Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sirot/hoikat naiset, päivärytminne?

Vierailija
07.03.2023 |

Millainen on siis "päivärutiinisi", normi päivä syömisen/liikunnan osalta (ja muutenkin? tuleeko esimerkiksi paljon arkiaktiivisuutta) ja laittakaa myös mittanne ja ikä.

Kommentit (121)

Vierailija
101/121 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aktiivinen elämäntyyli (ei vaan maata sohvalla).

Vierailija
102/121 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei maistu ruoka ennen kuin olen liikkunut. Teen kotona töitä koneen ääressä, joten käyn lounastauolla lenkillä ja syön sen jälkeen taas koneen ääressä. 

Iltapäivisin ja erityisesti viikonloppuisin olen aktiivinen ulkoilija, mutta en mikään varsinainen urheilija, käydään lasten kanssa kävelyllä tai puistossa, puuhastellaan pihalla, käydään metsässä marjassa/sienessä/retkellä. Toisen aterian syön iltapäivällä, mutta skippaan yleen ne aamu-, väli- ja iltapalat mitä lapset syö, tai syön seurana vain hyvin vähän.

Olen noin 170cm pitkä ja noin 55kg, en näe juurikaan vaivaa ollakseni hoikahko, johon varmaan isoin syy on se, että en oikein saa ruuasta mitään nautintoa, vaan se on yksi pakollinen arkiaskare muiden joukossa. Ei sinänsä haittaisi, vaikka olisi vähän enemmänkin kiloja, mielellään lihasten muodossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/121 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön vain silloin kun nälättää. Käyn 3-4 km kävelylenkeillä useamman kerran viikossa. Siinä kaikki. Olen ollut pienestä asti hoikka.

172 cm / 54 kg

Vierailija
104/121 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme kysely. Aivan kuin hoikat naiset olisivat joitain harvinaisia eläimiä tms.

Tällä palstalla ovat.

Vierailija
105/121 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevyttä toimistotyötä tekevä nainen 166cm/ 59kg:

Aamupalaksi kaurapuuro, marjat, raejuusto, kahvi

Lounas työpaikkaruokalassa, kokoan aina terveellisesti lautasmallin mukaisesti enkä ota rasvaisia ruokia

Välipala hedelmä ja rahka

Päivällinen esim. kanaa ja riisiä tms. tavallista kotiruokaa

Iltapalaksi teetä, riisikakkuja maapähkinävoilla, kaksi kananmunaa

Ruoat saattaa vaihdella paljon mutta tuossa aika tyypillinen päivä. Liikuntaa harrastan 3 kertaa viikossa sali, 1-2 kertaa viikossa hiitti, spinning tms. mikä milloinkin sekä käyn 2-3 kertaa viikossa reippaalla kävelylenkillä (6-7km kerta). Talvisin hiihdän viikottain. Siinä se, ihan vetävän näköinen kroppa vaikka olen jo nelikymppinen.

Vierailija
106/121 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
107/121 |
04.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herään, masturboin, nousen ylös, menen suihkuun, masturboin, juon kahvia ja katson aamutv lähetystä samalla masturboiden. Työpaikalla syön lounaan ja käyn vessassa masturboimassa. Iltapäiväkahvit jätän väliin koska masturboin vessassa. Töistä palattua masturboin autossa. Jos olen etätöissä masturboin koko päivän. Käyn kaupassa ja tulen kotiin jossa masturboin sekä teen ruoan. Illalla käyn suihkussa masturboin ja menen sänkyyn jossa masturboin itseni uneen.

Vau-

Vierailija
108/121 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme kysely. Aivan kuin hoikat naiset olisivat joitain harvinaisia eläimiä tms.

Nykyään ovat. 

Vierailija
109/121 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elän vaan tasapainoisesti. Punainen liha ja kana olleet pois ruokavaliosta yli 20v, muutoin ei mitään rajoituksia. En syö jos ei ole nälkä ja syön aina ennen herkkuja kunnon ruokaa. Liikun sen mitä työltä ja perhearjelta ehdin, kävelyä tulee joka päivä arkihommista 10 000 askelta.

N41, 170cm/58kg, kolme raskautta.

Vierailija
110/121 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En saa lainattua, mutta tässä esimerkiksi tämä päivä, joka on hyvin samanlainen kuin päivät nyt yleensäkin minulla (tietenkin jonkin verran vaihtelee päivittäin): 

Ateria 1: 35g kauralesettä, 5g chiansiemeniä, 200ml mantelijuomaa, 50g pähkinöitä (30g saksanpähkinää, 15g mantelia, 5g para) 150g marjoja (75g mansikkaa, 75g mustikkaa). 

