Raskaana ja mies sanoi haluavansa olla vapaa
Meillä on 1 lapsi ja toinen pian tulossa. Suunniteltu ja harkittu raskaus kyseessä.
Mies lopetti kaiken fyysisen läheisyyden n. pari kuukautta sitten. On kovassa stressissä ja tekee pitkää päivää.
Tänään mies soitteli jonkun naisen kanssa (puhelimesta kuului naisen ääni), ja sopi että menee tätä henkilöä auttamaan noutamaan jotakin tavaraa Torista. Kysyin ohimennen ketä on menossa auttamaan, josta mies suuttui kohtuuttomasti ja huusi ettei asia kuulu minulle ja miksi utelen. Sanoin että kysyin vaan. Olen kuulemma mustasukkainen ja epävarma.
Tultuaan kotiin mies sitten avautui edelleen vihaisena kuinka hänellä ei ole omaa tilaa kanssani, hän haluaa vapautta ja estän häntä olemasta vapaa. En tiedä mitä tarkoittaa vapaudella mutta en ole estellyt menemästä jos jonnekin haluaa mennä, enkä oikeastaan juuri tunne hänen kavereitaan eikä hän tietääkseni kovin usein käy muualla kuin töissä. En soita tai viestitä hänelle työaikana tai valita ylitöistä. Sen myönnän että mustasukkaisia ajatuksia on tullut päähän kun seksi on loppunut suhteesta ja se oli ennen molemmille tärkeää.
Parisuhdetta ei ole ollut aikaa hoitaa koska mies on jatkuvasti väsynyt eikä tukiverkkoa ole. Yöt nukkuu omasta tahdosta eri huoneessa koska tekee vuorotyötä. Olen yrittänyt sanoa että tehdään edes niitä pieniä asioita joita tässä tilanteessa voimme, ei ole kuulemma hänellä jaksamista mihinkään edes treffi-iltaan kotona tai yhteiseen ajanviettoon. Itsekin olen työssäkäyvä.
Miten tässä tilanteessa toimisin ?
Kommentit (94)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole ollut ongelmaa hoitaa arkea melko itsenäisesti niin kauan kuin suhde on muuten ollut kunnossa. Mies on saanut keskittyä työhön ja itse olen päivätyön ohella hoitanut suurimman osan arjen pyörityksestä. Tämä on toiminut meillä. Nyt haasteena ei ole se, että päävastuu arjesta on ollut minun, vaan nimenomaan tämä aiemmin kuvailemani uusi ongelma eli suhteessa oleva mies ja isä haluaakin olla vapaa (sinkku?).
Aloittaja
Olet passannut sen piloille. Ruvennut pitämään sinua itsestäänselvyytenä ja hakee nyt jännitystä elämään syrjähypyillä. Sinulle väittää, että haluaa olla vapaa, mutta oikeasti tarkoittaa "sinä et enää kiinnosta, koska olet silmissäni vain kodinhoitaja ja äiti, et kuuma kissa". Sori jos olen tyly, mutta uskon osuvani lähelle totuutta.
Passannut piloille.. älä nyt jaksa. Se, että on perheessä ainut osapuoli joka ottaa vastuuta yhtään mistään ei ole mitään piloille passaamista. Älä turhaan vieritä syytä ap:n niskoille, joka on toiminut pelkästään hyväntahtoisesti ja oikeudenmukaisesti.
Naiivisti se on toiminut. Turha yrittää uhriutua, kun on itse ajanut parisuhteen siihen tilanteeseen, että kiimaa ei enää ole, vaan vaimo on vain taloudenhoitaja. Harma mies kiihottuu siitä, että rouva käyttää päivänsä kakkavaippojen vaihtoon ja vessan pesuun.
Eli miehen kiihottuminen on
sinusta tärkeämpää kuin lasten hyvinvointi? Ok, hienot arvot.
Ja kaikki miehet eivät todellakaan ole tuollaisia, oma mieheni ei todellakaan ole. Joten älä yritä gaslightaa että tuo olisi muka normaali arvojärjestys.En sanonut mitään tuollaista. Täysin omaa kuvitelmaasi. Kerroin vain totuuden siitä, että parisuhde kuolee, jos sitä ei ylläpidetä, vaan muututaan vaimosta taloudenhoitajaksi. Lasten hyvinvointi ei kärsi mitenkään, vaikka äiti välillä keskittyy myös parisuhteen hoitoon.
P.S. Älä käytä teinikieltä, kun olet aikuisten palstalla puhumassa
No mitä hittoa? Se mieshän lakkasi hoitamasta parisuhdetta eli ei hoida yhtään mitään. Tuolla miehellä on aivan selkeä suunnitelma alkaa sinkkuisäksi ja se ei ole huijatun naisen syy tai siitä kiinni, että nainen "passasi liikaa" tms. Ei tuollaisen kanssa ole mitään tehtävissä. Hänelle on nyt tehty ne lapset, joiden kanssa on mukava lähentyä kun ovat isoja ja itsenäisiä. Kun sitten asuvatkin äidin luona niin mies pääsee aika helpolla.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hah, heti tulee alapeukkua, kun tuo esiin totuuden naisen roolista tässä tilanteessa. Ei kestä miesvihaajat sitä, että totuus kerrotaan ääneen. Menee hyvä uhritarina pilalle :D
Mikä se totuus olikaan?
Kerrottu jo moneen kertaan.
Eli et osaa edes sanoa sitä
Osasin useammankin kerran. Sille en voi mitään, jos et osaa lukea. Pyydä vaikka äidiltä apua sille osa-alueelle.
Oliko sun tarkoitus edes keskustella? Tulit vain laukomaan "totuuksia" joita et voi vaikkapa lainata tähän, jotta tietäisin mitkä sun viestejä ylipäätään oli. Et ole kovin vakuuttava.
Painu sitten v'ttuun vinkumasta, jos et kestä sitä, että ihmiset eivät ole samaa mieltä kaikesta sinun kanssasi. Eipä tuo sinun ulinasikaan mitenkään vakuuttavaa ole. Ei liity edes aiheeseen mitenkään.
Mitä helvettiä? Itse yritin saada lisätietoa ajatusmaailmastasi ja sinä vedät tuollaset itkupotkuraivarit? Saat olla mitä mieltä haluat, mutta älä oleta ettei ihmiset kysele lisäkysymyksiä sen sijaan että vaan nielisivät kaiken paskan mitä suollat.
Wää wää wää. Menehän tissille siitä parkumasta, kun et kerran lukeakaan osaa.
Juupa juu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole ollut ongelmaa hoitaa arkea melko itsenäisesti niin kauan kuin suhde on muuten ollut kunnossa. Mies on saanut keskittyä työhön ja itse olen päivätyön ohella hoitanut suurimman osan arjen pyörityksestä. Tämä on toiminut meillä. Nyt haasteena ei ole se, että päävastuu arjesta on ollut minun, vaan nimenomaan tämä aiemmin kuvailemani uusi ongelma eli suhteessa oleva mies ja isä haluaakin olla vapaa (sinkku?).
Aloittaja
Olet passannut sen piloille. Ruvennut pitämään sinua itsestäänselvyytenä ja hakee nyt jännitystä elämään syrjähypyillä. Sinulle väittää, että haluaa olla vapaa, mutta oikeasti tarkoittaa "sinä et enää kiinnosta, koska olet silmissäni vain kodinhoitaja ja äiti, et kuuma kissa". Sori jos olen tyly, mutta uskon osuvani lähelle totuutta.
Passannut piloille.. älä nyt jaksa. Se, että on perheessä ainut osapuoli joka ottaa vastuuta yhtään mistään ei ole mitään piloille passaamista. Älä turhaan vieritä syytä ap:n niskoille, joka on toiminut pelkästään hyväntahtoisesti ja oikeudenmukaisesti.
Naiivisti se on toiminut. Turha yrittää uhriutua, kun on itse ajanut parisuhteen siihen tilanteeseen, että kiimaa ei enää ole, vaan vaimo on vain taloudenhoitaja. Harma mies kiihottuu siitä, että rouva käyttää päivänsä kakkavaippojen vaihtoon ja vessan pesuun.
Ja kaikki miehet eivät todellakaan ole tuollaisia, oma mieheni ei todellakaan ole. Joten älä yritä gaslightaa että tuo olisi muka normaali arvojärjestys.En sanonut mitään tuollaista. Täysin omaa kuvitelmaasi. Kerroin vain totuuden siitä, että parisuhde kuolee, jos sitä ei ylläpidetä, vaan muututaan vaimosta taloudenhoitajaksi. Lasten hyvinvointi ei kärsi mitenkään, vaikka äiti välillä keskittyy myös parisuhteen hoitoon.
No mitä hittoa? Se mieshän lakkasi hoitamasta parisuhdetta eli ei hoida yhtään mitään. Tuolla miehellä on aivan selkeä suunnitelma alkaa sinkkuisäksi ja se ei ole huijatun naisen syy tai siitä kiinni, että nainen "passasi liikaa" tms. Ei tuollaisen kanssa ole mitään tehtävissä. Hänelle on nyt tehty ne lapset, joiden kanssa on mukava lähentyä kun ovat isoja ja itsenäisiä. Kun sitten asuvatkin äidin luona niin mies pääsee aika helpolla.
Eri
Meillä on vain ap:n versio tapahtumista. Emme tiedä, miten hommat ovat miehen näkökulmasta menneet. Ap:n versio ei välttämättä ole kokototuus. Harvoin menee mustavalkoisesti niin, että toinen tuosta vain ilman syytä lopettaa läheisyyden. It takes two to tango ja parisuhde ei ole yksilölaji.
En varmaan mitenkään voi tietää onko toista naista kuvioissa, puhelimeenkin pääse mitenkään käsiksi enkä usko että mies kertoisi itse. Parempi kyllä olisi jos sanoisi mikäli joku toinen on. Kysyäkään en voi koska olen automaattisesti se mustasukkainen hullu.
Ap
Vakavan ja avoimen keskustelun paikka. Suoraan asiaan, mutta maltti säilyttäen. Jos mies ei suostu puhumaan, niin erokortti pöytään jos se vaan on omasta mielestäsi mahdollinen vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Vakavan ja avoimen keskustelun paikka. Suoraan asiaan, mutta maltti säilyttäen. Jos mies ei suostu puhumaan, niin erokortti pöytään jos se vaan on omasta mielestäsi mahdollinen vaihtoehto.
Ottaa vaikka puheeksi oman kokemuksesi parisuhteenne tilasta. Ei vielä mitään syytöksiä toisesta naisesta tai vastaavaa.
Vierailija kirjoitti:
En varmaan mitenkään voi tietää onko toista naista kuvioissa, puhelimeenkin pääse mitenkään käsiksi enkä usko että mies kertoisi itse. Parempi kyllä olisi jos sanoisi mikäli joku toinen on. Kysyäkään en voi koska olen automaattisesti se mustasukkainen hullu.
Ap
Mustasukkaiseksi hulluksi haukkuminen mielestäni indikoi vahvasti salasuhdetta. Hyvin yleinen reaktio kun pitäisi salaisuus paljastaa. Ilmeisesti joku moraalikäsitys löytyy kun ei haluta kuitenkaan suoraan kieltää ettei ole ketään muuta. Ettei kukaan pääse valehtelijaksi syyttämään.
Ime sen munaa enempi nii kyllä se siitä leppyy taas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja
Eri
Meillä on vain ap:n versio tapahtumista. Emme tiedä, miten hommat ovat miehen näkökulmasta menneet. Ap:n versio ei välttämättä ole kokototuus. Harvoin menee mustavalkoisesti niin, että toinen tuosta vain ilman syytä lopettaa läheisyyden. It takes two to tango ja parisuhde ei ole yksilölaji.
Sen vuoksi olisikin kiva että asioista voisi jutella, niin nämä tangon ongelmat selviäisivät ja niille voisi tehdä jotain tai ottaa ihan uuden sivun elämään. Ei tarvisi sitten ihmetellä ja kärsiä pidempään. -en ole ap
Vierailija kirjoitti:
Ime sen munaa enempi nii kyllä se siitä leppyy taas.
Hyi, munaa joka on mahdollisesti käynyt vieraan pillussa? Ei, ei ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä luulet? Sulle jää yksin hoidettavaksi riesoiksi lapset.
Ap:stä voi olla vapaa muttei lapsista. Se on sitten täydet elarit ja joka toinen viikko isukkina.
Ei mikään laki pakota lapsiaan tapaamaan. Huoltajuus annetaan ihan suosiolla äidille, jos isä ilmoittaa, ettei kiinnosta. Elarit hoitaa Kela, jos isää ei huvita maksella. Näitä tapauksia on HYVIN paljon.
Millainen mies ei huolehdi ja hoida omia lapsiaan?
Monella miehellä ei ole mitåän kunniaa. Nainen tekee ne yhteiset lapset tuskalla eikä miehessä ole arvostuksen ja kiitollisuuden siementäkään naista kohtaan. Mies vapaamatkustaa ja loisii ja yhteiskunta hyväksyy tämän.
Olisko ihan mahdoton ajatus, että oikeasti nämä laitettaisiin vastuuseen tekemisistään? Että sitä ei pidetä valtion sonnina, vaan haetaan jätkä kolostaan ja kysytään, vastaatko lapsistasi vai katkotaanko piuhat. Eihän tässä ole mitään järkeä, että nämä saavat tehdä pahaa ihmisille ilman mitään seurauksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja
Eri
Ap, olisko mahdollista todeta itsekin että haluat olla vapaa, joten mies saa pitää lapset?
Todennäköisesti pettää. Miksi muuten suuttuisi noin kovaa aivan normaalista kysymyksestä? Pettäjät on itse yleensä syyttelemässä toista vaihiharhaiseksi, mustikseksi, kontrolloivaksi ja mitä vielä. Niitä vaan vituttaa, kun nainen on päässyt hajulle niiden touhuista.