Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onpa aika perkeleellisen sitkeä flunssa liikkeellä

Vierailija
08.03.2023 |

Huomaan olevani tosi kärsimätön, koska en ole *ikinä* kipeä tai jos olen, olen yhden illan kipeä ja seuraavana päivänä kunnossa.

Nyt on "jo" neljäs päivä menossa flunssaa, ihan yhtä kipeä olo kuin ykköspäivänäkin. Olen kuullut kavereilta ihan samaa. Olen ihan ihmeissäni ja vastustuskykyni näyttää olevan myös. Onko jollain muulla just nyt samaa? Mahtaako tämä johtua ainakin osittain siitä, että korona-aikana ei tullut altistuttua flunssille, joten nyt ne iskevät kahta kauheampina päälle?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoltoista viikkoa kestänyt. Ei ole kuumetta, mutta hirveä yskä ja koko ajan saa olla niistämässä. Tein korona- ja influenssatestin, vaikka arvasin negatiivista näyttävän kun ei kuumettakaan ollut. Ehkä tää kesään mennessä parantuu. Onneks pystyy hoitaa hommansa kotona läppärillä niin ei tartte harkita himasta lähtöä.

Vierailija
2/23 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni noin viikko flunssan kanssa, mutta senkin jälkeen on vielä yskittänyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu siitä, että korona on heikentänyt immuniteettia. Tauteja sairastamalla ei vahvisteta immuniteettia.

Vierailija
4/23 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puoltoista viikkoa kestänyt. Ei ole kuumetta, mutta hirveä yskä ja koko ajan saa olla niistämässä. Tein korona- ja influenssatestin, vaikka arvasin negatiivista näyttävän kun ei kuumettakaan ollut. Ehkä tää kesään mennessä parantuu. Onneks pystyy hoitaa hommansa kotona läppärillä niin ei tartte harkita himasta lähtöä.

Itellä tässä samantyylistä, kuumetta ei ole, mutta nokka vuotaa kuin hana, yskää tosin ei kummemmin ole, vaikka limaa välillä kertyy kurkkuun. Kolmisen päivää vasta kestänyt, mutta päivä päivältä on vain oireet pahentuneet. Alkoi kuivalla ja aralla kurkulla.

Vierailija
5/23 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itellä tässä samantyylistä, kuumetta ei ole, mutta nokka vuotaa kuin hana, yskää tosin ei kummemmin ole, vaikka limaa välillä kertyy kurkkuun. Kolmisen päivää vasta kestänyt, mutta päivä päivältä on vain oireet pahentuneet. Alkoi kuivalla ja aralla kurkulla.

Aika samalta kuulostaa. Mulla meni siihen yskän alkamiseen vajaa viikko. Toivottavasti sulla parempi tuuri tai tauti ja menee nopeammin ohi.

Vierailija
6/23 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli juuri n. viisi viikkoa kestänyt flunssa. Yskää ei ollut, mutta poskiontelot oli täynnä limaa.

Edellisen kerran sairastin kaksi flunssaa viime syksynä perä jälkeen.

Toinen räkätauti kesti kolme viikkoa ja toinen oli korona joka meni ohi viikossa.

Vierailija
7/23 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johtuu siitä, että korona on heikentänyt immuniteettia. Tauteja sairastamalla ei vahvisteta immuniteettia.

Ei tauteja sairastamalla, mutta viruksille altistumalla ylipäätään. Samoin virukset itsessään ovat päässeet kehittymään ilkeiksi, kun ne eivät ole kiertäneet isossa populaatiossa ensin heikentymässä. 

Ap 

Vierailija
8/23 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalta taudilta kuulostaa. Viikon oli nenän vuotaminen. Yskä alkoi nenän vuotamista myöhemmin, mutta jatkui reilut kaksi viikkoa. En myöskään ole ikinä kipeä, hyvin, hyvin harvoin.

Vierailija
9/23 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on rään tulo vähentynyt merkittävästi parissa päivässä. Isoin oire on se, että tulee kylmä hiki ja syke pomppaa kattoon, jos yritän vähänkin liikkua. En siis urheilla, mutta tyyliin vaikka vain nousta sohvalta seisomaan. 

