Mitä ajattelet jos viisikymppinen nainen sanoo olevansa kotiäiti
Kommentit (28)
Että hänen mies on varmaan kohtuu varakas tai hänellä itsellään on säästöjä, että pystyy olemaan ilman palkkatyötä. Kadehdin vähän myös. Kotiäitiyshän on parhainta, kun on lapset isoja tai peräti pesästä pois.
Oletan että on lapsi tai lapsia huollettavana, elossa olevia alle täysi-ikäisiä.
Tämähän ei ole vielä mitään. Törmäsin hiljattain päälle kuusikymppiseen vaaliehdokkaaseen, joka oli laittanut tittelikseen kotiäiti. Tuon ikäisenä olisi parempi mainita olevansa vaikka isoäiti tai jotain muuta, kun on ihan selvää, että jälkikasvu on lentänyt pesästä jo vuosikymmeniä sitten.
Ajattelen: oho, kukahan senkin rahoittaa?
Vierailija kirjoitti:
Että hänen mies on varmaan kohtuu varakas tai hänellä itsellään on säästöjä, että pystyy olemaan ilman palkkatyötä. Kadehdin vähän myös. Kotiäitiyshän on parhainta, kun on lapset isoja tai peräti pesästä pois.
Eiköhän tuollainen ihminen ole pikemminkin kotirouva kuin kotiäiti, jos lapsia ei ole enää huollettavana.
Ihan naurettavia yleistyksiä täällä. Ei todellakaan ole itsestään selvää, että 5-kymppisellä ei ole enää kotona huollettavia. Miettikää nyt vaikka sijaisperheitä. Heistä hyvin moni toimii sijaisperheenä pitkäänkin ja se on monelle ns. elämäntyö. 50-kymppisellä voi hyvin olla kotiin sijoitettuja alakoululaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tuollainen ihminen ole pikemminkin kotirouva kuin kotiäiti, jos lapsia ei ole enää huollettavana.
Mutta kun kotirouva kuulostaa tavallisen "lopullisesti kotiin unohtuneen kotiäidin" korvaan liian herraskaiselta, eihän niin voi sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan naurettavia yleistyksiä täällä. Ei todellakaan ole itsestään selvää, että 5-kymppisellä ei ole enää kotona huollettavia. Miettikää nyt vaikka sijaisperheitä. Heistä hyvin moni toimii sijaisperheenä pitkäänkin ja se on monelle ns. elämäntyö. 50-kymppisellä voi hyvin olla kotiin sijoitettuja alakoululaisia.
Puhutaankos tällöin kotiäidistä? Siis jos kotona on vain sijaislapsia.
Vierailija kirjoitti:
Eli jos on alakouluikäinen sijoituslapsi kotona, niin äidin kotonaolo on hyväksyttävää. Entä jos on alakoululainen biologinen lapsi, onko silloinkin ok jos äiti on kotona?
Vierailija kirjoitti:
En mitään, ei kuulu mulle.
Samoin, huvittavia nämä jotka haluavat sanella sen miten muutkin elävät.
Jotain narsismia varmaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo niin se oikea termi varmaan menisi. Moni vaan käyttää tuota kotiäitiä varmaan, jos on alunperin sinne kotiin jäänyt lapsia hoitamaan, vaikka ei enää olisikaan sitä hommaa. Mun äitini oli eläkeikään asti puheissaan "kotiäiti". Elämäntyyli jostain 50 v eteenpäin oli kyllä sellainen luksuskotirouva-tyylinen, naapuruston samantapaista elämää viettävien naisten kanssa.
Monelta mieheltä on jotenkin päässyt unohtumaan että Suomessa myös nainen voi periä jopa valtavia omaisuuksia ja mies voi olla se jonka täytyy käydä töissä elättääkseen itsensä. Ei ole mitenkään itsestään selvää että nainen on aina se joka elää teidän sanojenne mukaan "lompakkoloisena". Tilanne voi olla usein ihan toisin päin. Ihan vain nykyaikainen näkökulma monen ummehtuneeseen maailmankuvaan.
Mä olen viisikymppinen kotiäiti. Mulla on 15v teini.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo niin se oikea termi varmaan menisi. Moni vaan käyttää tuota kotiäitiä varmaan, jos on alunperin sinne kotiin jäänyt lapsia hoitamaan, vaikka ei enää olisikaan sitä hommaa. Mun äitini oli eläkeikään asti puheissaan "kotiäiti". Elämäntyyli jostain 50 v eteenpäin oli kyllä sellainen luksuskotirouva-tyylinen, naapuruston samantapaista elämää viettävien naisten kanssa.
Voihan viisikymppiselläkin olla vielä huollettavia lapsia, jopa alle kouluikäisiäkin jos on iäkkäämpänä lapsen saanut Ja kouluikäisiä lapsia voi olla hyvinkin. Eli mijsei voisi olla kotiäiti eikä kotirouva, jos nyt tittelillä on merkitystä.
Äitihän sitä tietysti on elämänsä loppuun asti. Kotiäiti kuulostaa kuitenkin siltä että taloudessa on vielä alaikäisiä lapsia. Muuten kai olisi kotirouva jonka ei tarvitse olla töissä koska mies tienaa tarpeeksi.
No ekana tulee mieleen, että Wau, hän on niitä naisia jotka raskautuu vielä 45-vuotiaana!!!
... kotiäitinä olin nimittäin itsekin, kokonaiset 6 vuotta. Menin takaisin työelämään, kun nuorin muksu aloitti päiväkodissa ollessaan 3v. Eli mun rajoittuneessa maailmankuvassani kotiäiti on naisihminen, jolla alle kouluikäisiä lapsia :D
En viitsi laittaa mitä mieltä olen, mutta eiköhän nämä lapset ole jo kouluikäisiä....joten siitä voi äkkiä päätellä onko ihminen laiska.
Vierailija kirjoitti:
50-kympisellä voi olla ihan oma alakoululainenkin. Osa saa lapsia vielä 45-vuotiaanakin.
Hän on raskautunut myöhemmällä iällä