Ateria 2: 200g kidneypapuja, 200g porkkanaa, 200g parsakaalia, 10g oliiviöljyä, (suolaa, mausteita). 

Ateria 3: 200g luumuja. 

Ateria 4: 35g kauralesettä, 5g chiansiemeniä, 200ml mantelijuomaa, 30g saksanpähkinöitä 150g marjoja (herukkasekoitusta). 

En halunnut tuohon ekaan viestiin näin yksityiskohtaisesti kirjoittaa, kun en ajatellut ketään kiinnistavan toisten syömiset näin tarkasti. 

Onko tuo siis kauralesepuuro mantelimaitoon ja päälle marjoja, chiansiemeniä ja pähkinöitä vai onko kyseessä smoothie? Pidätkö joka päivä ruokapäiväkirjaa?

t. toinen vegaani

Vierailija
111/121 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoikkuus vaatii, että ihminen syö vähän. Usein tähän liittyy myös kevyt liikunta. Rankempi liikunta saa naisilla usein kortisoliarvot nousemaan, ruokahalun kasvamaan ja kropan pitämään rasvavarastosta kiinni. Joka tapauksessa palautuminen on tärkeää rankasta liikunnasta, eli hulla treeni päivittäin ei kannata.

Parhaiten olen pysynyt mahdollisimman hoikkana symällä vähän ja käymällä salilla ja tekemällä pilatesta. Ei liian rankkaa keholle. Kun olen juossut ja hiihtänyt (ja muu liikunta päälle), painoa on ollut reippaasti enemmän.

166/45 kg alin paino (nyt 68 kg eli ylipainon rajalla; juoksuharrastus nostanut 12 kg kolmen vuoden aikana)

Vierailija
112/121 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivärytmini?

No jos siitä joku autuaaksi tulee:

Kotikonttori, työt aloitan kello 9 - 9.30. Koneen ääressä istumista.

Ai niin mutta aamupala: syön tuorepuuroannoksen missä kauraryynit, kauramaito, marjoja.  Tomaattia ja mustaa sokeritonta kahvia.

Työtä  noin kello 12 asti jolloin pidän tauon  ja syön jotain ja juon mustaa sokeritonta kahvia.  Yleensä salaatti,  pähkinäsekoitusta,  ehkä pieni kauraleivän siivu sulatejuustolla.

Työt lopetan noin 16.30 - 17.00 mennessä, joskus menee yli kun kesken jonkun asiakaspalaverin ei voi lopettaa.  Firma työskentee kansainvälisesti joten kellonajat voi heittää.

Työn jälkeen syön päivällisen joka koostuu kasvisperäisitä tuotteista ja on lihaton.  En syö lihatuotteita missään muodossa, kanan munaa syön ja ne ostan maatilalta vapaan kanan munimia mielellään myös ekologisia.

Illemmalla lenkki. Juoksen ja kävelen.  Pari kertaa viikossa sitten illalla vielä kauppaan täydentämään varastot.

Ennen nukkumaanmenoa se musta sokeriton kahvi,  usein muutama karkki,  sellaisia vegaanisia "kumi"karkkeja, väkeviä. 

Kerran viikossa syön suklaata, yleensä perjantai-iltaisin nautiskelen siitä.

Tällä ruokavaliolla en liho mutta en myöskään laihdu.  Jostain syystä minulla ei ruokahalua kovasti ole,  enkä voi pakottaa itseäni syömään enempää kuin alas menee. Ikäni olen ollut hoikka.  Kuntoni on hyvä, se on testatu työterveyshuollossa.  Verikokeet täysin kohdillaan, ne kontrolloitu kaksi viikkoa sitten.

Olen siis nainen, 167 cm ja 52,5  näytti vaaka tänä aamuna  ennenkuin söin mitään. Ikää 34.

Vierailija
113/121 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viideltä saunaan ja kuudelta putkaan.

Vierailija
114/121 |
05.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herään, masturboin, nousen ylös, menen suihkuun, masturboin, juon kahvia ja katson aamutv lähetystä samalla masturboiden. Työpaikalla syön lounaan ja käyn vessassa masturboimassa. Iltapäiväkahvit jätän väliin koska masturboin vessassa. Töistä palattua masturboin autossa. Jos olen etätöissä masturboin koko päivän. Käyn kaupassa ja tulen kotiin jossa masturboin sekä teen ruoan. Illalla käyn suihkussa masturboin ja menen sänkyyn jossa masturboin itseni uneen.