Ap

Vierailija
10/23 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama. Ensin 4 pv kurkkukipu, sit alko hermeettinen räkätauti ja kammoyskä. Veto ihan pois. Ei kuumetta.

Vierailija
11/23 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tämä koronaa, kun syke pomppaa kun rasittaa itseään? Rinnan päällä tuntuu myös sellainen paino. Tulee mieleen koronaoireet. Otin kaksi testiä, molemmat oli nega. 

Ap 

Vierailija
12/23 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just sama, rättiväsynyt viikkokaudet, yöt yskiä röykytän. Uutta tietoa toi, että virukset vahvoja, koska eivät

ole kiertäneet populaatiossa heikentymässä.

Jotain kummaa tässä sitkeydessä on.

Vierailija
13/23 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yleensä ole kipeä, ja flunssa kestää max 4pv. No jouluna iski joku ihme räkätauti joka kesti jälkioireineen ainakin kaksi viikkoa. Meni kuukausi ja sairastuin uudestaan melkein samoine oireineen taas 2 viikoksi, joista toinen viikko meni melkein äänettömänä kun sitkeä limaisuus jäi kurkkuun kytemään.

Hyvin uskottavaa on, että kun on kökkinyt kotona 2020 asti ja suht varovaisesti käynyt ihmisten ilmoilla, niin nyt kun ei enää varo, niin sitten pienikin pöpö tekee kodin mun nenän limakalvolle. Jeba jee.

Vierailija
14/23 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

paastotkaa 

Vierailija
15/23 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan tämä koronaa, kun syke pomppaa kun rasittaa itseään? Rinnan päällä tuntuu myös sellainen paino. Tulee mieleen koronaoireet. Otin kaksi testiä, molemmat oli nega. 

Ap 

Otitko myös influenssatestin? Influenssaa liikkeellä, itse olin 2 viikkoa todella sairas ja nyt sen jälkeen heikossa kunnossa, en jaksa mitään, sydän hakkaa ja keuhkot ei pelitä, ruoka ei maistu ja paleltaa.

Vierailija
16/23 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella sitkeää tautia on tänä vuonna liikkeellä. Itse en sairasta yleensä koskaan ja nyt kestänyt tämä flunssa jo kolme viikkoa. Yskää ei ole, mutta niistänyt olen kolmen vuoden edestä ja lämpöä on ollut. Liikun paljon, mutta nyt jo kevyellä lenkillä sykkeet nousee pilviin.

Kävin kahden viikon jälkeen lääkärissä ja hän sanoi, että sitkeää tautia on nyt liikkeellä. Kestää useamman viikon. Paranemista sinne!

Vierailija
17/23 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tämä nyt on sitä fisheriä ja modernia, sori siitä.

Tuskin, kun tätä on nyt meidän rokottamattomassa lähipiirissäkin. Korona meillä oli helppo ja muuten ollaan oltu terveitä. Ei outoja oireita, vakavia sairauksia eikä long covideja, joita vaikuttaisi olevan joillakin moneen kertaan rokotetuilla. Mutta sitkeää flunssaa silti.

Veikkaan altistumisen puutetta minäkin. Olen itse meidän perheen pahin räkämagneetti, mutta nyt päässyt vähimmällä. Ennen koronaa sairastin meistä viimeksi, joten ehkä mulla on eniten tai tuoreinta vastustuskykyä. Altistun muutenkin meistä eniten kaikille taudeille.

Eri

Vierailija
18/23 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronarokotteet aiheuttaa kaikenlaista...

Vierailija
19/23 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koronarokotteet aiheuttaa kaikenlaista...

Aiheuttaahan ne kaikenlaista, mutta ei tätä nyt kiertävää räkätautia, joka on sitkeä myös rokottamattomalla. Ehkä eri asia, jos puhutaan monta viikkoa tai jopa kuukausia kestävästä yskästä. Ei ihan kaikki kuitenkaan johdu niistä piikeistäkään. Ei kannata liioitella tai olet samanlainen kuin ne, joiden mielestä piikeistä ei voi tulla yhtään mitään pahaa, pelkkää iloa ja onnea loppuelämän ajaksi.

Vierailija
20/23 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla flunssa on aina kestäny viikon vähintään. Useimmiten olen oireeton vasta 2 vko kuluttua ensioireista. Ja oon 40+