Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kestättekö sitä, jos joku häärää kodissanne ajatellen olevansa avuksi?

Vierailija
06.03.2023 |

Täyttää tiskikonetta, viikkaa pyykkejä tai pyyhkii pöytiä.

Minä en, kun ihmiset tekevät asiat hutiloiden tai muuten väärällä tavalla. Eniten ärsyttää se, että kannetaan astiat pöydästä tiskialtaaseen, jossa ne ovat vaan koko ajan tiellä.

Kommentit (77)

Vierailija
1/77 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Oon tosi tarkka kodistani, mulla on diagnosoitu OCD, ja mulla alkaa verenpaine nousta heti kun pääsen seuraamaan sivusta jonkun vieraan hääräilyä omien tavaroideni parissa. En mielelläni kyllä edes kutsuisi kotiini ketään, vaikka ihmisistä pidänkin.

Vierailija
2/77 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Oon tosi tarkka kodistani, mulla on diagnosoitu OCD, ja mulla alkaa verenpaine nousta heti kun pääsen seuraamaan sivusta jonkun vieraan hääräilyä omien tavaroideni parissa. En mielelläni kyllä edes kutsuisi kotiini ketään, vaikka ihmisistä pidänkin.

En minäkään tykkää, että kotiin tulee joku vieras. Jättävät jälkeensä vääränlaista tunnelmaa.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/77 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, todella rasittavaa. Ystävällisesti olen läheisilleni ja ystävilleni sanonutkin, että annattehan minun hoitaa siivoamiset ja pöydän korjaamiset, en kaipaa apuja. Puolisoni on samanlainen. Mielellämme kestitään kotonamme ja tahdotaan hoitaa myös se siivouspuoli keskenämme.

Vierailija
4/77 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En, todella rasittavaa. Ystävällisesti olen läheisilleni ja ystävilleni sanonutkin, että annattehan minun hoitaa siivoamiset ja pöydän korjaamiset, en kaipaa apuja. Puolisoni on samanlainen. Mielellämme kestitään kotonamme ja tahdotaan hoitaa myös se siivouspuoli keskenämme.

Tämä. Ihmisille on vaikeaa edes laittaa roskia oikeaan lajitteluastiaan.

Ap

Vierailija
5/77 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mutta en kyllä keksi kuka täällä hääräisi itseni lisäksi.

Vierailija
6/77 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieraat? Vanhemmat? Sisarukset? Isovanhemmat? Appivanhemmat?

Ap

Vierailija
7/77 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ongelmia kyseisen asian kanssa kun omassa kodissani ei kaiken tarvi olla juuri niin kuin itse on tottunut ja itse vaatii niiden olevan. Ymmärrän kyllä että toisilla on parempi epämukavuuksien sieto kyky ja sopeutumis kyky

Vierailija
8/77 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ongelmia kyseisen asian kanssa kun omassa kodissani ei kaiken tarvi olla juuri niin kuin itse on tottunut ja itse vaatii niiden olevan. Ymmärrän kyllä että toisilla on parempi epämukavuuksien sieto kyky ja sopeutumis kyky

Minusta koti on sellainen paikka, jossa kenenkään ei tarvitse sietää epämukavuutta.

Ap

Vierailija
9/77 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini on tullut vara-avaimilla poissaollessamme ja viikannut pyykkejä ja siivonnut keittiötä. Tuollaisen pitäisi olla laissa kielletty.

Vierailija
10/77 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta koti on sellainen paikka, jossa kenenkään ei tarvitse sietää epämukavuutta.

Ap

Me ajattelemme asioista eritavalla, jos joku minua auttaa minun kodissa niin olen kyllä kiitollinen siittä avusta enkä todellakaan kehtaisi alkaa valittamaan ja nalkuttamaan siitä saadusta avusta vaikka se ei ole täsmälleen niin kuin olen tottunut en tiedä johtuuko tuosta mutta itse saan aina apua kun pyydän asiaan kuin asiaan

Vierailija
11/77 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tapahtunut sellaista.

Mistä voisin saada jonkun hääräämään kotiini? Olisi tervetullut.

Vierailija
12/77 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös hyvin tarkka miten kotonani siivotaan ja en anna edes puolisoni sitä tehdä koska mielestäni sekin on väärin. Minua ärsyttää niin paljon jos appivanhempani ovat käyneet kylässä jos itse en ole ollut paikalla, kun anoppini on ihan pakko alkaa järjestelemään tavaroita hänen mielensä mukaan.

Asiasta olen sanonut miehelleni sekä suoraan anopille. Anopin motiivit eivät ole edes auttaminen vaan tavaroiden ja kaappien penkominen. Ostaa myös hänelle mieluisia esineitä meille ja tuo niitä vain silloin kun en ole paikalla. Palautan ne aina hänelle kun heillä käymme. Anopin maku on kaikki blingbling ja kokovalkoinen. Omani mummolatyylinen boheemi enkä osta kun harvoin asioita uutena. Tykkään kierrättää ja silmäteräni on mummon äidiltä peritty vanha suuri senkki josta anoppi aina sanoo kuinka hänen tekisi se mieli maalata valkoiseksi ja minua pelottaakin että joku päivä tulen töistä kotiin ja hän on sen mennyt maalaamaan.