Vau-

Kyllä tuolla määrällä kuluttaa paljon kaloreita.

Vierailija
115/121 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivärytmini?

No jos siitä joku autuaaksi tulee:

Kotikonttori, työt aloitan kello 9 - 9.30. Koneen ääressä istumista.

Ai niin mutta aamupala: syön tuorepuuroannoksen missä kauraryynit, kauramaito, marjoja.  Tomaattia ja mustaa sokeritonta kahvia.

Työtä  noin kello 12 asti jolloin pidän tauon  ja syön jotain ja juon mustaa sokeritonta kahvia.  Yleensä salaatti,  pähkinäsekoitusta,  ehkä pieni kauraleivän siivu sulatejuustolla.

Työt lopetan noin 16.30 - 17.00 mennessä, joskus menee yli kun kesken jonkun asiakaspalaverin ei voi lopettaa.  Firma työskentee kansainvälisesti joten kellonajat voi heittää.

Työn jälkeen syön päivällisen joka koostuu kasvisperäisitä tuotteista ja on lihaton.  En syö lihatuotteita missään muodossa, kanan munaa syön ja ne ostan maatilalta vapaan kanan munimia mielellään myös ekologisia.

Illemmalla lenkki. Juoksen ja

Vierailija
116/121 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuletko että sirous tulee  päivärytmillä???!! 🤦🏻

Sirous on synnynnäinen ominaisuus. Voi siihen toki lapsuuden aliravitsemuskin joissain tapauksissa vaikuttaa. 

Tavallinen suomalainen ihminen on yleensä luustoltaan tanakkaa mallia,  joten laihanakaan ei olla (onneksi) siroja. Siro suomalainen on poikkeava, enkä ymmärrä mitä hienoa on sellaisessa heiveröisyydessä. Heiveröisiä usein kiusataan ja ovat aneemisen oloisia. Kärsivät itsekin siroudestaan. Millään päivärytmillä sitä et onneksi "saavuta". 

Kiinalaiset yms on luonnostaan siroja. Japanilaisetkin ovat lapsen kokoisia, pää näyttää suhteettomalta vartaloon nähnen, kokovartalohaalareissa menisivät 👽 marsilaisista muotoineen. Miehet ja naiset samankokoisia tikkuihmisiä. 

Noh, kyllä tulee. Nimittäin, toisenlaisella päivärytmillä sirokin muuttuu pulskemmaksi.

Vierailija
117/121 |
28.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

useimmilta näyttää puuttuvan saunasiiderit, sipsisäkit, ynnä muut....

Vierailija
118/121 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elän vaan tasapainoisesti. Punainen liha ja kana olleet pois ruokavaliosta yli 20v, muutoin ei mitään rajoituksia. En syö jos ei ole nälkä ja syön aina ennen herkkuja kunnon ruokaa. Liikun sen mitä työltä ja perhearjelta ehdin, kävelyä tulee joka päivä arkihommista 10 000 askelta.

En vaan käsitä miten joku saa arkiaskareissa sen 10 000 askelta ilman erillistä lenkkeilyä...

Vierailija
119/121 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle ei maistu ruoka ennen kuin olen liikkunut. Teen kotona töitä koneen ääressä, joten käyn lounastauolla lenkillä ja syön sen jälkeen taas koneen ääressä. 

Iltapäivisin ja erityisesti viikonloppuisin olen aktiivinen ulkoilija, mutta en mikään varsinainen urheilija, käydään lasten kanssa kävelyllä tai puistossa, puuhastellaan pihalla, käydään metsässä marjassa/sienessä/retkellä. Toisen aterian syön iltapäivällä, mutta skippaan yleen ne aamu-, väli- ja iltapalat mitä lapset syö, tai syön seurana vain hyvin vähän.

Olen noin 170cm pitkä ja noin 55kg, en näe juurikaan vaivaa ollakseni hoikahko, johon varmaan isoin syy on se, että en oikein saa ruuasta mitään nautintoa, vaan se on yksi pakollinen arkiaskare muiden joukossa. Ei sinänsä haittaisi, vaikka olisi vähän enemmänkin kiloja, mielellään lihasten muodossa.

mitä sitten syöt noilla aterioillasi?

Vierailija
120/121 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vaan käsitä miten joku saa arkiaskareissa sen 10 000 askelta ilman erillistä lenkkeilyä...