Minkälaisia asioita on sattunut sulle vauvan yövalvottamisen=sinun väsymyksesi ansiosta?
Minä voisin laittaa tähän muutaman omani:
1.Lähdin kauppaan lastenvaunujen kanssa ja otin roskiksen vaunujen alakoriin mukaan ajatellen että lykkään sen matkan varrella roskakatokseen.
Sinne alas se sitten jäi haisemaan koko kauppareissun ajaksi.
2.Yöllä unissani seisoin pinnasängyn vieressä tuntemattomasta syystä, mies heräsi siihen ja ihmetteli ähellystäni.
Aamulla herättyämme vauvamme oli ilkosen alasti sängyssään, enkä vieläkään ymmärrä miksi hänet riisuin. Lakanat tietysti märät.
3.Nukahdin eräänä iltana vauva viereeni sängyllä kovaa väsymystäni. Heräsin jossain vaiheessa yöllä nostamaan vauvan sänkyyn.
Aamuyöstä mies heräsi itkuuni, kun haparoin makuuhuoneessa miehen likapyykkejä ja itkin että " Mä olen sen nyt pudottanut sängystä eikä sitä löydy mistään!"
Vielä yks:
Yöllä jälleen (ylläri ylläri) imetin vauvaa sängyssä makuullani ja nukahdin, KESKEN LIIVIVSUOJUKSENVAIHDON, tissi oli paljaana.
Heräsin siihen kun vauva oli itse myöhemmin löytänyt tissin ja imi sitä, ja joku suihkusi naamalleni komeassa kaaressa, ja sehän oli tietty paljaana oleva tissi joka suihkusi toisen tissin tyhjenemisen reaktiosta.
Ihmettelin myös joskus mustelmia, tai no, fritsuja tisseissäni joita mieheni EI ollut tehnyt. Nehän oli tullut siitä kun vauva oli kai nälissään etsinyt nänniä ;)
Kommentit (30)
Vauva nukkui omassa sängyssä, ja minä olin kainalooni kasannut peiton myttyyn, luullen että siinä on vauva.. Mies ihmetteli, että mitä minä pengon.
ja etsinyt vauvaa sängystä ja omasta sängystään kun en ole tajunnut missä hän mahtaa olla... Miehen kanssa on tullut tapeltua kanssa väsymyksen takia ja muutenkin on ollut semmoinen olo että hulluksi varmaan tulee. Ei sen kummempaa.
yönä havahduin kun hellästi imetin tyynyäni..
Olen myös nukuttanut tyynyä mahan päällä... 12
Eilen nauroin noita roskisjuttuja ja tänään kävi niin itselle! Bussista noustessa tajusin että ei hitto, vaipparoskis mukana. Kiikutin sen huomaamatta stockan hoitohuoneen roskikseen. Oli pakko! Ja tuli mieleen myös että ostoskärryjä olen heijannut uneen useasti jos joku muu on pitänytkin vaunuja.
Tunniksi oli tarkoitus mennä mutta reissu venähti kahdeksi kun satuin nukahtamaan. Menin rauhalliseen nurkkaukseen lukemaan jotain naistenlehteä ja heräsin kirjaston sulkemisaikaan siihen kun virkailija tuli koputtamaan olkapäähän. Parasta tai pahinta oli vielä kun tokaisin unentoppurassa virkailijalle että taasko se pitää imettää ihan kuin hän olisi ollut mieheni. Joo, hävetti ihan pikkasen. En ollut vissiin saanut kotona oikein nukutuksi.
Kun tarpeeks väsyttää, niin minä nukun. Aamulla olen joskus hehkuttanut miehelleni, että vauva nukkui koko yön heräämättä. Mies on siihen joskus todennut, että: " sinä nukuit, etkä herännyt itkuun. Kannoin sitä pari tuntia olkkarissa..." ! :/ Onneksi en ole yh!
Väsyneenä muisti pätkii. Unohdan mitä olin tekemässä ja unohdan mm. esineitten nimet.
niin mieheni tuli yöllä viereeni ja kyseli missä vauva on. Vastasin että tässä vieressä ja taputtelin peittomyttyä. Mies kauhuissaan että HERÄÄ!MISSÄ VAUVA?? omassa sängyssä tuo nukkui, kun olisi vaan sen muistanut..
makasin eräänä päivänä keittiön lattialla, kun väsymys meni " päähän" . Ihan kuin olisin ollut tukkihumalassa, en pysynyt tolpillani.
Mullekin kävi tuo roskapussionnettomuus. Kuljetin sitä tyytyväisenä Stockmannin lastenvaateosastolla vaunujen alaosassa. Tietysti se sitten oli vielä se vaipparoskis.
