Minkä elintarvikkeen hinnan nousu harmittaa eniten?
Kysymys otsikossa. Paprika on järjettömän hintaista. Tykkään siitä ja aina ennen on ollut kaapissa, mutta ei enää.
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Perustarvikkeet. Niistä kun aivan kaikkien hinta on noussut. Valmislasagne on halvempaa kuin itsetehty, mikä on vähintään hämmentävää. Monessa muussa asiassa sama juttu.
Ihan mielenkiinnosta, miten muka on halvempaa? Itse tehty lasagne maksaa ehkä 7-8 euroa ja siinä on varmaan 2-3kg lasagnea. Ei tuohon kilohintaan saa mitenkään valmiseinestä.
Vierailija kirjoitti:
Voin.
Voi oli lidlissä vielä kuukausi sitten 2.59€ / 500gr, mutta nyt nousi yhtäkkiä eurolla.
Juusto, kananmunat ja he-vi osaston tuotteet.
Noh kyllähän se on se oluen hinnan nousu.
Paprika tosiaankin.
Palaako enää koskaan normaalihintaiseksi? Mietin, että pitäisiköhän tänä kesänä kasvattaa paljon paprikaa itse ja sitten pakastaa.
Vierailija kirjoitti:
Juusto
Sama
Kasvikset. Esim. punaisen paprikan kilohinta oli juuri läheisessä s-marketissa 9 euroa (keltaista ja vihreää sai noin 5e kilohinnalla). Överihintaiset jää kauppaan, en osta periaatteestakaan. Ei elämänlaatuun vaikuta se, jos joku paprika jää ostamatta.
Valitettavasti on sanottava, että kasvikset. Eikä oikein tule ostettua mitään tilalle, joskus kaalia, mutta maha ei oikein kestä.
Irtomyynnin croissantit. Ne oli joskus 39 senttiä.
Vierailija kirjoitti:
Siivoushanskat monipakkaus. Joutunut välillä olemaan ilman kun lähikaupassa maksaa 8e melkein (5 paria, lyhytvartiset ohuet) tai 12e. Pitää tilata kauempaa tai hakea.
Elintarvikekäyttöön sopivat hanskat ovat kutistuneet; minulle sopi vuosia M-koko, ja pienikätisenä olen voinut käyttää esim. lasten hanskoja. Vaan eipä mahdu enää! Puristaa, menee just ja just päälle. Jotenkin absurdia kun käsi mahtuu päiväkotilaisen talvihanskaan kokeillessa, mutta M-kokoinen elintarvikehanska ei meinaa mahtua.
Paprika, kurkku ja tomaatti eivät ole sesongissa. Niiden hinta laskee kesällä.
Vierailija kirjoitti:
Paprika, kurkku ja tomaatti eivät ole sesongissa. Niiden hinta laskee kesällä.
Olkoon olematta, mutta hinnat ovat silti älyttömiä. Lihaa saa halvemmalla.
Paprika, tomaatti, kurkku. Noiden tilalle olen ostanut enemmän lihaa.