Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Raskaana ja mies sanoi haluavansa olla vapaa

Vierailija
05.03.2023 |

Meillä on 1 lapsi ja toinen pian tulossa. Suunniteltu ja harkittu raskaus kyseessä.
Mies lopetti kaiken fyysisen läheisyyden n. pari kuukautta sitten. On kovassa stressissä ja tekee pitkää päivää.

Tänään mies soitteli jonkun naisen kanssa (puhelimesta kuului naisen ääni), ja sopi että menee tätä henkilöä auttamaan noutamaan jotakin tavaraa Torista. Kysyin ohimennen ketä on menossa auttamaan, josta mies suuttui kohtuuttomasti ja huusi ettei asia kuulu minulle ja miksi utelen. Sanoin että kysyin vaan. Olen kuulemma mustasukkainen ja epävarma.

Tultuaan kotiin mies sitten avautui edelleen vihaisena kuinka hänellä ei ole omaa tilaa kanssani, hän haluaa vapautta ja estän häntä olemasta vapaa. En tiedä mitä tarkoittaa vapaudella mutta en ole estellyt menemästä jos jonnekin haluaa mennä, enkä oikeastaan juuri tunne hänen kavereitaan eikä hän tietääkseni kovin usein käy muualla kuin töissä. En soita tai viestitä hänelle työaikana tai valita ylitöistä. Sen myönnän että mustasukkaisia ajatuksia on tullut päähän kun seksi on loppunut suhteesta ja se oli ennen molemmille tärkeää.

Parisuhdetta ei ole ollut aikaa hoitaa koska mies on jatkuvasti väsynyt eikä tukiverkkoa ole. Yöt nukkuu omasta tahdosta eri huoneessa koska tekee vuorotyötä. Olen yrittänyt sanoa että tehdään edes niitä pieniä asioita joita tässä tilanteessa voimme, ei ole kuulemma hänellä jaksamista mihinkään edes treffi-iltaan kotona tai yhteiseen ajanviettoon. Itsekin olen työssäkäyvä.

Miten tässä tilanteessa toimisin ?

Kommentit (94)

Vierailija
21/94 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa teinimäisestä miehestä joka syyttelee turhasta ja käsittää aina väärin? Sitten voi mennä. Jos asuu sopivan matkan päässä, voi helposti hoitaa lapsia. Milloin hän antaa sulle vapaata ja stressivapaata. Ehkä mies on sitten väsynyt ja lapset taakka.

Vierailija
22/94 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä luulet? Sulle jää yksin hoidettavaksi riesoiksi lapset.

Ap:stä voi olla vapaa muttei lapsista. Se on sitten täydet elarit ja joka toinen viikko isukkina. 

Ei mikään laki pakota lapsiaan tapaamaan. Huoltajuus annetaan ihan suosiolla äidille, jos isä ilmoittaa, ettei kiinnosta. Elarit hoitaa Kela, jos isää ei huvita maksella. Näitä tapauksia on HYVIN paljon. 

Millainen mies ei huolehdi ja hoida omia lapsiaan?

Monella miehellä ei ole mitåän kunniaa. Nainen tekee ne yhteiset lapset tuskalla eikä miehessä ole arvostuksen ja kiitollisuuden siementäkään naista kohtaan. Mies vapaamatkustaa ja loisii ja yhteiskunta hyväksyy tämän.

Vastuuton m'lkku. Mutta ei se muuta tosiasioita. Mikään laki ei tosiaan velvoita tapaamisiin tai isänä olemiseen, jos siihen ei haluja löydy. Toki äitikin voi lapsensa hylätä. Ei se ole miesten yksinoikeus. Jos molemmat haluavat hylätä, lapsi menee lastenkotiin tai sijaisperheeseen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/94 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä luulet? Sulle jää yksin hoidettavaksi riesoiksi lapset.

Ap:stä voi olla vapaa muttei lapsista. Se on sitten täydet elarit ja joka toinen viikko isukkina. 

Ei mikään laki pakota lapsiaan tapaamaan. Huoltajuus annetaan ihan suosiolla äidille, jos isä ilmoittaa, ettei kiinnosta. Elarit hoitaa Kela, jos isää ei huvita maksella. Näitä tapauksia on HYVIN paljon. 

Millainen mies ei huolehdi ja hoida omia lapsiaan?

Monella miehellä ei ole mitåän kunniaa. Nainen tekee ne yhteiset lapset tuskalla eikä miehessä ole arvostuksen ja kiitollisuuden siementäkään naista kohtaan. Mies vapaamatkustaa ja loisii ja yhteiskunta hyväksyy tämän.

Vai että kunniaa.

Tyypillinen eroisä, jonka kunniaton äiti eristää lapsista valhein ja viranomaisten avulla.

Vierailija
24/94 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsi mitä wt-menoa, täytyy sanoa. Wnb-naistenmies ja lumppunsa saavat jotain kiksejä siitä että keskellä päivää soittelevat kotiin. Tulee mieleen että ovat sopineet tuon tori-kaupat salakielensä siltä varalta että sinä vastaat puhelimeen ja sopiakseen pikapanon milloin vain. Parhaassa tapauksessa on prostituoitu nainen. Niin fiksuja eivät kuitenkaan ole, että tajuaisivat jättää pettämättä. Nyt äijä mäkeen, kutsu vaikka sisko kylään seuraksi. Älä yhtään kauempaa tuollaista katsele.

Vierailija
25/94 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toteuta miehen toive vapaudesta ja ota ero. Kattilat jakoon.

