naisen viehättävästä ulkonäöstä tulisi aivan ehdottomasti pitkä miinus (eli kaunis nainen saisi hyvin helposti sivusuhteen, ja aviomies joutuisi kilpailemaan kaikkein viehätysvoimaisimpien miesten kanssa naisestaan).
Petin ex-miestäni nykyisen mieheni kanssa. Nykyistä en ole pettänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyisi vähintäänkin selvittää sitä, mitä aikaisemmassa suhteessa on tapahtunut, ja miksi nainen on pettänyt.
Jos nainen on etsiytynyt seksisuhteeseen vieraan miehen kanssa, koska aviomies on vähentänyt/lopettanut avioseksin suhteessa, tai jos aviomiehen toiminta joko seksissä tai parisuhteessa ylipäätään on ollut luokattoman huonoa, asia ei olisi ihan niin paha.
Mutta jos nainen on itse lopettanut seksin oman aviomiehen kanssa ja etsinyt uuden miehen sen takia, koska vanha suhde / aviomies ei vain enää kiinnostanut tai "saanut kipinöitä aikaan" (mutta kiinnostui jostakusta vieraasta miehestä ja aloitti hänen kanssaan seksisuhteen), kaikki punaiset liput ja valot menisivät päälle.
Entäs 40v työssäkäyvä mies pelaa kaiken muun ajan wowia, on jonkinlainen aseksuaali ja välit häneen on vain hyvin kaverilliset. Mies ei ole koskaan, nuorempanakaan ollut kovin kiinnostunut seksistä. Mies on kuitenkin itse sukutilaisuudesa itse pettänyt minua ja jättänyt sukulaisten edessä yksin.
Mies on myös lyönyt minua ja uhannut jättää useita kertoja.
Muun ajan mies on kunnollinen, luotettava ja hyvä isä. Emme käytä aloholia. Olen pettänyt häntä. Arkemme toimii muuten, joten en tiedä mitä tehdä. Olemme käyneet parisuhdeterapiassa.
Tuomio?
Tuomio on vapauttava.
Vierailija kirjoitti:
Petin ex-miestäni nykyisen mieheni kanssa. Nykyistä en ole pettänyt.
Ap kysyi asiaa miehiltä. Oletko homo?
Vierailija kirjoitti:
Entäs jos pettämisessä ei ole ollenkaan kysymys seksistä, vaan siitä tunteesta, että on arvostettu, hyväksytty, haluttu jne.? Ja jos näin ei alkuperäisessä suhteessa ole, niin sitähän ei tietenkään viitsi enää jatkaa, että kysehän on sitten vain siitä, että teki asiat väärässä järjestyksessä (uusi suhde ennen vanhan lopettamista).
No sellainen lukollinen kureliivi päälle,
ettei pääse livahtamaan.
Ennen vanhaan Etelä-Pohjanmaalla sanottiin: "Ennen maa rupee, kuin h**ra häpee"
Uuteen suhteeseen voi siis aina mennä, olipa menneisyys vakka mitä.
Vierailija kirjoitti:
Ennen vanhaan Etelä-Pohjanmaalla sanottiin: "Ennen maa rupee, kuin h**ra häpee"
Uuteen suhteeseen voi siis aina mennä, olipa menneisyys vakka mitä.
*repee
Vierailija kirjoitti:
Pettäjät pettää aina. Ystäväni petti, alkoi suhteen, meni naimisiin, petti taas, mutta niin teki mieskin. Tosin kun selvisi, että molemmat petti, niin mies lähti samana iltana.
Juurikin näin. Ihmisillä jotka pettävät, niin ainoastaan se oma napa ja etu merkitsee eniten, eikä muilla ole mitään väliä. Muita saa hyväksikäyttää ja pettää, kunhan itse saavat haluamansa. Petturin kanssa en ala ikinä parisuhteeseen, vaikka muuten olisi kuin sopiva ihminen.
