Lisäansioita 200-400 euroa kuukaudessa?
Tarvitsisin pari-, kolmesataa euroa lisäansioita kuukaudessa. Kaipaisin asiallisia ideoita siitä, mistä normaalissa päivätyössä oleva ihminen niitä voisi hankkia? Kaikki OnlyFans ja Maailman vanhin ammatti -hassuttelut voi unohtaa, samoin kuin siivoustyön ja free lancerin (esim. kirjoittaja tai kuvaaja) hommat.
Olen yliopistokoulutettu viestintäalan ihminen ja käytettävissä tähän olisi muutama tunti viikossa.
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Mä käyn 2 kertaa viikossa ja joskus viikonloppuisinkin vuokrafirman kautta hyllyttämässä ja pakkaamassa erään moottoriurheilualan maahantuontiyrityksessä. Tuosta kertyy semmoinen 800 €/kk. Jos vuorot on viikonloppuisin ja täysiä 8 h vuoroja, siitä tienaa noin 1300 euroa/kk. Erittäin sopivaa lisäduunia.
Pakkaaminen voisi olla kivaakin. Miten sellaista hommaa haetaan?
Käynyt yliopistolla ja valmistunut, pitää itseään ammattilaisena.
Ei keksi miten tienata muutama satku lisää..
Koulutus =|= Älykkyys.
Vierailija kirjoitti:
Käynyt yliopistolla ja valmistunut, pitää itseään ammattilaisena.
Ei keksi miten tienata muutama satku lisää..
Koulutus =|= Älykkyys.
True that is
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä käyn 2 kertaa viikossa ja joskus viikonloppuisinkin vuokrafirman kautta hyllyttämässä ja pakkaamassa erään moottoriurheilualan maahantuontiyrityksessä. Tuosta kertyy semmoinen 800 €/kk. Jos vuorot on viikonloppuisin ja täysiä 8 h vuoroja, siitä tienaa noin 1300 euroa/kk. Erittäin sopivaa lisäduunia.
Pakkaaminen voisi olla kivaakin. Miten sellaista hommaa haetaan?
Varmaan hakemalla
Vierailija kirjoitti:
Tein itse lähärin töitä ilman papereita tienatakseni ylimääräistä. Työvoimapula on niin suuri, että kelpasin maalaisjärkeni kanssa sijaisuuksiin. Varsinkin päihdepuolella on fyysisesti kevyttä työtä ja vuorotyönä. Tunteja tulee toki enemmän kuin pari, että saa satoja euroja. Mutta jos olisi helppo tapa rikastua ilman vaivaa, aikaa ja pääomaa niin kaikki tekisivät niin....
Mikä oli tittelisi ja paljonko palkasta vähennettiin epäpätevyyden vuoksi? Hoiva-avustajaksi ehkä olisikin jotain mahdollisuuksia hakea ilman koulutusta tai työkokemusta, mutta lähäriltä luulisi vaadittavan edes jotain opintoja.
Itse opiskelin sairaanhoitajaksi lähes 20 vuotta sitten, jolloin vuoden opintojen jälkeen työnantajat eivät olisi palkanneet minua kesätöihin lähihoitajan sijaisuuteen vaan ainoastaan hoiva-avustajaksi tai laitoshuoltajaksi. Taitaa hoitajapula olla hiukan pahentunut noista ajoista.
Jos ihmisten parissa työskentely yhtään kiinnostaa, niin hoitoalalla on niin hirveä työvoimapula tällä hetkellä, että käytännössä kuka tahansa työpaikan ovesta sisään selviävä saa töitä. Ei tietenkään lähihoitajana (kuten joku tuossa kirjoitti) vaan hoiva-avustajana, jolla on pienempi palkka. Se voi olla ihan mukavaa ja leppoisaakin työtä esim. hyväkuntoisten kehitysvammaisten ryhmäkodissa tai juurikin päihde- ja mielenterveyspotilaiden parissa. Ei tarvi hakeutua sinne, missä narkkarit riehuu puukkojen kanssa. Voi mennä niihin taloihin, joissa ns. aivonsa juoneet setämiehet pääasiassa istuskelee ja vetää röökiä terassilla.
Viestintäalan ammattilaisen voisi kuvitella osaavan verkostoitua sen verran, että pystyy vaihtamaan työpaikkaa. Silloin saa helposti reilun palkankorotuksen.
