Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Poika poltti sillat vara-avaimen takia

Vierailija
09.03.2023 |

Poikani muutti omilleen ja kun autoon muutossa pyysin vara-avainta, jonka jälkeen poika esti numeroni. En tiedä mitä on viimeiset kaksi kuukautta tehnyt.

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on molempien nuorten aikuisten (alle 30-v) lasteni asuntoihin vara-avaimet. Asutaan kaikki Helsingissä. Välillä jos esim vien ruokaa tms ja sanovat, että en oo itse kotona, vie sisälle. 

En menisi ikinä ilman kutsua/sovittua menoa, mutta ilman lapsia olen kyllä asunnoissa käynyt useastikin. Lomalle lähteneet ja kahvinkeitin unohtunut päälle, tai pyykit  koneessa ja viikon poissa tms. 

Koskaan en huomauta sotkusta enkä muusta. Ihmettelen kyllä välillä mielessäni, mutta kodit ovat lasteni, ei minun.

Mutta jokainen perhe toimii kuten parhaaksi näkee. 

Vierailija
42/65 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ongelma ole vara-avain, totta kai monilla vanhemmilla on vara-avain lastensa asuntoon. Ongelma on se, että äiti itse pyysi avainta. Ei sitä pyydetä, poika antaa jos niin haluaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos meillä ei anna vara-avainta asuntoonsa, niin ei pääse omalla avaimella vanhempien kotiin. Kyse on aikuisista, vanhempien koti ei enää ole lapsen koti, sinne ei noin vain voi tulla olettaen, että mikään ei ole muuttunut. Jos ei luota vanhempien järkevään avaimenkäyttöön, niin miksi itsekään olisi luotettava.

Vierailija
44/65 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exän äidillä oli vara-avain exän asuntoon.

Ja se todella käytti sitä.

Vietin eronkin jälkeen joskus aikaa siellä, ja mamma saattoi syöksyä lauantaina klo 8 aamulla sillä avaimella sisälle, haukkui siinä sitten kun ei ollut tarpeeksi säädylliset päivävaatteet päällä yms.

Ajatella jos olisi ollut jokin intiimi tilanne vaikka exälläkin päällä, meillä siis ei enää sellaista toki ollut.

Niin ja kaljatölkit oli syytä piilottaa ja tiskit yms. jo edellisenä iltana, kun ei ehdi kun mamma ryykää sisään.

Ex ei tajunnut edes tilanteessa mitään epänormaalia.

Kyse kuitenkin kuusikymppisestä miehestä...

Jatkui homma varmaan sinne mamman kuolemaan päälle ysikymppisenä...

Vierailija
45/65 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on molempien nuorten aikuisten (alle 30-v) lasteni asuntoihin vara-avaimet. Asutaan kaikki Helsingissä. Välillä jos esim vien ruokaa tms ja sanovat, että en oo itse kotona, vie sisälle. 

En menisi ikinä ilman kutsua/sovittua menoa, mutta ilman lapsia olen kyllä asunnoissa käynyt useastikin. Lomalle lähteneet ja kahvinkeitin unohtunut päälle, tai pyykit  koneessa ja viikon poissa tms. 

Koskaan en huomauta sotkusta enkä muusta. Ihmettelen kyllä välillä mielessäni, mutta kodit ovat lasteni, ei minun.

Minkämoisia aivoidiootteja lapsesi ovat, kun viikon lomamatkan ajaksi jätetään pyykit koneeseen, leivät paahtimeen ja kahvit tippumaan..? Häpeä jos ylipäätään osaat!

Vierailija
46/65 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkämoisia aivoidiootteja lapsesi ovat, kun viikon lomamatkan ajaksi jätetään pyykit koneeseen, leivät paahtimeen ja kahvit tippumaan..? Häpeä jos ylipäätään osaat!

Huolettomia ovat, kuten minäkin. Tekevälle sattuu ja välillä unohtuu lompakot, pyykit ja keittimet. Sellaisia me ihmiset ollaan, osa huolettomia ja päät pilvissä ja osalla kaikki tarkastettuna ja tavarat säntillisesti pinossa ja järjestyksessä. Vanhempi lapsista valmistelee jo väitöskirjaa ja nuoremmalla oma yritys vie aikaa ja energiaa. En minä heitä osaa hävetä. Sen enempää kuin itseänikään. 

Vierailija
47/65 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä tulisi mieleenkään pyytää lapsiltani vara-avainta

Vierailija
48/65 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun muutin kotoa pois niin en antanut vara-avainta vanhemmilleni. Mies oli aikanaan antanut oman vara-avaimen äidilleen. Otti sen pois kun äiti oli tullut ilmoittamatta avaimilla käymään.

Vierailija
49/65 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIksi se muutti autoon? Ja miksi sinä tarvitset avaimen siihen autoon? Et oikein taida osaa kirjoittaa selkeätä suomea.

Vierailija
50/65 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIkä auto oli kyseessä? Oliko ihan pakettiauto? Minkä merkkinen?

Vierailija
51/65 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on mahdollisesti vauvapalstan sekavin aloitus ikinä. Yksi ainoa ymmärsi - ja hänkin väärin.

Vierailija
52/65 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko huoltokirjaa ja kaikki huollot tehty? Voiko tinkiä?

Vierailija
53/65 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onko molemmat avaimet autoon tallella?

Vierailija
54/65 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä sillat oli kyseessä? Saapuiko palokunta nopeasti?

Vierailija
55/65 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on avaimet kaikkien lasteni asuntoihin. Ikinä en niitä käytä, ellei niin kehoiteta tekemään.

Vierailija
56/65 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos meillä ei anna vara-avainta asuntoonsa, niin ei pääse omalla avaimella vanhempien kotiin. Kyse on aikuisista, vanhempien koti ei enää ole lapsen koti, sinne ei noin vain voi tulla olettaen, että mikään ei ole muuttunut. Jos ei luota vanhempien järkevään avaimenkäyttöön, niin miksi itsekään olisi luotettava.

No tietenkin. Miksi lapsi edes haluaisi lapsuudenkotiinsa punkea?

Itse ainakin hyvä että jouluisin muistin ensimmäisinä itsenäisyyden vuosina poiketa vanhemmilla kylässä. Oli niin paljon muuta puuhaa nuoruuden tyttöystävän kanssa jne.

Vierailija
57/65 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istukaa keskustelemaan hyvän Pulmentum iecoriksen ääreen ja puhukaa asia selväksi. Puhumalla asiat selviävät.

Vierailija
58/65 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites se huoltokirja?

Vierailija
59/65 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi kyllä painajaismaista jos oma äiti saattaisi koska tahansa tulla nuoren asuntoon avaimella.

Ei ne äidit tule, jos ei erikseen lapsi sitä pyydä.

T. Vanhempi, jolle omilleen muuttanut nuori ANTOI pyytämättä oman avaimensa, jos on SOVITUSTI tarpeen käydä nuoren asunnolla. Vuosiin ei ole tarvinnut käydä kuin SOVITUSTI silloin, kun nuori on itsekin kotona.

Tai sitten mamma ramppasi ominluvin kuten äitini siskon asunnolla. Ei ikinä tuu mieleen antaa avainta äidille.

Vierailija
60/65 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Istukaa keskustelemaan hyvän Pulmentum iecoriksen ääreen ja puhukaa asia selväksi. Puhumalla asiat selviävät.

Minkä ihmeen Pulmentum iecoriksen. En ole ikinä kuulkutkaan.