Olisiko sinusta loukkaavaa jos olisit oman perheenjäsenen juhlaan kattanut seisovan kahvipöydän ja sitten
miehesi sisko menisi järjestelemään sitä ja siirtelemään kuppeja toiseen asentoon ja lautasia ym?
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi.
Meillä anoppi meni järjestelemään häissämme pöytäkortteja uudelleen mieleisekseen, siis siellä juhlapaikalla. Syöksyi sisälle ja muutti paikkoja. Ihmiset oli ihmeissään, kun pöytäkartta näytti väärin.
Jostain syystä halusi siirtää meille läheisimmät kauemmas ja omat tuttunsa, jotka sinne väkisin halusi kutsua vaikka minä en edes tuntenut heitä, ihan meitä lähimpään pöytään.Apua! Kuinka et saanut suutasi auki ja pysäyttänyt anoppia?
Miten morsian olisi huomannut tämän tilanteen? Todennäköisesti hän on kuullut asiasta vasta jälkikäteen.
Siirtäisin kupit takaisin ja sanoisin painokkaasti asiasta.
Nää reviiritaistotrollaukset on niin nähty. Keksi jotain uutta, Pasi.
Hyvin uskottavaa tuollainen käytös, kolmivuotiailla pojilla.
No ehkä vähän... mutta sitten ajattelisin että oikeasti onko nyt niin iso asia, voi elämä sentään. Jos se vaikka ajatteli että haluaa auttaa. Mielellään nakittaisin sitten vaikka kahvia kaatamaan, ilmeisesti viihtyisi siinä hommassa?
Kaikesta sitä mielensä pahoittaakin. Mutta itse olen sitä sorttia etten juhlia juurikaan järjestä. Tai muutenkaan hosella tarjoilujen kanssa. Ostaisin pitopalvelusta valmiit kakut ja mielellään vaikka tarjoilijankin siihen kylkeen.
Niin ihan oikeasti mitä väliä miten jotkut saakutin kupit on.
Toki kuppijärjestys on tietenkin tärkeämpää kuin sopu ihmisten kesken - vai mites se nyt olikaan.
Vierailija kirjoitti:
Siirtäisin kupit takaisin ja sanoisin painokkaasti asiasta.
Miksi? Mitä väliä kuppien paikoilla on? :D
Karttakepillä näpeille tämmöistä kuppien siirtelijää niin että muistaa jatkossa.
Meillä miehen sisko kävi hääpaikallamme vaihtamassa pöytäkorttien paikkaa omasta mielestään paremmaksi ja ketkä sukulaiset istuvat vierekkäin.
Vierailija kirjoitti:
Olisi.
Meillä anoppi meni järjestelemään häissämme pöytäkortteja uudelleen mieleisekseen, siis siellä juhlapaikalla. Syöksyi sisälle ja muutti paikkoja. Ihmiset oli ihmeissään, kun pöytäkartta näytti väärin.
Jostain syystä halusi siirtää meille läheisimmät kauemmas ja omat tuttunsa, jotka sinne väkisin halusi kutsua vaikka minä en edes tuntenut heitä, ihan meitä lähimpään pöytään.
Heh, tämä pöytäkorttisäätö on kyllä huvittavaa. Meillä on otettu tavaksi nostella kortit hatusta ja laittaa porukka random-järjestykseen. Hyvin on sujunut ja iltaa kohti kun porukka juopuu, niin kaikki istuu kuitenkin missä sattuu.
Vierailija kirjoitti:
No ehkä vähän... mutta sitten ajattelisin että oikeasti onko nyt niin iso asia, voi elämä sentään. Jos se vaikka ajatteli että haluaa auttaa. Mielellään nakittaisin sitten vaikka kahvia kaatamaan, ilmeisesti viihtyisi siinä hommassa?
Kaikesta sitä mielensä pahoittaakin. Mutta itse olen sitä sorttia etten juhlia juurikaan järjestä. Tai muutenkaan hosella tarjoilujen kanssa. Ostaisin pitopalvelusta valmiit kakut ja mielellään vaikka tarjoilijankin siihen kylkeen.
Niin ihan oikeasti mitä väliä miten jotkut saakutin kupit on.
Toki kuppijärjestys on tietenkin tärkeämpää kuin sopu ihmisten kesken - vai mites se nyt olikaan.
Lyhyt vastaus tähän jaaritukseen: kyse on valtataistelusta sen toisen kotona. Kupit on tekosyy ja sivuseikka. Vastaavaa varpaille astumista todennäköisesti muissakin pikkuasioissa. Minullekin on anoppi ja miniä tarjonneet kotonani apua saatesanoin 'eiköhän ole parasta, että minä teen tämän asian...' (Kokeilkaapa, kuinka kauan tuntuu mukavalta!)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi törppöä käytöstä, mutta miten tuohon sitten pitäisi reagoida?
Kyllä sinä tiedät, mutta kun haluat olla niin kiltti ja ystävällinen, et uskalla sanoa mitään.
Toista se meillä. Oikein tiukassa tilanteessa olisi joku käynyt nostamassa kuppiensiirtelijän ripeästi pois, jos pelkkä sanominen ei riitä. Tähän mennessä on riittänyt, kun on saanut sanotuksi riittävän selvästi.
Siis mitä väliä kuppien järjestyksestä? Minun puolesta ainakin saisi järjestää.
Ei kyse ole kuppien järjestyksestä vaan siitä, että joku muu määräilee minun asioitani minun omassa kodissani.
Itse asiassa meillä oli kyse isommasta asiasta, kun yksi lapsi oli omaa juhlaansa varten huolella suunnitellut ja järjestänyt paikat. Tätinsä tuntien oli järjestänyt paikalle vartijan, joka huolehti siitä, että kaikki on täsmälleen samalla paikalla juhlan aikana.
Vierailija kirjoitti:
Meillä miehen sisko kävi hääpaikallamme vaihtamassa pöytäkorttien paikkaa omasta mielestään paremmaksi ja ketkä sukulaiset istuvat vierekkäin.
Tähän ongelmaan on ratkaisu: pöytäkartta, joka varmuuden vuoksi laminoitu niin, että kukaan ei voi sitä muuttaa. Ei mitään siirreltäviä lappuja pöydässä muuta kuin ehkä pöydän numero tai muut koodi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi törppöä käytöstä, mutta miten tuohon sitten pitäisi reagoida?
Kyllä sinä tiedät, mutta kun haluat olla niin kiltti ja ystävällinen, et uskalla sanoa mitään.
Toista se meillä. Oikein tiukassa tilanteessa olisi joku käynyt nostamassa kuppiensiirtelijän ripeästi pois, jos pelkkä sanominen ei riitä. Tähän mennessä on riittänyt, kun on saanut sanotuksi riittävän selvästi.
Ei kyse ole kuppien järjestyksestä vaan siitä, että joku muu määräilee minun asioitani minun omassa kodissani.
Itse asiassa meillä oli kyse isommasta asiasta, kun yksi lapsi oli omaa juhlaansa varten huolella suunnitellut ja järjestänyt paikat. Tätinsä tuntien oli järjestänyt paikalle vartijan, joka huolehti siitä, että kaikki on täsmälleen samalla paikalla juhlan aikana.
Tuo nihilistinen nysväys (jonka lapsi oli ilmeisesti vanhemmiltaan oppinut) on juuri se mikä näissä juhlissa eniten ärsyttää. Juhlat on parhaat kun ei liikaa etukäteen suunnitella. Sitten todennäköisesti vain petytään.