Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun jäit eläkkeelle teitkö viikottaisen aikataulun?

Vierailija
05.03.2023 |

Itselle vielä joitakin vuosia työelämässä edessä mutta mietin tulevia aikoja. Pitäisi kai silloin jotenkin jäsentää ajankäyttöä.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En,elän päivä kerrallaan.

Vierailija
2/11 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kannattaa laatia jotain aikataulua jo etukäteen. Viihteelle menoa varsinkin rajoittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla aikataulu muodostuu automaattisesti n kk eteenpäin ja muokkautuu sitten vielä viikottain.

Ensin on säännölliset jutut esim vesi-hiit treeni perjantaiaamuisin ja italiantunti torstaisin. Hieronta kerran kk

Seuraavaksi mahdolliset lastenlasten tarpeet, päiväkotihaut tms.

Sitten ystävien lounas- ja kahvitapaamiset. Viikonloppujen perhepäivälliset/mahdolliset kyläilyt

Tähän sitten päivitetään jos tulee lekurikäyntejä, lastenlasten sairastumisia tms yllättävää

Ja loppuaika täyttyy kauppareissuista, ruuanlaitosta, siivouksesta ja 2. kodin rempasta/sisustamisesta.

Kohta on kevät ja tähän lisätään aamu-uinnit järvellä ja puutarhanhoito.

Ei enää 24h/vrk riitä!

Vierailija
4/11 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tekisin sitä eläkeläisenä, kun en ole tehnyt työttömänäkään.

Jos on eläimiä ja muutakin elämää kuin av-palsta, aikataulua tulee aivan itsestään

Vierailija
5/11 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan tehnyt

Vierailija
6/11 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin eläkkeelle marraskuussa ja päiväni täyttyvät työstä 8-16 sekä viikonloppujen vapaaehtoistyöstä tai lastenlasten hoitamisesta, vapaata ei välttämättä ole edes kesälomalla. Samanlaista kiirettä tässä tulee olemaan varmaan seuraavat 5 vuotta, jos ei jostain saada nuoria työttömiä suostumaan työelämän haasteisiin.

Vierailija
7/11 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kannattaa laatia jotain aikataulua jo etukäteen. Viihteelle menoa varsinkin rajoittaa.

Miks pitäs "viihteelle menoa" rajoittaa, en käy sen enempää kuin ennekään. Olipa tyhmä ajatus.

Vierailija
8/11 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän synkataan vaimon kanssa kalentereita kun kummallakin on kaikenlaista touhua.

Mutta ei me nyt mitään viikko-ohjelmaa laadita. Kalenteriin tulee merkintöjä sitä mukaan kun tulee.

Vierailija
9/11 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti viihde tarkoittaa sinulla rankkaa ryyppäämistä. Jos etukäteissuunnittelu vähentää sitä, niin hyvähän se silloin on.

Minulle ja eläkeläiskavereilleni viihde on jotain muuta. Joten viihdettä ei tarvitse kalentereita täyttämällä rajoittaa, paremminkin päin vastoin.

Vierailija
10/11 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin kk sitten eläkkeelle ja ei vois vähempää kiinnostaa enää tehdä aikatauluja. Tekeekö niitä paremmat luterilaiset ihmiset, kun laiskottelu on hyi syntiä 😊

Vierailija
11/11 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein 30 vuotta tosi tarkkaan aikataulutettua työtä. Se riitti. Nukkuma-ajoista pidän kiinni ja syön ja liikun koiran kanssa säännöllisesti. Olen luopunut minua stressaavista asioista ja ihmisistä. Minulle se sopii. Jokainen tekee niin kuin itsestä hyvältä tuntuu.