Käyn joka arkipäivä Ikeassa juomassa ilmaiset kahvit
Ikea on kätevästi työmatkani varrella, joten poikkean sinne juomaan kupin tai 2 ilmaista kahvia aina kun palaan töistä kotiin. En ole koskaan ostanut Ikeasta muuta kuin pari sinistä kassia. Teenkö väärin, kun hyödynnän Family-asiakkaiden etua tällä tavalla, vai olenko vaan fiksu kun tartun tilaisuuteen säästää kahvikuluista? Jos sillä on väliä niin olen lähempänä köyhää kuin rikasta, vaikka tulenkin omasta mielestäni ihan mukavasti toimeen.
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No itse en kyllä näkisi tuota vaivaa varsinkin kun ikean kahvi on pahaa. Mutta mikäs siinä jos oma aikasi on noin halpaa.
Ei ole sovittu ajalleni hintaa. Paljonko sinun aikasi maksaa?
Sen verran kallista on aikani, että en kyllä jonottele ikinä mitään ämpäreitä. Vaikka et Ikeaan joudu jonottaa, niin onhan se oma vaiva ajaa, parkkeerata, kävellä sinne ankeaan kahvilaan ja juoda se hiton paha kahvi ja miksi?
Puhuiko ap jotain autoilusta? Ehkä se kävelee Ikean ohi, jolloin sisällä pistäytyminen on pieni vaiva.
Ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä haen kahvini lääkärikeskus Mehiläisen vastaanottoaulan automaatista.
Minä keitän itse.
Niinpä, maksaa noin 10 snt kuppi!
Se tarkoittaa vuodessa 36,50 € säästöä, jos juo keskimäärin yhden kupin päivässä. Eli välillä 2 kuppia kerralla ja pyhinä nolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No itse en kyllä näkisi tuota vaivaa varsinkin kun ikean kahvi on pahaa. Mutta mikäs siinä jos oma aikasi on noin halpaa.
Mitä tuo kommentti ajan halpuudesta tarkoittaa? Ikeassa poikkeamiseen menee varmasti hetki aikaa, vaikka kuinka kulkisi muutenkin vierestä ohi, mutta toisaalta siinä välttyy kahvin keittämiseltä ja tiskiltä. Jos siis ajan saa kulumaan mukavasti Ikean kahvilassa, aikaa saattaa jopa säästyä.
No just tuo, että pitäis aika saada kulumaan. Aikahan on arvokasta eikä sitä kannata hukata ikean kahvilassa. Vain köyhän aika on noin halpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole sovittu ajalleni hintaa. Paljonko sinun aikasi maksaa?
Sen verran kallista on aikani, että en kyllä jonottele ikinä mitään ämpäreitä. Vaikka et Ikeaan joudu jonottaa, niin onhan se oma vaiva ajaa, parkkeerata, kävellä sinne ankeaan kahvilaan ja juoda se hiton paha kahvi ja miksi?
Jokaisella on hieman erilaisia harrastuksia.
Vaalinedusviikoilla minä käyn herne- ja lähikeitoilla, grillimakkaroilla, kahveilla ja karkeilla ihan lahjaksi vaan. Sydämmestäni kiitän, että puolueet ja poliitikot pitävät niin hyvää huolta meistä suomalaisista.
Vierailija kirjoitti:
No sinähän se varsinainen seppä olet!
Ja ei, tietenkään et tee väärin. Jos voittoa tavoitteleva yritys osana markkinointistrategiaansa tarjoaa jotain, niin ei ole väärin ottaa tarjousta vastaan. Ingvar Kamprad ei joudu köyhäintaloon, vaikka tarjoaakin sinulle kahvit.
Se nyt olisikin outoa, jos jo 5 vuotta haudassa maannut joutuisi köyhäintaloon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tuo kommentti ajan halpuudesta tarkoittaa? Ikeassa poikkeamiseen menee varmasti hetki aikaa, vaikka kuinka kulkisi muutenkin vierestä ohi, mutta toisaalta siinä välttyy kahvin keittämiseltä ja tiskiltä. Jos siis ajan saa kulumaan mukavasti Ikean kahvilassa, aikaa saattaa jopa säästyä.
No just tuo, että pitäis aika saada kulumaan. Aikahan on arvokasta eikä sitä kannata hukata ikean kahvilassa. Vain köyhän aika on noin halpaa.
Kahvilassa voi esim. tehdä töitä läppärillä, lukea päivän uutiset tai vaikka vaan hengähtää hetken ennen kuin menee hektisen työpäivän jälkeen kotiin keskelle vilkasta lapsiperhearkea. Kahvilakäynti ei ole kaikille hukkaan heitettyä aikaa, vaikka sinä itse et osaisikaan käyttää siellä aikaa hyödyksesi.
Ovat tyytyväisiä siellä ikeassa kun edes joku käy. Muutenhan siellä ei käy kuin maahantulijat.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on vähän kuin mummut ja papat, jotka hyökkäävät ilmaisille kahveille kauppaan, kun semmoisia tarjotaan. Kakkutarjoiluista puhumattakaan. Ei voi kuin hassunhölmönä pitää.
Ilmaiset kakkukahvit on monille kuten minulle elämän huipentuma. Harvinaista herkkua näinä lama-aikoina. Yleensä ilmaiset kahvit kuuluu kakkuineen eliitille eli virkarälssille kampaviinereineen ja firmojen pomoille.
Vierailija kirjoitti:
Vaalinedusviikoilla minä käyn herne- ja lähikeitoilla, grillimakkaroilla, kahveilla ja karkeilla ihan lahjaksi vaan. Sydämmestäni kiitän, että puolueet ja poliitikot pitävät niin hyvää huolta meistä suomalaisista.
Ne on kuule ihan itse maksamiasi puoletuissa.
Minä käyn jokapäivä lennolla Köpikseen ,Saan ilmaisen mustikkamehun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin se sinun aikasi sitten menee? Me muut ihmiset käytämme aikamme siihen, että teemme asioita, joista pidämme. Aloittaja pitää Ikeassa vierailemisesta ja kahvin juomisesta siellä. Jotkut pitävät kaupunkien keskustojen kahviloissa istumisesta. Jotkut pitävät vihansa vuodattamisesta anonyymeille nettipalstoille. Mutta olisin huolissani, jos minusta tuntuisi, että nautinnollisten asioiden tekeminen on ajan tuhlaamista, johon minulla ei ole varaa, kun se aika pitäisi käyttää tehokkaammin. Mitä varten? Rahaa, mainetta, statusta? Mitä niillä tekee, jos ei ole kivaa?
En edes aina ota Ikeassa sitä kahvia, koska kotona kahvi on vaan parempaa. Saat juoda minunkin puolesta.
Helsingissä myös Mannerheimintien Ikean suunnittelupisteeltä saa ilmaiset kahvit. On monen reitin varrella! Suosittelen!
Tuo on vähän kuin mummut ja papat, jotka hyökkäävät ilmaisille kahveille kauppaan, kun semmoisia tarjotaan. Kakkutarjoiluista puhumattakaan. Ei voi kuin hassunhölmönä pitää.