Vierailija
13/77 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti on joskus auttanut ainakin tiskaamisessa. Ja olen ollut kyllä tyytyväinen tähän apuun.

Kun tilanne on yleensä ollut sellainen, etten itse ole jostain syystä jaksanut, olen ollut kipeä tms.

Vierailija
14/77 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jokainen kykenee olemaan hetken kiitollinen saadusta avusta ja asian voi korjata myöhemmin että ei häiritse itseä. Ei kannata heti alkaa valittamaan joka johtaa hyvin äkkiä siihen että ei enää saa mistään apua vaikka tarvitsisi kun ei tähän mennessäkään ole ollut kiitollinen saadusta avusta

Vierailija
15/77 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vieraat? Vanhemmat? Sisarukset? Isovanhemmat? Appivanhemmat?

Ap

Olet varmaan aika nuori. Vanhempani asuvat vanhainkodissa ja heitä täytyy auttaa vessaan, eivät pääse hääräämään missään. Isovanhempani kuolivat 30 v sitten. Sisaruksillani on oma kiireinen elämä ja perhe, miksi he kävisivät muiden kodeissa hääräämässä.

Joku saisi kyllä mielellään tulla tänne siivoamaan ja järjestelemään, ihan kuka vain. Tutut joutuvat palkkaamaan siivoajan sitä varten, eli moni maksaa isot rahat, että saavat jonkun kot7insa hääräämäån.

Vierailija
16/77 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen myös hyvin tarkka miten kotonani siivotaan ja en anna edes puolisoni sitä tehdä koska mielestäni sekin on väärin. Minua ärsyttää niin paljon jos appivanhempani ovat käyneet kylässä jos itse en ole ollut paikalla, kun anoppini on ihan pakko alkaa järjestelemään tavaroita hänen mielensä mukaan.

Asiasta olen sanonut miehelleni sekä suoraan anopille. Anopin motiivit eivät ole edes auttaminen vaan tavaroiden ja kaappien penkominen. Ostaa myös hänelle mieluisia esineitä meille ja tuo niitä vain silloin kun en ole paikalla. Palautan ne aina hänelle kun heillä käymme. Anopin maku on kaikki blingbling ja kokovalkoinen. Omani mummolatyylinen boheemi enkä osta kun harvoin asioita uutena. Tykkään kierrättää ja silmäteräni on mummon äidiltä peritty vanha suuri senkki josta anoppi aina sanoo kuinka hänen tekisi se mieli maalata valkoiseksi ja minua pelottaakin että joku päivä tulen töistä kotiin ja hän on sen mennyt maalaamaan.

Miksi edes asut jonkun toisen ihmisen kanssa samassa kodissa kun kerrot kuitenkin olevasi kunnon kotidiktaattori jonka kodissa ei saa muut näkyä kuin sinä itse?

Vierailija
17/77 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Me ajattelemme asioista eritavalla, jos joku minua auttaa minun kodissa niin olen kyllä kiitollinen siittä avusta enkä todellakaan kehtaisi alkaa valittamaan ja nalkuttamaan siitä saadusta avusta vaikka se ei ole täsmälleen niin kuin olen tottunut en tiedä johtuuko tuosta mutta itse saan aina apua kun pyydän asiaan kuin asiaan

En minäkään valita tai nalkuta. Joudun vaan joka tapauksessa tekemään koko homman uudelleen, joten "auttaminen" on mennyt täysin hukkaan. Pahimmassa tapauksessa joudun dyykkaamaan roskia ja lajittelemaan ne oikeisiin pönttöihin. Äitini on juuri tällainen "ei se oo niin justiinsa" -ihminen, ja hänen mielestään olisi ollut ihan ok jättää tarpeettomat huonekalutkin vanhaan vuokra-asuntoon muuton yhteydessä..

Ap

Vierailija
18/77 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kestä lainkaan. Pahin on anoppi. Kun hän tulee meille, alkaa samantien tiskikoneen täyttäminen ym. Hän täyttää sen todella epäloogisesti (oikeasti myös mieheni eli hänen poikansa sanoo, että aina ihan erikoisesti täytetty)

Nykyään uskallan sanoa anopille, että älä sitten oikeasti laita tiskejä koneeseen tmv sillä välin kun olen poissa, kun aina saan tehdä työn uudestaan. No, hänhän ei usko. Tekee silti.

Vierailija
19/77 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimman osan avusta otan vastaan ja kiitän, vaikka en apua tarvitse, mutta miniän tapa kantaa astiat tiskialtaaseen odottamaan jotain suurta tiskikoneentäyttösessiota on minulle liikaa. Meillä tiskit laitetaan suoraa koneeseen, tarvittaessa huuhdellaan, mutta ei niitä kerätä sikinsokin altaaseen. Miniän mielestä tapani on hankala, koska kuulemma sieltä altaasta ne saa kaikki kerralla koneeseen. Meillä ei tiskialtaaseen valitettavasti mahdu samaa määrää astioita kuin tiskikoneeseen, joten pidän tuota tapaa hankalana.

Vierailija
20/77 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siedä tuollaista. Jos tarvitsen apua, osaan pyytää sitä. Pyytämättä häärääjät ovat raivostuttavia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kolme