Nina Mikkonen: "tytöt ehkä elävät tunteella, mutta pojat ovat oikeasti tunteellisia"
HS:n haastattelusta:
"Mikkosen mielestä tytöt ehkä elävät tunteella, mutta pojat ovat oikeasti tunteellisia. Reilumpia kerta kaikkiaan.
En tiedä, saatko ajatuksesta kiinni, hän sanoo ja katsoo kohti."
https://www.hs.fi/kuukausiliite/art-2000009399689.html
Minä en ainakaan saa.
Kommentit (56)
minä vaan kysyn kirjoitti:
Missä vaiheessa "kampaajamestari" Mikkonen menee oikeisiin töihin, eikö ne suuresti ylistetyt kotiäidin päivät ole jo taakse jäänyttä elämää (pojat jo aikuisia ja armeijassa)?
Noin vuosi sitten oli ainakin Citymarketissa hyllyttäjänä.
Jutun loppu oli ihana: koska olen ollut kerran julkisuudessa tyrkkynä, on minulla melkein velvollisuus olla tyrkky edelleen, vaikka en ole enää kiinnostava ollenkaan.
Ninahan kertoi kerran ihanimpana lapsuudenmuistona, miten porukalla käytiin joulukuusivarkaissa, isä tuhannen tuiterissa ja tutut miehen kännissä, mutta muisto on ihana! Eli tunteellinen ihminen hän on.
Vierailija kirjoitti:
Minä saan hyvin kiinni. Tytöillä on paljon sellaista sosiaalista tunteiden "esittämistä" jossa hihkutaan ja itketään yhdessä koska sellainen on tytöillä sosiaalinen normi. Poikien tunteen ovat sitten yleensä aitoja ja kumpavat siitä todellisesta tunteesta ilman tarkoitusta tehdä siitä tunteesta joku performanssi tai vain ihmisiä yhdistävä asia.
Päinvastoin.
Miesten tunteet ovat aidompia, karkeampia ja syvemmältä kumpuavia. Naisten aivojen tunnekeskuksella on selvempi yhteys aivokuorelle, joten naisten tunteet ovat pinnallisempia, laskelmoidumpia ja hienoviritteisempiä. Tuo on (näennäisesti) hieman paradoksaalista, mies kun edustaa henkeä (puruSaa, brahmania), nainen taas prakRtia (materiaa, latinan sanasta mater = äiti)... ; )
Voi miehetkin olla tunteellisia. Viime vuonna kun oli jalkapallokilpailut, niin eräs neiti lähti murheissaan kentältä, vaikka yleinen tapa on jäätään odottelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä saan hyvin kiinni. Tytöillä on paljon sellaista sosiaalista tunteiden "esittämistä" jossa hihkutaan ja itketään yhdessä koska sellainen on tytöillä sosiaalinen normi. Poikien tunteen ovat sitten yleensä aitoja ja kumpavat siitä todellisesta tunteesta ilman tarkoitusta tehdä siitä tunteesta joku performanssi tai vain ihmisiä yhdistävä asia.
Tämähän on ilmiselvä asia ja jopa naisten pitäisi tämä ymmärtää. Tytöt ja naiset esittävät paljon enemmän ja ovat teennäisempiä kuin pojat ja miehet.
Mua naurattaa tuossa jutussa maininta eiralaisesta kampaamosta. Sen kirjoittanut toimittaja ilmeisesti luulee, että Helsingissä kaikki Bulevardin ja Etelä-Esplanadin eteläpuolella oleva on Eiraa (joka muuten on Helsingin pienin kaupunginosa) tai Ullanlinnaa.
Oikeasti tuo kampaamo sijaitsi Kaartinkaupungissa (postinumero 00130).
- Entinen asiakas
Vierailija kirjoitti:
totta, pojat ovat aidompia, mutta /koska eivät helposti avaa itseään ja fiiliksiään ulospäin. Siinä onkin äitiyden ja romanttisen parisuhteen taika; kun se oma läheinen poika paljastaa sisintään niin se aitous siinä on jotain niin hellyttävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämähän on ilmiselvä asia ja jopa naisten pitäisi tämä ymmärtää. Tytöt ja naiset esittävät paljon enemmän ja ovat teennäisempiä kuin pojat ja miehet.
