Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

appivanhemmat suuttuivat kun eivät saaneet tarpeeksi joululahjoja

Vierailija
09.03.2023 |

vietin joulua ensimmäistä kertaa anoppilassa. omassa perheessäni ei aikuisena ole juurikaan annettu joululahjoja, korkeintaan jotain pientä. mutta anoppilassa ilmeisesti joululahjat on hyvin tärkeitä, niitä pitää olla useita kaikille (kyse siis 35-65-ikäisistä ihmisistä). no, itse sitten mieheltä ennen joulua kysäisin, että miten minun kannattaisi toimia, ja mitä ostaa. no, hän sanoi että he tekevät kuten ovat yleensä tehneet, mutta ei minun tarvitse siitä ottaa stressiä. ostin sitten miehelle pari kolme lahjaa ja anopille+apelle yhden yhteisen (arvo noin 40 e). no, nyt sitten appi on vetänyt tästä herneen nenään, ja menee vihasta punaiseksi kun joulu tulee puheeksi. eivät ole minulle mitään sanoneet, mutta miehen kautta kuuliin, että minun pitää sitten jatkossa tietää että heillä jaellaan joululahjoja runsaasti.

en halua lähteä tavararalliin, ja ensi joulun vietän todennäköisesti omien vanhempieni luona, mies voi viettää joulun omien vanhempiensa luona. mutta miten korjaisin tilanteen, vai pitääkö sitä ylipäätään korjata ollenkaan?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoita kalenteriisi joulukuun alkuun: appivanhempien lahja 60-80 e. Sitten unohdat koko jutun nyt ptkäksi aikaa.

kiitos konkreettisesta neuvosta. jotenkin tämä asia on käsiteltävä pois päiväjärjestyksestä. en halua olla hankala, mutta en myöskään lahja-automaatti.

Vierailija
22/35 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen minkälaisen miehen oletkaan saanut.:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hölmöjä appivanhempia. Jätä omaan arvoonsa. Ja joulu kaukana heistä ensi kerralla.

Vierailija
24/35 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hölmöjä appivanhempia. Jätä omaan arvoonsa. Ja joulu kaukana heistä ensi kerralla.

jep. kun mies mainitsi tästä mitä olivat keskustelleet, niin olivat keskustelleet siitä miten paljon eri sukulaisille on vuosien varrella mennyt rahaa joululahjoina. eli tässä on siis kasaumaa joka ei siis liity minuun mitenkään.

Vierailija
25/35 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo oli riittävä esiselvitystyö, kun kysyit mieheltäsi, miten heillä toimitaan. Joten siitä mieskin vastuussa, jos vanhempansa loukkaantuivat.

Auttaisiko jos kysyisi seuraavan kerran heiltä itseltään suoraan, mitä toivovat "kuusen alle"?

Itse kyllä ihmettelen tilannetta. Meidän suvussa on siirrytty lahjoissa ihan minimiin. Niiden sijaan  panostus ruokaan ja tunnelmaan.

Vierailija
26/35 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuo oli riittävä esiselvitystyö, kun kysyit mieheltäsi, miten heillä toimitaan. Joten siitä mieskin vastuussa, jos vanhempansa loukkaantuivat.

Auttaisiko jos kysyisi seuraavan kerran heiltä itseltään suoraan, mitä toivovat "kuusen alle"?

Itse kyllä ihmettelen tilannetta. Meidän suvussa on siirrytty lahjoissa ihan minimiin. Niiden sijaan  panostus ruokaan ja tunnelmaan.

Seuraavan joulun vietän jossain muualla kuin heillä. mutta jos jouluja heidän luona vielä tulee, niin esiselvitystyötä pitää tehdä hiukan enemmän.

Vierailija
27/35 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea, mutta eivätkä loukkaantuneet.

Vierailija
28/35 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa lukea, mutta eivätkä loukkaantuneet.

eivät loukkaantuneet, vaan nimenomaan suuttuivat. eivät näyttäneet sitä jouluna, mutta jälkikäteen.

Vierailija
29/35 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vmp🥱

Vierailija
30/35 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä mitalla kuin sait heiltä lahjoja, voivat odottaa sinulta vastalahjoja. Kyllä olisi syytä nostaa asia pöydälle ja vedota siihen ohjeistukseen jonka mieheltäsi olit saanut. Teillä oli toisenlaiset tavat kotona ja olit sitä paitsi tiedustellut etukäteen mikä on heidän tapansa ja sen mukaan menit. Saavat sitten kertoa itse avoimesti mitä odottavat vastaisuudessa ja toki räväytät sitten tiskiin vastaavan odotuksesi ja niillä mennään.

Joko tajuavat olevansa mänttejä tai sitten eivät. Mutta onpahan sävelet selkeitä vastaisuuden varalle.

Vierailija
31/35 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin hittoon aikuiset ihmiset edes tarvitsevat joululahjoja... En harrasta moista, ne on lasten juttu.

Vierailija
32/35 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sillä mitalla kuin sait heiltä lahjoja, voivat odottaa sinulta vastalahjoja. Kyllä olisi syytä nostaa asia pöydälle ja vedota siihen ohjeistukseen jonka mieheltäsi olit saanut. Teillä oli toisenlaiset tavat kotona ja olit sitä paitsi tiedustellut etukäteen mikä on heidän tapansa ja sen mukaan menit. Saavat sitten kertoa itse avoimesti mitä odottavat vastaisuudessa ja toki räväytät sitten tiskiin vastaavan odotuksesi ja niillä mennään.

Joko tajuavat olevansa mänttejä tai sitten eivät. Mutta onpahan sävelet selkeitä vastaisuuden varalle.

hmm, tai sitten joulu on niin tärkeä ja herkkä juhla, että parempi pelata varman päälle ja viettää se omien vanhempien luona.

Vierailija
33/35 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up 

kohta tämä taas ajankohtaista

Vierailija
34/35 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija kirjoitti:

Montako lahjaa sinä sait appivanhemmiltasi ja muilta vierailta?

Miehen veljeltä noin 10 e arvoisen. appivanhemmilta sukat+kosmetiikkapaketin, Arvo ehkä 20-30 e. Lisäksi minulle ja miehelle tuli yhteinen lahja appivanhemmilta.

Eli nyt kun tämän laittaa numeroina, niin ero ei ole suuri. Tosin olisin voinut lahjakortin molemmille ehkä antaa tuon lisäksi. Tuossahan on noiden joululahjojen lisäksi se, että appivanhemmat oli laittaneet jouluruoat.

Sä sait sukat ja kosmetiikkapaketin mutta sun ois pitänyt ostaa heille kymmeniä lahjoja?

Vierailija
35/35 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija kirjoitti:

Montako lahjaa sinä sait appivanhemmiltasi ja muilta vierailta?

Miehen veljeltä noin 10 e arvoisen. appivanhemmilta sukat+kosmetiikkapaketin, Arvo ehkä 20-30 e. Lisäksi minulle ja miehelle tuli yhteinen lahja appivanhemmilta.

Eli nyt kun tämän laittaa numeroina, niin ero ei ole suuri. Tosin olisin voinut lahjakortin molemmille ehkä antaa tuon lisäksi. Tuossahan on noiden joululahjojen lisäksi se, että appivanhemmat oli laittaneet jouluruoat.

Sä sait sukat ja kosmetiikkapaketin mutta sun ois pitänyt ostaa heille kymmeniä lahjoja?

ilmeisesti. tänä vuonna tulevat saamaan nolla lahjaa.