Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ajattelet jos viisikymppinen nainen sanoo olevansa kotiäiti

Vierailija
09.03.2023 |

?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on raskautunut myöhemmällä iällä

Vierailija
2/28 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että hänen mies on varmaan kohtuu varakas tai hänellä itsellään on säästöjä, että pystyy olemaan ilman palkkatyötä. Kadehdin vähän myös. Kotiäitiyshän on parhainta, kun on lapset isoja tai peräti pesästä pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletan että on lapsi tai lapsia huollettavana, elossa olevia alle täysi-ikäisiä. 

Vierailija
4/28 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän ei ole vielä mitään. Törmäsin hiljattain päälle kuusikymppiseen vaaliehdokkaaseen, joka oli laittanut tittelikseen kotiäiti. Tuon ikäisenä olisi parempi mainita olevansa vaikka isoäiti tai jotain muuta, kun on ihan selvää, että jälkikasvu on lentänyt pesästä jo vuosikymmeniä sitten.

Vierailija
5/28 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen: oho, kukahan senkin rahoittaa?

Vierailija
6/28 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että hänen mies on varmaan kohtuu varakas tai hänellä itsellään on säästöjä, että pystyy olemaan ilman palkkatyötä. Kadehdin vähän myös. Kotiäitiyshän on parhainta, kun on lapset isoja tai peräti pesästä pois.

Eiköhän tuollainen ihminen ole pikemminkin kotirouva kuin kotiäiti, jos lapsia ei ole enää huollettavana.

Vierailija
7/28 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan naurettavia yleistyksiä täällä. Ei todellakaan ole itsestään selvää, että 5-kymppisellä ei ole enää kotona huollettavia. Miettikää nyt vaikka sijaisperheitä. Heistä hyvin moni toimii sijaisperheenä pitkäänkin ja se on monelle ns. elämäntyö. 50-kymppisellä voi hyvin olla kotiin sijoitettuja alakoululaisia.

Vierailija
8/28 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tuollainen ihminen ole pikemminkin kotirouva kuin kotiäiti, jos lapsia ei ole enää huollettavana.

Mutta kun kotirouva kuulostaa tavallisen "lopullisesti kotiin unohtuneen kotiäidin" korvaan liian herraskaiselta, eihän niin voi sanoa.

Vierailija
9/28 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään, ei kuulu mulle.

Vierailija
10/28 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan naurettavia yleistyksiä täällä. Ei todellakaan ole itsestään selvää, että 5-kymppisellä ei ole enää kotona huollettavia. Miettikää nyt vaikka sijaisperheitä. Heistä hyvin moni toimii sijaisperheenä pitkäänkin ja se on monelle ns. elämäntyö. 50-kymppisellä voi hyvin olla kotiin sijoitettuja alakoululaisia.

Puhutaankos tällöin kotiäidistä? Siis jos kotona on vain sijaislapsia.

Vierailija
11/28 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli jos on alakouluikäinen sijoituslapsi kotona, niin äidin kotonaolo on hyväksyttävää. Entä jos on alakoululainen biologinen lapsi, onko silloinkin ok jos äiti on kotona?

Vierailija
12/28 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mitään, ei kuulu mulle.

Samoin, huvittavia nämä jotka haluavat sanella sen miten muutkin elävät.

Jotain narsismia varmaan.

Vierailija
13/28 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo niin se oikea termi varmaan menisi. Moni vaan käyttää tuota kotiäitiä varmaan, jos on alunperin sinne kotiin jäänyt lapsia hoitamaan, vaikka ei enää olisikaan sitä hommaa. Mun äitini oli eläkeikään asti puheissaan "kotiäiti". Elämäntyyli jostain 50 v eteenpäin oli kyllä sellainen luksuskotirouva-tyylinen, naapuruston samantapaista elämää viettävien naisten kanssa.

Vierailija
14/28 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monelta mieheltä on jotenkin päässyt unohtumaan että Suomessa myös nainen voi periä jopa valtavia omaisuuksia ja mies voi olla se jonka täytyy käydä töissä elättääkseen itsensä. Ei ole mitenkään itsestään selvää että nainen on aina se joka elää teidän sanojenne mukaan "lompakkoloisena". Tilanne voi olla usein ihan toisin päin. Ihan vain nykyaikainen näkökulma monen ummehtuneeseen maailmankuvaan.

Vierailija
15/28 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen viisikymppinen kotiäiti. Mulla on 15v teini.

Vierailija
16/28 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo niin se oikea termi varmaan menisi. Moni vaan käyttää tuota kotiäitiä varmaan, jos on alunperin sinne kotiin jäänyt lapsia hoitamaan, vaikka ei enää olisikaan sitä hommaa. Mun äitini oli eläkeikään asti puheissaan "kotiäiti". Elämäntyyli jostain 50 v eteenpäin oli kyllä sellainen luksuskotirouva-tyylinen, naapuruston samantapaista elämää viettävien naisten kanssa.

Voihan viisikymppiselläkin olla vielä huollettavia lapsia, jopa alle kouluikäisiäkin jos on iäkkäämpänä lapsen saanut Ja kouluikäisiä lapsia voi olla hyvinkin. Eli mijsei voisi olla kotiäiti eikä kotirouva, jos nyt tittelillä on merkitystä.

Vierailija
17/28 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitihän sitä tietysti on elämänsä loppuun asti. Kotiäiti kuulostaa kuitenkin siltä että taloudessa on vielä alaikäisiä lapsia. Muuten kai olisi kotirouva jonka ei tarvitse olla töissä koska mies tienaa tarpeeksi.

Vierailija
18/28 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ekana tulee mieleen, että Wau, hän on niitä naisia jotka raskautuu vielä 45-vuotiaana!!!

... kotiäitinä olin nimittäin itsekin, kokonaiset 6 vuotta. Menin takaisin työelämään, kun nuorin muksu aloitti päiväkodissa ollessaan 3v. Eli mun rajoittuneessa maailmankuvassani kotiäiti on naisihminen, jolla alle kouluikäisiä lapsia :D

Vierailija
19/28 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viitsi laittaa mitä mieltä olen, mutta eiköhän nämä lapset ole jo kouluikäisiä....joten siitä voi äkkiä päätellä onko ihminen laiska.

Vierailija
20/28 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

50-kympisellä voi olla ihan oma alakoululainenkin. Osa saa lapsia vielä 45-vuotiaanakin.