Onko rikas jos on 100k osakesalkku?
Kommentit (46)
Demareiden mielestä AP on ilman muuta rikas, joka pitää lähettää uudelleenkoulutusleirille Lappiin.
Jep, hankala määritellä mitään yleispätevää. Ja matkaa tosiaan vielä on. Salkun koko nyt 42,4 k. Mut hauska näitä on pohdiskella.
Onko huono sijoittaja, jos on tällä hetkellä puolen miljoonan salkku, joka on tällä hetkellä puoli miljoonaa miinuksella?
Tuolla summalla taitaa jo päästä Suomen rikkaimpaan 10%. Suomi niin persaukisten maa 😅
Miljoona.
Silloin nimittäisin varakkaaksi.
10 miljoonaa,
Silloin nimittäisin rikkaaksi.
Suomessa on hyvin vähän rikkaita, silti täällä puhutaan jaosta rikkaisiin ja köyhiin (joita ei myöskään ole paljon).
Pikemminkin pitäisi puhua keskiluokasta ja vähävaraisista tms.
Katkerat työssäkäyvien ja työttömien keskustelut täällä ovat juuri noiden viimeksi mainittujen välillä.
Oho!
En oo ikinä ajatellutkaan olevani varakas :O Olen todella köyhistä oloista lähtöisin, enkä koskaan saanut euroakaan keneltäkään lahjana. Näen aina itseni köyhänä, kuten lapsena olin.
Joo, mulla (55v) on 100 000 euron osakesalkku, velaton asunto ja velaton auto.
Mun pojalla (28v)on hieman asuntovelkaa, mutta myös yli 100 000 osakesalkku.
Mulla on just tuon kokoinen osakesalkku, samoin miehellä. Pieni omistusasunto Helsingin keskustassa. Mökki ja puoliksi maksettu asunto Espoossa.
En ole rikas. Ikää 50 ja risat. Sen verran tietty auttaa että muutaman vuoden kuluttua lopetan työt.
Ikä vaikuttaa toki paljon. Haluan olla nuorena rikas.
Tai justhan tässä selvisi että noin just ei ole rikas..
Rikas on sellainen, joka ei keksi rahoille mitään järkevää käyttöä.
Rikas on kun on varallisuutta yli 25000€/ikävuosi (eli esim. 40-vuotiaana yli miljoona) tai nettovuositulot yli 100 000€. Oikeastaan tuo per ikävuosi ei ole ihan lineaarinen ts. 500 000€ 20 vuotiaana on rikkaampi kuin miljoona 40-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Hmmm, mun mittapuulla varakas on rikkaampi kuin rikas. Vrt äveriäs.
Olet kyllä väärässä. 99 :n mielestä varakas ei ole niin rahoissaan kuin rikas.
Jes, eli mä oon rikkaus-mittapuulla saanut ekan vuoden täyteen!
Minulla puolentoista miljoonan osakesalkku, joka tuottaa n. 4500 e/kk/netto, asunto ja kesämökki eikä velkaa. En ole työelämässä, elän noilla osingoilla. En koe olevani rikas vaan ehkä ylempää keskiluokkaa. Tulot riittävät hyvin sellaiseen elintasoon, johon olen tyytyväinen.
Rikkaalla on vähintään 10 miljoonan osakesalkku, asuu kartanossa ja purjehtii vähintään puoli miljoonaa maksaneella purjeveneellä.
Vierailija kirjoitti:
Ei jos on 10 miljoonaa likvidiä omaisuutta. Osakkeet ei ole arvostaan se mitä virtuaalisesti on markkinoilla. Myyntitoimeksiannossa huomaat ettet saa sitä päivän hintaa ja tulee kaiken maailman kuluja ja veroja myyntivoitosta.
Aika erikoinen sijoitus jos menee tappiolla ja silti tulee myyntivoitosta veroa. Kulut voi vähentää myyntivoitosta ja tappiot tulevista voitoista.
Toki kannattaa valita sellainen osakevälittäjä jolla on kohtuulliset transaktiokulut. Ja jos pelaa nappikauppaa sanotaan satasilla eikä tonneilla niin toki kulut ovat suhteellisen isot. Silloin kannattaa pysyä rahastoissa.
Vakavarainen on, ei nyt ehkä vielä rikas.
100 000e on hyvä alku, kunhan ei oo ikäloppu. Vaikka ei euroakaan laittaisi lisää, niin 7,5% vuotuisella tuotolla 20v päästä olisi jo yli 400 000 euroa kasassa. 500e kuukausi säästöllä olisi melkein 700 000 ja 1000 euron kuukausisäästöllö melkein miljoona.
Vierailija kirjoitti:
Miljoona.
Silloin nimittäisin varakkaaksi.10 miljoonaa,
Silloin nimittäisin rikkaaksi.
Jatkan.
Itsellä on noin 50 te osakesalkku ja 60 te rahastosalkku. Miellän ne etupäässä vararahastoiksi. En koe itseäni millään muotoa varakkaaksi. Lähinnä jos joku hätä joskus tulee, niin ei tarvetta heti rynnätä pankkiin lainaa hakemaan.
Ei. Rikas alkaa olemaan noin 10 miljoonan omaisuudella.
Varakkaalla on miljoona tai muutama.