Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lopetin pitkäaikaisen alkoholinkäytön, alkaako laihtuminen heti?

Vierailija
09.03.2023 |

Olo on jotenkin turvonnut ja "jumissa", ikään kuin kunnollista nälän tunnetta ei tule.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottele rauhassa.

Vierailija
2/35 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin saman projektin nyt maanantaina. Kilo on lähtenyt tiistaista, mutta käyn puntarilla nyt vain maanantaisin. Voin päivittää miten menee sitten. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitin saman projektin nyt maanantaina. Kilo on lähtenyt tiistaista, mutta käyn puntarilla nyt vain maanantaisin. Voin päivittää miten menee sitten. 

Ja olen eri enkä ap.

Vierailija
4/35 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et saa ylimääräistä energiaa muualta, niin ainakin lisälihominen loppuu.

Vierailija
5/35 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuukauden ollut tipattomalla. Projektini 'laihdu raittiina' olen asettanut vuoden pituiseksi. Vielä en ole laihtunut. En syö sokeria, enkä roskaruokaa. Milloinhan alkaa laihtuminen?

Vierailija
6/35 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juopottelu laihduttaa, jos tekee sitä liikaa.

Moni lihoo lopetuksen jälkeen. 

Vierailija
7/35 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juopottelu laihduttaa, jos tekee sitä liikaa.

Moni lihoo lopetuksen jälkeen. 

Miten se lihottaa, jos syömiset pysyy samana? Alkoholissa on kuitenkin paljon kaloreita. 

Vierailija
8/35 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kuukauden ollut tipattomalla. Projektini 'laihdu raittiina' olen asettanut vuoden pituiseksi. Vielä en ole laihtunut. En syö sokeria, enkä roskaruokaa. Milloinhan alkaa laihtuminen?

Paljon joit ennen? 

Vierailija
9/35 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni alkaa paikkaan sitä juopottelua syömisellä.

Kunnolla jos tinttaa niin ei siinä jouda syömään ees 

Vierailija
10/35 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin pitkäaikaisen alkoholinkäytön, kun rikoin tapaturmassa luitani. Painoni putosi 4 kk sairausloman aikana 16 kg, vaikka en edes yrittänyt laihduttaa. Kollegat ei heti tunnistaneet kun palasin töihin.

Vierailija
11/35 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon joit ennen? 

Perjantaisin pullon viiniä.

Vierailija
12/35 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 6 viikkoa tipattomalla, enkä laihtunut. Kai sitä korvasi juomisen syömisellä.

Vierailija
13/35 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin 6 viikkoa tipattomalla, enkä laihtunut. Kai sitä korvasi juomisen syömisellä.

Joo, no minä aion aloittaa ihan tietyn ruokavalion, jonka siis pitäisi laihduttaa.

Ap

Vierailija
14/35 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon joit ennen? 

Perjantaisin pullon viiniä.

Eli noin 500 kcl vaan viikossa. Kyllä tuossa aikaa menee.

Vierailija
15/35 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi ei kyllä minulla vaikuta painoon, kuten ei liikuntakaan. Jos juo, syö vähemmän. Jos liikkuu paljon, tulee nälkä. Terveys täytyy siis ainakin itselläni olla motiivi, ei paino.

Vierailija
16/35 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kertoa omalta kohdaltani sen, että juomisen lopettaminen ei laihduttanut. Syynä se, että juodessa en syönyt mitään, en illan päätteeksi, eikä krapulassakaan pystynyt syömään kuin pari hassua voileipää. Minulla ei siis kuulunut roskaruoka tuohon viikonloppuharrastukseen. Ja kun alkoholi jäi, tuli tilalle normiruoka.

Kun perjantain megakännäily jäi, niin olo koheni henkisesti ja fyysisesti. Nyt olen ollut lähes kolme kuukautta juomatta pisaraakaan. Viikonloput on nykyään mahtavia siinä mielessä, että jaksan siivota kotia, herätä aikaisin olo virkeänä, ei ahdista ym ym. Ja rahaa on säästynyt muutama satanen per kuukausi! Työviikkokin alkaa energisenä ja levänneenä.

Tosin tilalle tuli yksinäisyys, koska sosiaaliset suhteeni ja sosiaalinen elämäni perustui tuohon, että kokoonnuttiin perjantaisin töiden jälkeen samaan baariin juomaan kunnolla valomerkkiin asti ja viettämään kivaa rentoa aikaa. Jotenkin säälittävää näin jälkeenpäin ajatellen. Mutta nyt kun olen huomannut alkoholittoman elämän mielekkyyden, niin baarit jopa hieman ahdistavat. Ei huvita enää. Elämä ilman krapulaa ja parin päivän ahdistusta ja tyhjyyden tunnetta on mukavaa.

Kun yksinäisyyden tunne iskee, niin yritän ajatella niitä hyviä puolia joita alkoholittomuus on tuonut olooni ja talouteeni.

Haaveissa olisi saada uusia kavereita joiden kanssa ulkoilla, harrastaa kulttuuria viikonloppuisin jne normijuttuja ilman alkoholia. Näistä baarikavereista en ole kuullut mitään. Se jota luulin jopa ystäväkseni ei ole laittanut minulle edes yhtä viestiä. Tajusin, että he olivat todellisia kavereitani vain perjantaisin saman pöydän ääressä istuessa ja juodessa. Tosin heidänkin elämänsä sosiaaliset kontaktit liittyvät tuohon baariin ja juomiseen.

Ehkä minä olenkin loppupeleissä se onnekas, kun halusin ja uskalsin hypätä pois tuosta oravanpyörästä?

Vierailija
17/35 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin yhden kirjan naisesta, joka jätti alkoholin (tai lopulta ei kyllä kokonaan) niin kertoi laihtuneensa alussa pari kiloa mutta sitten tyssäsi.

Vierailija
18/35 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

heti kun promillet menee nollaan, niin alkaa nahka löystymään

Vierailija
19/35 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin aamulla laihdutuksen. Kävin äsken puntarilla. Ei vielä ole paino pudonnut.

Taitaa olla turhaa hommaa?

Vierailija
20/35 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi