Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kerätä S-kortilla bonukset ja maksaa toisella kortilla?

Vierailija
29.07.2025 |

Joo, olen tyhmä, enkä viitsisi kassalla sählätä, joten kysyn asiaa täällä.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin näytät maksupäätteelle S-korttia ja sen jälkeen sitä korttia jolla haluat maksaa. Kyllä se siinä päätteelläkin lukee että otetaanko bonukset vai maksetaanko ostokset. 

Vierailija
2/15 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensin näytät maksupäätteelle S-korttia ja sen jälkeen sitä korttia jolla haluat maksaa. Kyllä se siinä päätteelläkin lukee että otetaanko bonukset vai maksetaanko ostokset. 

Okei, kiitos!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilautat ensin sitä ässäkorttia ja sitten se pyytää maksukorttia. Itse olen kyllä muutaman kerran maksanutkin ässäkortilla vahingossa, kun se reagoi niin herkästi. Eli vain YKSI määrätietoinen vilaus!

Vierailija
4/15 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnnät sen sinne reikään

Vierailija
5/15 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kans pankkikortissa plussa kortti. Näytän ensin plussat pankkikortilla ja sit saatan maksaa käteisellä. Helposti onnistuu.

Vierailija
6/15 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ottanut maksuominaisuutta käyttöön s-bonuskortista. Ehkä pitäisi, jotta voisi maksaa sillä, jos ensisijainen pankkikortti ei syystä tai toisesta toimisikaan. Viilaan aina bonukset ässällä ja maksan toisella.

Vierailija
7/15 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ottanut maksuominaisuutta käyttöön s-bonuskortista. Ehkä pitäisi, jotta voisi maksaa sillä, jos ensisijainen pankkikortti ei syystä tai toisesta toimisikaan. Viilaan aina bonukset ässällä ja maksan toisella.

En edes tiennyt, että maksuominaisuus pitäisi erikseen ottaa käyttöön. Sen sijaan tietysti pitää valita, jos aiot maksaa S-kortin visaluotolta. Kassalla kun korttia vilauttaa, joskus tosin on mennyt maksukin ilman mitään eri valintaa s-tililtä, vaikka tavallisesti maksan toisella kortilla. Yleensä käytän bonukset johonkin tiettyyn tarkoitukseen kuten joululahjoihin, enkä maksa ässällä normiostoksia.

Vierailija
8/15 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-kortin kun pistää siihen reikään tulee valinnat debit ja bonus. Kun nappaat bonus kohtaa voit ottaa s-kortin pois ja maksat sitten toisella kortilla. Kannattaa tehdä se heti kun kassa alkaa käsitellä ostoksiasi niin välttyy sähläämiseltä. Itse sähläsin aluksi ja kassa neuvoi juuri tuon "heti kortti reikään"-konstin.

Ja jos ensimmäistä kertaa maksaa sillä s-kortilla se pyytää tunnusluvun. Sen jälkeisillä kerroilla voi maksaa lähimaksulla.

Vierailija
9/15 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vilautat ensin sitä ässäkorttia ja sitten se pyytää maksukorttia. Itse olen kyllä muutaman kerran maksanutkin ässäkortilla vahingossa, kun se reagoi niin herkästi. Eli vain YKSI määrätietoinen vilaus!

Sen takia en käytä s-kortilla ikinä lähimaksua, vaan lykkään sen korttiaukkoon, niin ei tule vahinkoja. Se kyllä nopeasti siirtää sen sinne maksupuolelle 

Vierailija
10/15 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tungen S-kortin maksupäätteen sisään juuri tuon herkkyyden vuoksi ja sen jälkeen vilautan maksukorttia, millä maksan. 

Vierailija
11/15 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja jos ensimmäistä kertaa maksaa sillä s-kortilla se pyytää tunnusluvun. Sen jälkeisillä kerroilla voi maksaa lähimaksulla.

... kunnes noin joka kahdeskymmenes kerta ei pystykään, vaan tunnusluku pyydetään silti.

Vierailija
12/15 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bonuskorttia voi näyttää jo ennen maksua. Ei tarvitse odottaa maksuun asti.

Vierailija
13/15 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

S-kortin kun pistää siihen reikään tulee valinnat debit ja bonus. Kun nappaat bonus kohtaa voit ottaa s-kortin pois ja maksat sitten toisella kortilla. Kannattaa tehdä se heti kun kassa alkaa käsitellä ostoksiasi niin välttyy sähläämiseltä. Itse sähläsin aluksi ja kassa neuvoi juuri tuon "heti kortti reikään"-konstin.

Sitä s-korttia voi vilauttaa myös lähimaksupäätteelle, jolloin se ottaa siitä ensin ne bonukset. Useinkin itse maksan lähimaksulla ja ensin vilautan s-korttia ja sitten maksukorttia siihen lähimaksulukijaan. Mutta jos haluaa olla varma, ettei vahingossa mene se maksukin sitten s-kortilta, niin toki voi syöttää kortin laitteeseen ja valita siitä bonus.

Vierailija
14/15 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En edes tiennyt, että maksuominaisuus pitäisi erikseen ottaa käyttöön. Sen sijaan tietysti pitää valita, jos aiot maksaa S-kortin visaluotolta. Kassalla kun korttia vilauttaa, joskus tosin on mennyt maksukin ilman mitään eri valintaa s-tililtä, vaikka tavallisesti maksan toisella kortilla. Yleensä käytän bonukset johonkin tiettyyn tarkoitukseen kuten joululahjoihin, enkä maksa ässällä normiostoksia.

No ei tarvitse, jos on jo lähtökohtaisesti debit-kortti tai debit/credit -yhdistelmäkortti. Mutta osalla saattaa olla vielä pelkkä käteiskortti, jolloin se kortti pitäisi päivittää debit-kortiksi.

Vierailija
15/15 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bonuskorttia voi näyttää jo ennen maksua. Ei tarvitse odottaa maksuun asti.

jep, heti kun ensimmäinen ostoksistasi on piipattu, voi ottaa ne bonukset jo. Silloin se ei myöskään vahingossa veloita korttia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi viisi