Eiköhän tässä ärsytä sellainen yleistäminen. Joo, jotkut naiset esittävät. Ja joo, jotkut miehet esittävät. Ei niin että >kaikki naiset ovat juuri tälläisiä, ja kaikki miehet tälläisiä. Kun asia ei ole siten. Joten ei ole mitään ymmärrettävää, kun te yrittätte vääntää omia totuuksia täällä. Minun tunteeni ovat ainakin ihan aitoja ja en ole mitään 'performansseja' tehnyt. Jos itken, itken yleensä yksin. Tuo on tuollaista väheksymistä että 'eivät sinun tunteesi ole aitoja, et sinä osaa tuntea syvästi' joka on hyvin halveksiva suhtautuminen ja epäinhimillistävä.
Miten mulla tulee Nina Mikkosesta mieleen juurikin selkäänpuukottaja. Oman pesän likaaja.
Miehet voivat tosiaan olla tunteellisempia kuin naiset mutta he eivät vaan näytä yleensä tunteitaan. Kärsivät hiljaisesti sisällään.
Vierailija kirjoitti:
Mua naurattaa tuossa jutussa maininta eiralaisesta kampaamosta. Sen kirjoittanut toimittaja ilmeisesti luulee, että Helsingissä kaikki Bulevardin ja Etelä-Esplanadin eteläpuolella oleva on Eiraa (joka muuten on Helsingin pienin kaupunginosa) tai Ullanlinnaa.
Oikeasti tuo kampaamo sijaitsi Kaartinkaupungissa (postinumero 00130).
- Entinen asiakas
Ei kai toimittaja välttämättä mitään ole luullut, kirjoittanut vain sen, mitä Nina on sanonut.
Vierailija kirjoitti:
Ihan samoin performansseja esittää pojatkin :D
Onko Mikkoskalta taas rahat loppu että julkisuutta kohti...
”Lapsena leikin mielummin poikien kanssa. Tytöissä oli sellaista selkäänpuukottamista.”
"Asiakkaat olivat kaupungin kermaa, missejä, julkkiksia ja poliitikkoja. Mikkonen sanoo, että voisi kertoa heistä monta mielenkiintoista tarinaa, mutta etiikka ei anna myöten."
Jaaha, Mikkoska vauhdissa jälkeen. Aina hän jaksaa näissä uhriutumishaastatteluissa jauhaa siitä miten Timo T.A. oli sitä ja oli tätä. Nuorempi sukupolvi ei varmaan edes tiedä kuka Timo T.A. on.
Onkohan hänellä jo varaa ostaa sitä juustoa? Sehän oli viimeksi ongelmana.
Eli itse ei ole reilu kun on nainen
Tuli mieleen kaksi edesmennyttä naista, joista tuli leskeytymisen myötä kestojulkkiksia. Pirkko Liinamaa ja Kaarina Suonperä. Molemmista tuli leskeksi jäätyään henkilöitä, joiden mielipiteitä kysyttiin asiaan kuin asiaan. Vieläkö joku muistaa heidät? Rouva Liinamaan sinivioletissa tukassaan Levyraadissa ja rouva Suonperän, käytös- ja tapakouluttajana tunnetun aina sinisiin pukeutuneena.
Vierailija kirjoitti:
Miten mulla tulee Nina Mikkosesta mieleen juurikin selkäänpuukottaja. Oman pesän likaaja.
Jep, ne sen päivähoitopuheetkin ja muiden äitien syyllistämiset.
Aleksitymia on nykyään yleisempää tytöillä kuin pojilla, että en nyt sanoisi että tytöt on tunteellisempia.
En mä mitään vaadi, mutta ei varmaan kannattaisi esittää jostain henkilöstä noin vääriä väitteitä ihan vain siksi, ettet tiedä asiasta - se, jos joku on tyhmää.