Muita joita ahdistaa tehdä isoja ostoksia?
Olen pitkään jahkaillut esim sohva ostoa tai sängyn ja tv:n kun ahdistaa, että mokaan jotenkin. Kärsin kyllä ahdistuneisuushäiriöstä joten varmaan vaikuttaa.
Kommentit (5)
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se aina vähän hirvittää. Ja vaikka tuotteen voi periaatteessa palauttaa, ei se niin yksinkertaista ole esim. sohvan tai sängyn osalta. Lisäksi hankinta voi olla kallis, joten kyllä siinä kieltämättä jonkinlaista rimakauhua kokee, kun korttia kassalla vinguttaa. Vaikka itselläni ei mitään ahdistuneisuutta muuten olekaan.
jep. Ei mulla oo outoa tai kyytejä millä vois vielddä takaisin liikeeseen tai edes tuttuja :/
Ehkä se liittyy siihen, jos olet muutenkin taipuvainen ahdistukseen.
Mutta ei se ostos voi kovin pahasti vikaan mennä, myymälöissä tai nettikaupoissa myytävät tuotteet ovat melkein aina ihan laadukkaita. Jos sinulla ei ole mitään aivan epätavallisia laatustandardeja, vaan riittää, että sohvalla on mukava istua ja se näyttää kivalta, telkkari toimii ja kestää käytössä jne. niin kyllä nämä toteutuvat vaikka ostaisit melkein mitä vaan merkkiä.
Mua ahdistaa suuret ostokset, mutta kärsin myös ahdistushäiriöstä. Olen ajatellut, että ahdistus näissä tilanteissa liittyy vaikeuteen tehdä päätöksiä, jonka taustalla on hankala tunne-elämä, johon ahdistus sairautena paljon vaikuttaa. Ikäänkuin omat tunteet olisivat piilossa ja vaikea tunnistaa.
Ei nyt ehkä varsinaista ahdistusta, mutta kyllä se ison rahasumman käyttäminen aina mietityttää ja stressaa eli tavallaan ahdistaa.
Kyllähän se aina vähän hirvittää. Ja vaikka tuotteen voi periaatteessa palauttaa, ei se niin yksinkertaista ole esim. sohvan tai sängyn osalta. Lisäksi hankinta voi olla kallis, joten kyllä siinä kieltämättä jonkinlaista rimakauhua kokee, kun korttia kassalla vinguttaa. Vaikka itselläni ei mitään ahdistuneisuutta muuten olekaan.