Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lopetin pitkäaikaisen alkoholinkäytön, alkaako laihtuminen heti?

Vierailija
09.03.2023 |

Olo on jotenkin turvonnut ja "jumissa", ikään kuin kunnollista nälän tunnetta ei tule.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kantsi ainakaan henkeään pidätellä tuota odotellessa. Itsellä tulee syksyllä täyteen 10 vuotta tipattomuutta mutta ihan samoissa mitoissa olen kuin juodessakin. Ja siis ylipainoa on parikymmentä kiloa eli varaa olisi kyllä laihtua.

Enkä ollut etenkään loppuvaiheessa kohtuukäyttäjä millään mittarilla vaan kaljaa meni useampana iltana viikossa se sikspäkki ja sitten yhtenä ihan kunnolla.

Vierailija
22/35 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärinä kuluttaa kaloreja, patja imee nesteet eli juu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nesteet on jo lähteneet liikkeelle! Juomisen lopettamisen jälkeen pari päivää söin reilusti, olin onneksi jo saanut ruokahaluni takaisin. Sitten aloitin uuden ruokavalion. Näkyy jo vaa'alla ja tuntuu vaatteissa. :) 

Ap

Vierailija
24/35 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kuukauden ollut tipattomalla. Projektini 'laihdu raittiina' olen asettanut vuoden pituiseksi. Vielä en ole laihtunut. En syö sokeria, enkä roskaruokaa. Milloinhan alkaa laihtuminen?

Paljon joit ennen? 

Perjantaisin pullon viiniä.

Iltapäivä lehti oli artikeli kesällä.Naisa joilla vaihdevuodet ja sen jälkeen Viini Lihottaa. Vuorkaudessa ihmisen paino voi hetellä minimi 1kg. Riipuu mitä juo ja lappaa suhunsa. Opetele ruoka rytmi ,kuin ulkoilu rytmi ja unirytmi ajan kanssa laihdut.Ethän lihonnut 1-3kk .Et voi myöskään laihtua 1-3kk. Normaali painoseksi.Hiilihapoliset juomat laajetavat vatsalaukkua ja sinne mahtuu siloin enemän ruokaa.

Vierailija
25/35 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alota kova treenaminen ton lisäks niin paino alkaa tippua satavarmasti! Ja mieliala nousee entisestään. Hieno homma, tsemppiä!

Vierailija
26/35 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kuukauden ollut tipattomalla. Projektini 'laihdu raittiina' olen asettanut vuoden pituiseksi. Vielä en ole laihtunut. En syö sokeria, enkä roskaruokaa. Milloinhan alkaa laihtuminen?

Paljon joit ennen? 

😂 Ikäänkuin tuolla olisi hevonpaskan vertaa merkitystä.

Kai teit tästä numeron myös niin että olit ennen alkoholisti kun joit viiniä kerran viikossa. 😂😂😂

Vierailija
27/35 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juopottelu laihduttaa, jos tekee sitä liikaa.

Moni lihoo lopetuksen jälkeen. 

Miten se lihottaa, jos syömiset pysyy samana? Alkoholissa on kuitenkin paljon kaloreita. 

Varmaan tuossa on taustalla se että huomaamattaan syö vähemmän kuin luulee, koska alkoholi vaimentaa nälkäviestit. Riippuu tietenkin ihmisestä.

Vierailija
28/35 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon joit ennen? 

Kai teit tästä numeron myös niin että olit ennen alkoholisti kun joit viiniä kerran viikossa. 😂😂😂

Alkoholismista en tiedä, mutta tuossa kyllä riskirajat paukkuu. Naisilla riskiraja on 5 alkoholiannosta kerralla. Pullossa viiniä niitä on 6.

Jos juo 52 kertaa vuodessa yli riskirajan, sinusta tuo on vain ison naurun paikka?

Vierailija
29/35 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juopottelu laihduttaa, jos tekee sitä liikaa.

Moni lihoo lopetuksen jälkeen. 

Miten se lihottaa, jos syömiset pysyy samana? Alkoholissa on kuitenkin paljon kaloreita. 

Varmaan tuossa on taustalla se että huomaamattaan syö vähemmän kuin luulee, koska alkoholi vaimentaa nälkäviestit. Riippuu tietenkin ihmisestä.

Ei kaikilla vaimenna, vaan päinvastoin. Mulla alkoholi tekee ihan mielettömän ruokahalun. Kai siksi aperatiivejakin juodaan?

Vierailija
30/35 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon joit ennen? 

Joku juo tuon määrän joka päivä. Se ei poista sitä tosiasiaa, että pullo viiniä viikossa kerralla vetäistynä on riskikäyttöä.

Vierailija
31/35 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon joit ennen? 