Vierailija
26/94 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi, oi, miksi pitää kuvitella, että lapsi korjaa tilanteen. Ei 100% varmasti ole alkaneet nämä ongelmat vasta uusimman raskauden myötä. Nähty vierestä liian monta kertaa. 

Vierailija
27/94 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko tuo olla jokin vaihe joka menee ohi ?

Toki,  "kuinka muuttaa salasuhde vakituiseksi suhteeksi, niin että ei menetä kasvojaan"

Vierailija
28/94 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole ollut ongelmaa hoitaa arkea melko itsenäisesti niin kauan kuin suhde on muuten ollut kunnossa. Mies on saanut keskittyä työhön ja itse olen päivätyön ohella hoitanut suurimman osan arjen pyörityksestä. Tämä on toiminut meillä. Nyt haasteena ei ole se, että päävastuu arjesta on ollut minun, vaan nimenomaan tämä aiemmin kuvailemani uusi ongelma eli suhteessa oleva mies ja isä haluaakin olla vapaa (sinkku?).

Aloittaja

Vierailija
29/94 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettiikö kukaan enää nykyään lastensa parasta?  Halutaan vaan rakentaa se oma onnellinen elämä, joka vaatii ihan pikku uhrauksia vaan...

Vierailija
30/94 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole ollut ongelmaa hoitaa arkea melko itsenäisesti niin kauan kuin suhde on muuten ollut kunnossa. Mies on saanut keskittyä työhön ja itse olen päivätyön ohella hoitanut suurimman osan arjen pyörityksestä. Tämä on toiminut meillä. Nyt haasteena ei ole se, että päävastuu arjesta on ollut minun, vaan nimenomaan tämä aiemmin kuvailemani uusi ongelma eli suhteessa oleva mies ja isä haluaakin olla vapaa (sinkku?).

Aloittaja

Olet passannut sen piloille. Ruvennut pitämään sinua itsestäänselvyytenä ja hakee nyt jännitystä elämään syrjähypyillä. Sinulle väittää, että haluaa olla vapaa, mutta oikeasti tarkoittaa "sinä et enää kiinnosta, koska olet silmissäni vain kodinhoitaja ja äiti, et kuuma kissa". Sori jos olen tyly, mutta uskon osuvani lähelle totuutta.   

Vierailija
31/94 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja

Oot ihan liian fiksu ja kypsä sille miehelle joka tapauksessa.

Vierailija
32/94 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmasti muuten käy ylitöissä jos ei lasketa tähän sängyn testaamista.

Vierailija
33/94 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja

Ei se vapa halua olla. Se haluaa tuon naisen, jota jo kovaa vauhtia lämmittelee.

Vierailija
34/94 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja

"Keskittyä työhön"=sillä on ollut suhde jo vaikka kuinka kauan. 

"Ylityöt"=panon luona ajanvietto 

Vierailija
35/94 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos lomailisit seuraavan viikonlopun vaikka äitisi luona?   Tai jonkun jonka turvaan pääset sitten jos mies keksii lähteä

Vierailija
36/94 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha noin idiootin miehen kanssa tapella. Anna sen olla vapaa. Oikeasti et menetä mitään.

Vierailija
37/94 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja

Olet passannut sen piloille. Ruvennut pitämään sinua itsestäänselvyytenä ja hakee nyt jännitystä elämään syrjähypyillä. Sinulle väittää, että haluaa olla vapaa, mutta oikeasti tarkoittaa "sinä et enää kiinnosta, koska olet silmissäni vain kodinhoitaja ja äiti, et kuuma kissa". Sori jos olen tyly, mutta uskon osuvani lähelle totuutta.   

Passannut piloille.. älä nyt jaksa. Se, että on perheessä ainut osapuoli joka ottaa vastuuta yhtään mistään ei ole mitään piloille passaamista.  Älä turhaan vieritä syytä ap:n niskoille, joka on toiminut pelkästään hyväntahtoisesti ja oikeudenmukaisesti.

Vierailija
38/94 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaiheessa kun perheellinen mies haluaa keskittyä työhön perheen kustannuksella, tietää että parisuhdeosuus on varmuudella menetetty. Vaihtoehto jäädä muina "sirpoina" passaamaan pettäjää tai erota. 

Vierailija
39/94 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarina uppoaa mammoihin kuin kuuma veitsi voihin.

Onhan siinä uhrautuva hyvis (nainen, äiti) ja petollinen pahis (mies, isä).

Vierailija
40/94 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erossa nainen haluaa etäännyttää lapset isästään ja omia lapset.

Nyt tässä tilanteessa tietenkin isä pidetään vastuussa vaikka väkisin 😁

Kertoo vain siitä, miten katkeria ja myrkyllisiä naiset ovat. Ymmärrän täysin miestä joka haluaa tuollaisesta eroon.

Ensinnäkään naiset eivät ole vaan yksi aivo joka ajattelee samalla tavalla, naiset ovat omia ihmisiään ja eri naiset toimivat erossa eri tavoilla. Toiseksi olisi varmaan hyvä jos osaisit ajatella lasten parasta, eikä vaan omaa napaasi. Lapset tarvitsevat isäänsä roolimalliksi yhtälailla kuin äitiäänkin jos isä on normaali ihminen. Paitsi jos isä on joku alkoholisti, silloin lapsien paras on olla erossa isästään.

Ja kaikki miehet eivät ole onneksi noin itsekkäitä niinkuin sinä, esim oma mieheni on ihana. Mutta suosittelen juuri sinulle opetella ajattelemaan naiset yksilöinä ja mikä on milloinkin lapsille parasta oman navan ohi.