Edellyttäen, että on alan ammattilainen ja menestyneistä toimeksiannoista on näyttöä.
Monet täällä ihmettelee, että miksei viestintäalan ihminen halua tehdä friikkuna kuvaajan ja toimittajan töitä.
En tietysti tiedä, minkälaista viestintää AP tekee ja missä, mutta ainakin oma sopimukseni kieltää samanlaisten töiden tekemisen kilpailijoille. Eli jos teet viestintää autokauppa X:ssä, niin et sä silloin voi tehdä muille autokaupoille tai autoalan firmoille tai rengasfirmoille tai maahantuojille sitä samaa hommaa. Ja jos sä työksesi olet ostajan päässä eli ostat niiltä alueen muilta friikuilta kuvia ja juttuja, ja sitten ryhdytkin itse niitä myymään, niin kyllä sekin herättää vähän närää tai ainakin ihmettelyä, keskustelua ja kuhinaa - ala on niin pieni, että kaikki tuntee toisensa jotakin kautta.
Tää vain siis huomautuksena ihmettelijöille.
Vierailija kirjoitti:
Viestintäalan ammattilaisen voisi kuvitella osaavan verkostoitua sen verran, että pystyy vaihtamaan työpaikkaa. Silloin saa helposti reilun palkankorotuksen.
Edellyttäen, että on alan ammattilainen ja menestyneistä toimeksiannoista on näyttöä.
Ei kai AP tässä työpaikkaa halunnut vaihtaa, vaan kyseli ideoita pieniin lisäansioihin. En ihan ymmärtänyt tätä kommenttia.
Vierailija kirjoitti:
Monet täällä ihmettelee, että miksei viestintäalan ihminen halua tehdä friikkuna kuvaajan ja toimittajan töitä.
En tietysti tiedä, minkälaista viestintää AP tekee ja missä, mutta ainakin oma sopimukseni kieltää samanlaisten töiden tekemisen kilpailijoille. Eli jos teet viestintää autokauppa X:ssä, niin et sä silloin voi tehdä muille autokaupoille tai autoalan firmoille tai rengasfirmoille tai maahantuojille sitä samaa hommaa. Ja jos sä työksesi olet ostajan päässä eli ostat niiltä alueen muilta friikuilta kuvia ja juttuja, ja sitten ryhdytkin itse niitä myymään, niin kyllä sekin herättää vähän närää tai ainakin ihmettelyä, keskustelua ja kuhinaa - ala on niin pieni, että kaikki tuntee toisensa jotakin kautta.
Tää vain siis huomautuksena ihmettelijöille.
Okei
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai AP tässä työpaikkaa halunnut vaihtaa, vaan kyseli ideoita pieniin lisäansioihin. En ihan ymmärtänyt tätä kommenttia.
Mutta jos vaihtaisi paremmin palkattuihin hommiin, ehkä ei tarvitsisi etsiä lisätöitä
Ympäri Suomen toimiva vanhusseuralaispalvelu Seurana Oy maksaa 13 e/h työntekijöille, jotka pitävät juttuseuraa ikäihmisille.
Teen sivutyönä Mary Kay kosmetiikkamyyntiä ystäville ja tämän kautta tulleille asiakkaille.
#lipstickeffect💋
Myy käytettyjä pikkuhousuja kuten minä tein opiskelijana, kun olin rahasta tiukkaa.
Ton verran säästää kuukaudessa taskuttamalla osan kauppatavaroista.
**ttu mikä nirppanokka. Rahaa pitäisi saada ainakin 300-400€ kuukaudessa lisää, mutta siten, että omaa persettä ei tarvitse sohvalta nostaa.
Pawshake on hyvä keino löytää hoitaja kissalle tai koiralle, miksei marsullekin, mutta 1) firma perii peräti 20% provikkaa, 2) alusta on huono eikä sitä kehitetä, 3) hoitaja saa maksun vasta monen päivän päästä hoitokeikasta, ja koska firma toimii 20 maassa ja hoitajia on varmasti tuhansittain, tästä syntyy heille ihan kivasti korkotuloja.
Vertalukohtana airbnb: palvelumaksu 1416 %, ja rahat saa heti majoittujan saavuttua + alusta toimii hyvin ja sitä kehitetään koko ajan.
Hoitajaksi ilman papereita?
Mikset lääkäriksi?