Toisella reissulla olin hirveän tyytyväinen, kun saatiin käytyä kaupassa ilman hirveää huutoa (meidän vauva itki yleensä vaunuissa koko ajan) ja olin löytänyt kaiken ja vielä maksanutkin. Kerkesin pienen matkan kävellä kotia päin kun kassaneiti juoksi perään ostosteni kanssa.
Ja sitten oli se synnytyksen jälkeinen hormoniherkkyysaika. Tein lihapullia, ja kun ne eivät kaikki siinä pannulla paistuneet yhtä tasaisiksi, niin aloin itkeä ja heitin koko lihapullataikinan roskiin. Mies vähän katsoi että joo, sinne meni päivällinen.
:)
mä oon kans haronut sänkyä, etsinyt vauvaa. olen myös tarrannut äkisti mieheeni, ettei vaan (vauvana) putoaisi sängystä...
kuiviinvaihtamisen ja uloslähtemisen yhteydessä. sitten ihmettelin miten tuo vaippa falskaa noin pahasti kun huomasin että vauvan etumus kastuu vaan kastumistaan- no kai se kastuu kun on pelkkä body ja housut päällä ;D
Olen myös unohtanut ostokset kassalle maksettuani ne.
johon mies että ei nukkunu, mä syötin sen 2krt :) Hups
Kamuni oli nii väsy et unohti nukkuvan vauvan kaupan eteen ostosten ajaksi ja käveli kassejan kaa himaan ja meni nukkumaan, kunnes tajus heti et apua missä vauva :O
Ite unohdin esikoisen partsille nukkuun kun lähin kauppaan, kaupassa muistin et hei missä rattaat on, mut nukku edelleen ku paniikissa juoksin kotiin :)
Myös kaukosäädin on ollu missä millonki ja pyykit pesty monesti vedellä. Oman tukkani pesin vahingossa miehen axella :D
Esineiden nimet unohtuu ja se vaikeuttaa keskustelua esim. neuvolassakin....
Vierailija:
Kamuni oli nii väsy et unohti nukkuvan vauvan kaupan eteen ostosten ajaksi ja käveli kassejan kaa himaan ja meni nukkumaan, kunnes tajus heti et apua missä vauva :O
Omia toilailuja:
- monesti syöttäessä (pullosta, piti istua) olen nukahtanut ja meinannut pudottaa vauvan. Aloin sitten kasata mielettömästi tyynyjä ympärille ettei haitannut vaikka nukahdinkin.
- kuulin kerran askeleita kotona vaikka olin yksin
- kerran pyörryin väsymyksestä
- laitoin suolatippoja Devitolina ruokaan
Meillä lapsi nukkui aivan mielettömän huonosti tuonne 1,5-vuotiaaksi asti, joten tuossa yhden vuoden tienoilla olin todella, todella zombie, tuntui että järjenlähtö oli lähellä. Siinä ei enää yksi tai kaksi hyvinnukuttua yötäkään auttanut, ja useimmiten en enää edes pystynyt nukahtamaan yliväsymyksen takia. Hukkasin tavaroita, etenkin postia, kirjeitä tms. Lapsen yksivuotislahjan, jonka kummi lähetti, hukkasin, todennäköisesti laitoin roskikseen väsyneenä.
Itselläni ei ole lapsia, mutta ikää on jo sen verran, että olis aika niitä pian yrittää. Ajatelkaas, että jos minä saan jonain yönä nukutuksi vain 5 tuntia, olen seuraavana päivänä niin zombie, etten pysty tekemään töitä. Mitähän sitten tapahtuu, kun mulla on lapsia...
MUTTA kaikkeen tottuu. Ennen lasta oli pakko nukkua päikät töiden jälkeen jos yöunet jäi alle kahdeksaan tuntiin.
Onneksi nykyään jo nukutaan paremmin.
Terv. taisin olla 25 tai 24
Tuo lompakon jääkaappiin laittaminen on tuttua kuin myös nukahtaminen kesken imetyksen ja sitten on tullut ihmeteltyä että missä vauva kun mies on sen omaan sänkyynsä nostanut..
Kerran kun vauva itki yöllä omassa sängyssään sängyn oikella puolella ja minä nukuin vasemmalla kyljelläni niin havahduin siihen kun silittelin miehen kättä ja hoin hälle että shh, shh...;D Siinä sitten itsekseni hihittelin kun mies ei siihen edes herännyt..
On tullut myös unohdettua että mitäs olinkaan tekemässä ja etittyä silmälaseja jotka ovat päässä ja puhelinta johon olin juuri puhumassa..
Nyt on toilailut hieman vähentyneet kun neiti on jo 1v 2kk ja nukkuu yöt läpeensä..:)
Esikoiselle oli cuplaton-tipat, vitoli-tipat ja silmätulehdukseen sellanen rasva, niin enköhän eräänä aamuna laittanut cuplaton-tippaa silmään...