Aiempi käyttäytyminen ennustaa tulevaa käyttäytymistä, joten en voisi. Panosuhteeseen korkeintaan.
Todennäköisesti en, jos asiasta tietäisin. Mutta voi toki olla lieventäviä asianhaaroja, jotka tulisi ottaa huomioon. Asiat eivät ole täysin mustavalkoisia. Esimerkiksi jos ex-kumppani olisi kohdellut naista huonosti tai jos mies olisi pettänyt ensin ja nainen olisi pettänyt kostoksi tms. Merkitystä olisi myös sillä, katuisiko nainen tekoaan ja sillä, millainen kumppani hän muutoin olisi.
Olisin valmis kuuntelemaan naisen tilityksen aiheesta. En tuomitsisi suoralta kädeltä.
Ehkä exä roikkui väkisin naisessa ja asui väkisin yhdessä, vaikka nainen sanoi haluaa erota. Ja nainen alkoi etsiä muuta jossain vaiheessa. Mies ei tajunnut että oli erottu ja syytää sitten naista pettämisestä. Nuorena ehkä nainen haluaa kunnollisen kumppanin tai mennä vielä. Jos mies on nalkuttava, tylyttävä ja juo viinaa, siitä varmaan pyrkii eroon nainen. Toki on sitten pelaajat erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti en, jos asiasta tietäisin. Mutta voi toki olla lieventäviä asianhaaroja, jotka tulisi ottaa huomioon. Asiat eivät ole täysin mustavalkoisia. Esimerkiksi jos ex-kumppani olisi kohdellut naista huonosti tai jos mies olisi pettänyt ensin ja nainen olisi pettänyt kostoksi tms. Merkitystä olisi myös sillä, katuisiko nainen tekoaan ja sillä, millainen kumppani hän muutoin olisi.
Olisin valmis kuuntelemaan naisen tilityksen aiheesta. En tuomitsisi suoralta kädeltä.
Just näin. Usein mies on kohdellut tietämättään huonosti naista tai nainen on yksin parisuhteessa. Ehkä ei syntynyt kunnollista parisuhdetta alkujaan, ovat hyvin erilaisia. Ja ei ole yhteistä kieltä. Osa miehistä juo, ei ole keskustelevia, voi haukkua naista. Tai nainen huomasi olevansa väärän kanssa, kun ajautui nuorena vaan yhteen. Mutta toki sitten on kylmiä pettäviä juovia naisiakin, muttei kaikki.
Mitä väliä teidän tai jonkun random u*pon mielipiteellä, kuka haluaa seurustella sellaisen tyypin kanssa jolla vanne kiristää pipoa joka asiasta. Ihmiset tekee virheitä, toiset oppii kerrasta, toiset ei edes kahdesta. Mutta muille ei ole tilivelvollinen kuin itselleen.
Vierailija kirjoitti:
pettäjät pettää aina. ystäväni petti, alkoi suhteen, meni naimisiin, petti taas, mutta niin teki mieskin. tosin kun selvisi että molemmat petti, niin mies lähti samana iltana.
Ei pidä paikkaansa. Olen itse pettänyt ex-miestäni monta kertaa. Emme vain osanneet erota, vaikka olimme aivan väärät toisillemme. Nykyisen mieheni kanssa olen ollut 20 vuotta, eikä ole käynyt mielessänikään pettää häntä, enkä tekisi sellaista missään tapauksessa.
Ällöttävää lukea teidän kommentteja, joissa sanotte että panisitte kyllä. Ei ihme, että hpv on niin yleinen nykyään, kun ei kondomikaan siltä suojaa. Yäk.
No siinä mielessä voisin, että olen pari kertaa elämässä napannut naisen joka on parisuhteessa eli se pettäminen tapahtui minun kanssani ja edellinen suhde loppuikin sitten siihen.
Kaikkea voi elämässä sattua ja kaikki ei aina mene siististi ja puhtoisten moraalisääntöjen mukaan.