Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos nyt jattaisin lapsen vaipan pois ja kayttaisimme pelkkia pikkareita, niin montako paivaa keskimaarin menee siihen, etta lapsi oppii tunnistamaan pissahatansa ja

Vierailija
23.11.2006 |

pyytää itse potalle tai pöntölle?

Lapsi nyt 2 v 8 kk.

Pissaa pönttöön ja pottaan, jos sinne laitetaan mutta ei osaa itse sanoa kun pissattaa tai kakattaa. Kakkaamiset toimittaa jossain sopivassa raossa, kun olen jotain tekemässä enkä näkemässä. Tulee sitten sanomaan, että kakka tuli. Ilman vaippaakin välillä oltu, mutta on sitten iso tai pieni pissahätä, niin housuun tulee. Ei koskaan ole sanonut, että pissattaa. Tulee kyllä sanomaan, jos pissa tuli housuun...

Nyt meillä olisi hyvä sauma muutama päivä olla kotona ilman vaippaa.

Vaihdetaanko ne vaatteet vain mitään puhumatta vai torutaanko, jos pissa on pöksyissä?

Onko parempi käyttää vaikka tunnin välein potalla istumassa? Onko " sallittua" laittaa kuitenkin vaippa päiväunien tai autokyytien ajaksi vai onko parempi yrittää päivät olla kerralla ilman vaippoja?

Neuvoja teiltä, joiden lapset opetettu kuiviksi...

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oppi tyttö muutamassa päivässä 2 vuotiaana menemään itse potalle kun vaippa jätettiin pois. Nyt on poika 2v6kk vuorossa. Osaa tehdä pissat ja kakat pottaan kun hänet vie sinne, mutta itse ei osaa mennä. Aina kastuu alkkarit. Tätä on jatkunut jo 5kk.

Vierailija
2/17 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei tarvinnut opettaa, kun sattui olemaan kesä ja 2-vuotias hyppi ulkona ja kyykisteli millon minnekin. Unille tietysti vaippa: yökuivaks ei voi opettaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin ison kanssa asiasta voi varmaan jo puhuakin - sanoa vaikka, että tästä lähtien yritetään pissata ja kakata pottaan, neuvoa, että tule sanomaan äidille, jos et löydä pottaa, potta on vessassa jos tarvitset jne.

Mä ainakin kyselin ehkä puolen tunnin välein tarviiko käydä pissalla tai kakalla.

Vähän ennen kuin täytti 3 v. lapsi itse ehdotti, että ei laitettais enää vaippaa yöksi. Ei sitten laitettu ja hyvin harvoin kävi vahinkoja, mutta viimeksi vahinko kävi, kun lapsi oli 5 v., että joskus kuitenkin pitkänkin ajan kuluttua kuivaksi oppimisesta.

Vierailija
4/17 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otetaanko matot pois harjoittelupäiviksi? Suojataanko kangassohva ja sängyt?

Vierailija
5/17 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitäpaitsi sohvalle voi laittaa jonkun vanhan viltin. En jaksa ymmärtää, että siisteys on noin tärkeää.

Vierailija
6/17 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojalla kesti vaihtelevalla menestyksellä noin 2kk oppia potalle kokonaan. Alkoi sanoa että ei vaippaa ja siitä lähdettiin. Aluksi laitoin säännöllisesti potalle ja vahinkoja tuli. Nykyään kakkaa pottaan aina ja pissavahinkoa ei tule edes viikoittain. Ikää nyt 2v 5kk. Eli oli 2v ja pari kk kun aloitettiin opettelu ilman vaippaa. 1v kieppeillä otetttiin potta esiin. Lapsesta se riippuu, joku oppii lähes samantien ja toinen ottaa aikaa enemmän. Meillä ei mitään suojia ole, matot ja sänkyvaatteet voi pestä. Sohvalle ei ole pissannut.

Vierailija
7/17 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän esikoinen oli reilut 2v kun jätettiin vaippa. Yhtään vahinkoa ei sattunut.

Vierailija
8/17 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuhiljaa rupesi mene´mään itse potalle. Kun vahinkoja ei oikeastaan ollenkaan enää tullut en enää laittanut yöksikään vaippaa ja eipä niitä vahinkoja tullut sänkyynkään vaikka aikasemmin vaippa yleensä märkä olikin. Kokonaan kuiva oli siis 1v9kk iässä.

Vierailija
9/17 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö osoita kuivaksi tulemisen valmiutta niin, ettei enää pissaa vaippaan. Kunhan siis käyttää potalla asioimassa.

*epäilevänä*

Vierailija
10/17 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kun käyttää pöntöllä ja pissii ison pissan, saattaa silti puolen tunnin kuluttua pissata housuun. Vaikka ei ole paljon juonut mitään. Sen tietysti ymmärtää, jos juo paljon, niin pissaakin usein.

Vierailija
11/17 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöt keskimäärin 2-vuotiaina ja poika lähemmäs 3-v:nä

Vierailija
12/17 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neiti pissaa melko surutta vaippaan, jos sellainen on jalassa, mutta jos ei ole hän tunnistaa hädän paremmin. Päivisin tulee toisinaan yksi vahinko, yleensä ei. Kakat tekee aina pottaan/pönttöön. Yöllä, automatkoilla, ulkona ja kaupassa vaipat.

Vierailija
13/17 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pissaa piukkareihin aivan varmasti ehkä pari päivää, mutta sit oppii kyllä tunteen ja ilmoittaan kun hätä. Voit aluksi viedä usein potalle ja välillä kysyä tuleeko pissa.

mun lapsi oppi tälleen eli jätin vaipat pois kun hän oli 1v6kk vanha ja ei ess osaa puhua. näyttää eli alapäästä ottaa kiinni ja sit menee vessan päin. meni pari päivää ja nyt ei ole vahinkoja tullut

torua ei saa, muutoin tulee traumoja, muinamiehinä vaihdat pöksyt ja peset lattian.

Vierailija
14/17 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pakko ottaa vaippa kokonaan pois, kun siihen teki aina pissat (ei siis sen kanssa jotenkin tunnistanut hätäänsä). Varmaan kolme kertaa tuli pissat housuun. Sen jälkeen ehkä kerran vuodessa.

Vierailija
15/17 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi heräsi päiväunilta, käytin pissalla ja ei nyt sitten laitettu sitä vaippaa. Puoli 3 kysyin, pissattaako, " ei" . Kolmelta laitoin potalle, ei pissaa. Sen jälkeen lapsi on kerran pissannut ja kerran kakannut housuihin. Eli kahdet vaatekerrat laitettu jo pesuun. Toivottavasti nyt sitten kuivat vaatteet riittävät edes täksi illaksi...

Vierailija
16/17 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä se siitä, lapsi on jo niin vanha kyllä oppii parissa päivässä ihan varmana, munkin oppi vaik oli vaan 1v6kk

ja pesukone pyöriin

vaipat on niin mukavia ja kuivan tuntusia nykyään et ei niistä ihan itelleen eroon pääse, helppoa kun voi kesksen leikin pissiä ja kakkiaki

muista kehua kovasti kun pissaa pottaan

tsemppiä vaan!

Vierailija
17/17 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo puolen tunnin välein pissailu nimittäin kuulostaa siltä. Lapset kypsyvät eri aikoihin, ja jos väkisin yrittää opettaa kuivaksi, voi siitä tulla monen vuoden urakka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yhdeksän