Alkoholismista en tiedä, mutta tuossa kyllä riskirajat paukkuu. Naisilla riskiraja on 5 alkoholiannosta kerralla. Pullossa viiniä niitä on 6.

Jos juo 52 kertaa vuodessa yli riskirajan, sinusta tuo on vain ison naurun paikka?

Tosijuopon maailmaan ei mahdu se ajatus, että vähäisempikin alkoholi voi olla jollekin ongelma.

Vierailija
32/35 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon joit ennen? 

Jos et ole lisäksi tissutellut arkena tai käynyt snägärillä vain juomapäivinä, niin pullollisessa viiniä on suunnilleen 600-700 kaloria.

Aluksi saattaa lähteä kilokin nesteitä, mutta jos syömiset eivät muutu, niin tuon merkitys painoon on noin kilo kolmessa kuukaudessa tai 4-5 kiloa vuodessa. Jos haluat nopeampaa tahtia, niin kannattaa miettiä myös ruokavaliomuutoksia.

Vierailija
33/35 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuhiljaa. Pidä kii terveellisimmist elämäntavoist. Esim.Ruokapyramidi. Uni,vähä liikuntaa.

Kalorisäädöt tavotteiden mukaa

34/35 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin kertoa omalta kohdaltani sen, että juomisen lopettaminen ei laihduttanut. Syynä se, että juodessa en syönyt mitään, en illan päätteeksi, eikä krapulassakaan pystynyt syömään kuin pari hassua voileipää. Minulla ei siis kuulunut roskaruoka tuohon viikonloppuharrastukseen. Ja kun alkoholi jäi, tuli tilalle normiruoka.

Kun perjantain megakännäily jäi, niin olo koheni henkisesti ja fyysisesti. Nyt olen ollut lähes kolme kuukautta juomatta pisaraakaan. Viikonloput on nykyään mahtavia siinä mielessä, että jaksan siivota kotia, herätä aikaisin olo virkeänä, ei ahdista ym ym. Ja rahaa on säästynyt muutama satanen per kuukausi! Työviikkokin alkaa energisenä ja levänneenä.

Tosin tilalle tuli yksinäisyys, koska sosiaaliset suhteeni ja sosiaalinen elämäni perustui tuohon, että kokoonnuttiin perjantaisin töiden jälkeen samaan baariin juomaan kunnolla valomerkkiin asti ja viettämään kivaa rentoa aikaa. Jotenkin säälittävää näin jälkeenpäin ajatellen. Mutta nyt kun olen huomannut alkoholittoman elämän mielekkyyden, niin baarit jopa hieman ahdistavat. Ei huvita enää. Elämä ilman krapulaa ja parin päivän ahdistusta ja tyhjyyden tunnetta on mukavaa.

Kun yksinäisyyden tunne iskee, niin yritän ajatella niitä hyviä puolia joita alkoholittomuus on tuonut olooni ja talouteeni.

Haaveissa olisi saada uusia kavereita joiden kanssa ulkoilla, harrastaa kulttuuria viikonloppuisin jne normijuttuja ilman alkoholia. Näistä baarikavereista en ole kuullut mitään. Se jota luulin jopa ystäväkseni ei ole laittanut minulle edes yhtä viestiä. Tajusin, että he olivat todellisia kavereitani vain perjantaisin saman pöydän ääressä istuessa ja juodessa. Tosin heidänkin elämänsä sosiaaliset kontaktit liittyvät tuohon baariin ja juomiseen.

Ehkä minä olenkin loppupeleissä se onnekas, kun halusin ja uskalsin hypätä pois tuosta oravanpyörästä?

Teit upean valinnan 🙌

Vierailija
35/35 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lopetin marraskuussa 2022 juomisen toivona, että laihtuisin. Paino oli noussut sairaalloisen lihavuuden lukemiin 125 kg. Join joka ilta 4-8 isoa pint-koon olutta ja perjantaina ja launtaina kunnon kännit, joten kaiken järjen mukaan siitä juomisesta tuli valtavasti kaloreita ja pitäisi reilusti laihtua kun ne jää pois.

Ainoa mitä tapahtui oli, että ekana parina viikkona lähti turvotusta pois, ja sen seurauksena "laihduin" 2 kg. Sen näki ihan silmin, että nilkat esimerkiksi ei olleet turvoksissa enää. Mutta tuon jälkeen en ole laihtunut enää lisää ollenkaan. Enkä ole ottanut mitään korvikkeita alkoholille tyyliin karkit. Mutta ehkä sitten syön määrällisesti enemmän ruokaa, en ole punninnut enkä mitannut. Ei kai tässä auta kuin alkaa jollekin laihdutuskuurille, koska mulla näköjään pelkkä alkoholin pois jättö ei laihduta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän