Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Raskaana ja mies sanoi haluavansa olla vapaa

Vierailija
05.03.2023 |

Meillä on 1 lapsi ja toinen pian tulossa. Suunniteltu ja harkittu raskaus kyseessä.
Mies lopetti kaiken fyysisen läheisyyden n. pari kuukautta sitten. On kovassa stressissä ja tekee pitkää päivää.

Tänään mies soitteli jonkun naisen kanssa (puhelimesta kuului naisen ääni), ja sopi että menee tätä henkilöä auttamaan noutamaan jotakin tavaraa Torista. Kysyin ohimennen ketä on menossa auttamaan, josta mies suuttui kohtuuttomasti ja huusi ettei asia kuulu minulle ja miksi utelen. Sanoin että kysyin vaan. Olen kuulemma mustasukkainen ja epävarma.

Tultuaan kotiin mies sitten avautui edelleen vihaisena kuinka hänellä ei ole omaa tilaa kanssani, hän haluaa vapautta ja estän häntä olemasta vapaa. En tiedä mitä tarkoittaa vapaudella mutta en ole estellyt menemästä jos jonnekin haluaa mennä, enkä oikeastaan juuri tunne hänen kavereitaan eikä hän tietääkseni kovin usein käy muualla kuin töissä. En soita tai viestitä hänelle työaikana tai valita ylitöistä. Sen myönnän että mustasukkaisia ajatuksia on tullut päähän kun seksi on loppunut suhteesta ja se oli ennen molemmille tärkeää.

Parisuhdetta ei ole ollut aikaa hoitaa koska mies on jatkuvasti väsynyt eikä tukiverkkoa ole. Yöt nukkuu omasta tahdosta eri huoneessa koska tekee vuorotyötä. Olen yrittänyt sanoa että tehdään edes niitä pieniä asioita joita tässä tilanteessa voimme, ei ole kuulemma hänellä jaksamista mihinkään edes treffi-iltaan kotona tai yhteiseen ajanviettoon. Itsekin olen työssäkäyvä.

Miten tässä tilanteessa toimisin ?

Kommentit (94)

Vierailija
61/94 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vika on sinussa. Helppo se on tänne maalailla olevansa niin yhteistyöhaluinen ja ihana.

Naurettavia nämä täydet elarit ja joka toinen viikko isän kanssa. Liian naiivi on naisen mieli, jos kuvittelee että miehen tahto on niin heikko että tähän taipuu.

Kukaan ei pakota niitä lapsia isän hoidettavaksi, kukaan itsekäs mies ei suostu mihinkään muuhun kuin kelan laskemaan minimi elatusmaksuun, eikä siitäkään ole mitään takeita että tulee mieheltä.

Höpöhöpö ulosotot ja muut pelotteen, sen kuin lähtee ulkomaille hommiin, ei voi päivärahaan koskea ja lycka til ulosoton ja ulkomaisten pankkien kanssa.

Äitinä tulet kokemaan voimakkaammin sen tunteen että lapsista ei voi luopua, miehille se vuoden vanha parkuva sinappikone on kaikkea muuta kuin ihanaa seurata kun se kehittyy. Ei se mies ole kotona vahtaamassa sitä toukkaa niin kuin äidit.

Miehelle se synnytyksen jälkeinen show ja kotiutuminen, unettomat yöt ja jatkuva voisit auttaa vähän kotona työviikon jälkeen on todella ankeaa ajateltavaa kun tietää että sama show tulee toistumaan uuden lapsen myötä.

Miehiä voitte vihata juuri niin paljon kuin tahdotte, heidän maailmansa tämä kuitenkin on edelleen.

En ymmärrä tekstisi pointtia.  Mihin perustuu ajatus, että ap ei ole yhteistyöhaluinen oikeasti?   

Ja mitä tuolla viimeisellä lauseella meinaat tarkalleen ?

Vierailija
62/94 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että sellainen tarina. Miksi koit tarpeelliseksi ulísta asiasta tällä palstalla?

Montako samanlaista viestiä aiot vielä kirjoittaa ja miksi tämä herättää sussa noin ison defenssin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/94 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että sellainen tarina. Miksi koit tarpeelliseksi ulísta asiasta tällä palstalla?

Onko itselläsi antaa joku hyvä perustelu sille, miksi täällä ei saisi keskustella perheestä, parisuhteesta ja erojutuista?

Vierailija
64/94 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole ollut ongelmaa hoitaa arkea melko itsenäisesti niin kauan kuin suhde on muuten ollut kunnossa. Mies on saanut keskittyä työhön ja itse olen päivätyön ohella hoitanut suurimman osan arjen pyörityksestä. Tämä on toiminut meillä. Nyt haasteena ei ole se, että päävastuu arjesta on ollut minun, vaan nimenomaan tämä aiemmin kuvailemani uusi ongelma eli suhteessa oleva mies ja isä haluaakin olla vapaa (sinkku?).

Aloittaja

Olet passannut sen piloille. Ruvennut pitämään sinua itsestäänselvyytenä ja hakee nyt jännitystä elämään syrjähypyillä. Sinulle väittää, että haluaa olla vapaa, mutta oikeasti tarkoittaa "sinä et enää kiinnosta, koska olet silmissäni vain kodinhoitaja ja äiti, et kuuma kissa". Sori jos olen tyly, mutta uskon osuvani lähelle totuutta.   

Passannut piloille.. älä nyt jaksa. Se, että on perheessä ainut osapuoli joka ottaa vastuuta yhtään mistään ei ole mitään piloille passaamista.  Älä turhaan vieritä syytä ap:n niskoille, joka on toiminut pelkästään hyväntahtoisesti ja oikeudenmukaisesti.

Naiivisti se on toiminut. Turha yrittää uhriutua, kun on itse ajanut parisuhteen siihen tilanteeseen, että kiimaa ei enää ole, vaan vaimo on vain taloudenhoitaja. Harma mies kiihottuu siitä, että rouva käyttää päivänsä kakkavaippojen vaihtoon ja vessan pesuun. 

Eli miehen kiihottuminen on

sinusta tärkeämpää kuin lasten hyvinvointi?
Ok, hienot arvot.

Ja kaikki miehet eivät todellakaan ole tuollaisia, oma mieheni ei todellakaan ole. Joten älä yritä gaslightaa että tuo olisi muka normaali arvojärjestys.

En sanonut mitään tuollaista. Täysin omaa kuvitelmaasi. Kerroin vain totuuden siitä, että parisuhde kuolee, jos sitä ei ylläpidetä, vaan muututaan vaimosta taloudenhoitajaksi. Lasten hyvinvointi ei kärsi mitenkään, vaikka äiti välillä keskittyy myös parisuhteen hoitoon. 

P.S. Älä käytä teinikieltä, kun olet aikuisten palstalla puhumassa 

Vierailija
65/94 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole ongelmaa hoitaa lapsiani, rakastan lapsia ja ovat paras asia elämässäni. Muutenkin pyöritän arjen melkolailla yksin joten moni asia ei tulisi juurikaan muuttumaan.

Ihmettelen vaan miten puhuu tuolle naiselle kotona avoimesti jos on oikeasti joku potentiaalinen toinen nainen kyseessä. Vaikka kieltämättä sellainen käynyt mielessä kun mitään en saisi kysyä enkä sanoa tai olen heti mustasukkainen ja mustasukkaisuus on kuulemma hänelle turn off. Toisaalta en ymmärrä sitäkään miksei voi kysyessä vastata ja kertoa ketä on menossa auttamaan. Pää menee kyllä pyörälle kun pohdin mitä pitäisi tehdä seuraavaksi, vauva kumminkin syntymässä lähikuukausina ja nyt on tunne että kaikki ei todellakaan ole suhteessa kunnossa.

Aloittaja

Ap:n mies ei tajua, että turn off -uhkailujen aika on takana siinä vaiheessa, kun perhe on perustettu. Mies on jo ehtinyt edetä suhteessa "päätyyn asti" pois kääntymättä ja lopputuloksesta olisi osattava kantaa vastuu.

Vierailija
66/94 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hah, heti tulee alapeukkua, kun tuo esiin totuuden naisen roolista tässä tilanteessa. Ei kestä miesvihaajat sitä, että totuus kerrotaan ääneen. Menee hyvä uhritarina pilalle :D

Mikä se totuus olikaan?  

Kerrottu jo moneen kertaan. 

Eli et osaa edes sanoa sitä

Vierailija
67/94 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hah, heti tulee alapeukkua, kun tuo esiin totuuden naisen roolista tässä tilanteessa. Ei kestä miesvihaajat sitä, että totuus kerrotaan ääneen. Menee hyvä uhritarina pilalle :D

Mikä se totuus olikaan?  

Osasin useammankin kerran. Sille en voi mitään, jos et osaa lukea. Pyydä vaikka äidiltä apua sille osa-alueelle. 

Vierailija
68/94 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole ollut ongelmaa hoitaa arkea melko itsenäisesti niin kauan kuin suhde on muuten ollut kunnossa. Mies on saanut keskittyä työhön ja itse olen päivätyön ohella hoitanut suurimman osan arjen pyörityksestä. Tämä on toiminut meillä. Nyt haasteena ei ole se, että päävastuu arjesta on ollut minun, vaan nimenomaan tämä aiemmin kuvailemani uusi ongelma eli suhteessa oleva mies ja isä haluaakin olla vapaa (sinkku?).

Aloittaja

Olet passannut sen piloille. Ruvennut pitämään sinua itsestäänselvyytenä ja hakee nyt jännitystä elämään syrjähypyillä. Sinulle väittää, että haluaa olla vapaa, mutta oikeasti tarkoittaa "sinä et enää kiinnosta, koska olet silmissäni vain kodinhoitaja ja äiti, et kuuma kissa". Sori jos olen tyly, mutta uskon osuvani lähelle totuutta.   

Passannut piloille.. älä nyt jaksa. Se, että on perheessä ainut osapuoli joka ottaa vastuuta yhtään mistään ei ole mitään piloille passaamista.  Älä turhaan vieritä syytä ap:n niskoille, joka on toiminut pelkästään hyväntahtoisesti ja oikeudenmukaisesti.

Naiivisti se on toiminut. Turha yrittää uhriutua, kun on itse ajanut parisuhteen siihen tilanteeseen, että kiimaa ei enää ole, vaan vaimo on vain taloudenhoitaja. Harma mies kiihottuu siitä, että rouva käyttää päivänsä kakkavaippojen vaihtoon ja vessan pesuun. 

Mitä v i t tu a nyt :D  Miehen kiihottuminenko tässä nyt on se ydinasia?

Parisuhteen kannalta hyvinkin olennainen asia. Jos ei ole aseksuaali, seksi on yksi tärkeimpiä osa-alueita parisuhteessa. Ja jos sitä ei saa kotona riittämiin, sitten toimitaan niin kuin ap:n mies. Hyvin yksinkertaista. 

Taidat olla keskenkasvuinen Veeti ajatuksinesi.

Vierailija
69/94 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja

Parisuhteen kannalta hyvinkin olennainen asia. Jos ei ole aseksuaali, seksi on yksi tärkeimpiä osa-alueita parisuhteessa. Ja jos sitä ei saa kotona riittämiin, sitten toimitaan niin kuin ap:n mies. Hyvin yksinkertaista. 

Ikävä tuottaa pettymys, mutta arvauksesi ei osunut oikeaan. Juuri siksi, etten ole keskenkasvuinen, tiedän miten asiat täällä aikuisten maailmassa toimivat. 

Vierailija
70/94 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole ongelmaa hoitaa lapsiani, rakastan lapsia ja ovat paras asia elämässäni. Muutenkin pyöritän arjen melkolailla yksin joten moni asia ei tulisi juurikaan muuttumaan.

Ihmettelen vaan miten puhuu tuolle naiselle kotona avoimesti jos on oikeasti joku potentiaalinen toinen nainen kyseessä. Vaikka kieltämättä sellainen käynyt mielessä kun mitään en saisi kysyä enkä sanoa tai olen heti mustasukkainen ja mustasukkaisuus on kuulemma hänelle turn off. Toisaalta en ymmärrä sitäkään miksei voi kysyessä vastata ja kertoa ketä on menossa auttamaan. Pää menee kyllä pyörälle kun pohdin mitä pitäisi tehdä seuraavaksi, vauva kumminkin syntymässä lähikuukausina ja nyt on tunne että kaikki ei todellakaan ole suhteessa kunnossa.

Aloittaja

Ap:n mies ei tajua, että turn off -uhkailujen aika on takana siinä vaiheessa, kun perhe on perustettu. Mies on jo ehtinyt edetä suhteessa "päätyyn asti" pois kääntymättä ja lopputuloksesta olisi osattava kantaa vastuu.

Totta. Mutta mies kuulostaa niin kamalalta ja itsekeskeiseltä, että parempi vaan heittää tuollainen pihalle. Noin lapsellisesti käyttäytyvän tyypin päätä ei saa käännettyä.

Vierailija
71/94 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trolloloo, kirjoitustyylisi tunnistaa

Vierailija
72/94 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä se totuus olikaan?  

Osasin useammankin kerran. Sille en voi mitään, jos et osaa lukea. Pyydä vaikka äidiltä apua sille osa-alueelle. 

Oliko sun tarkoitus edes keskustella?  Tulit vain laukomaan "totuuksia" joita et voi vaikkapa lainata tähän, jotta tietäisin mitkä sun viestejä ylipäätään oli.  Et ole kovin vakuuttava.  

Vierailija
73/94 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja

Ikävä tuottaa pettymys, mutta arvauksesi ei osunut oikeaan. Juuri siksi, etten ole keskenkasvuinen, tiedän miten asiat täällä aikuisten maailmassa toimivat. 

:D  

Vierailija
74/94 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä mitä iloa saatte siitä että syytätte viestiä provoksi. Ihan tosi on viesti ja aiemmin en ole tänne kirjoittanut. Onko yllätys että oikeassa elämässäkin voi sattua kaikenlaista ?

Aloittaja

Vierailija
75/94 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä se totuus olikaan?  

Oliko sun tarkoitus edes keskustella?  Tulit vain laukomaan "totuuksia" joita et voi vaikkapa lainata tähän, jotta tietäisin mitkä sun viestejä ylipäätään oli.  Et ole kovin vakuuttava.  

Painu sitten v'ttuun vinkumasta, jos et kestä sitä, että ihmiset eivät ole samaa mieltä kaikesta sinun kanssasi. Eipä tuo sinun ulinasikaan mitenkään vakuuttavaa ole. Ei liity edes aiheeseen mitenkään. 

Vierailija
76/94 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä mitä iloa saatte siitä että syytätte viestiä provoksi. Ihan tosi on viesti ja aiemmin en ole tänne kirjoittanut. Onko yllätys että oikeassa elämässäkin voi sattua kaikenlaista ?

Aloittaja

Älä pelästy, tänne välillä eksyy kaiken nähneitä parikymppisiä Veetejä kertomaan miten asiat ovat ja kuinka kaikki on naisten syytä ja miten naiset on h u o r i a.

Vierailija
77/94 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetti kaiken fyysisen läheisyyden pari kuukautta sitten?? Ja nyt vasta aloit pohtimaan asiaa. Meillä olisi ollut keskustelua jo viimeistään toisen viikon aikana, että missä mättää..

Vierailija
78/94 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja

Älä pelästy, tänne välillä eksyy kaiken nähneitä parikymppisiä Veetejä kertomaan miten asiat ovat ja kuinka kaikki on naisten syytä ja miten naiset on h u o r i a.

Ei se tee ihmisestä parikymppistä, että osaa nähdä näiden kulunuttakin kuluneempien "nainen on uhri, mies on pahis" aloitusten läpi. Näitä kun on viljelty täällä jo ennen kuin yksikään Veeti oli syntynyt. Tai Kallio toki oli, mutta muut ei. 

Vierailija
79/94 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä se totuus olikaan?  

Painu sitten v'ttuun vinkumasta, jos et kestä sitä, että ihmiset eivät ole samaa mieltä kaikesta sinun kanssasi. Eipä tuo sinun ulinasikaan mitenkään vakuuttavaa ole. Ei liity edes aiheeseen mitenkään. 

Mitä helvettiä?  Itse yritin saada lisätietoa ajatusmaailmastasi ja sinä vedät tuollaset itkupotkuraivarit?   Saat olla mitä mieltä haluat, mutta älä oleta ettei ihmiset kysele lisäkysymyksiä sen sijaan että vaan nielisivät kaiken paskan mitä suollat. 

Vierailija
80/94 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä se totuus olikaan?  

Mitä helvettiä?  Itse yritin saada lisätietoa ajatusmaailmastasi ja sinä vedät tuollaset itkupotkuraivarit?   Saat olla mitä mieltä haluat, mutta älä oleta ettei ihmiset kysele lisäkysymyksiä sen sijaan että vaan nielisivät kaiken paskan mitä suollat. 

Wää wää wää. Menehän tissille siitä parkumasta, kun et kerran lukeakaan osaa.