Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

palkkatoivomus toimitusjohtajan paikasta?

Vierailija
26.08.2008 |

Osaisiko joku auttaa... Olen ihan pulassa, työpaikkahakemukseen pitäisi jokin perusteltu palkkatoivomus antaa, ja oman alan liiton yleisluontoiset vähimmäispalkkasuositukset on 2900 € ja siitä ylöspäin. Onko siten esim. 3500 € sopiva vai aivan liian vähän tj:n hommassa? Olisin itse laittamassa toiveeksi 3500 - 4000 €.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sinulla ole keinoja selvittää muiden palkkoja? Miten pystyt vastaamaan tj:n velvollisuuksista...?

Vierailija
2/27 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro nyt oikeasti mikä ala, tai muuten tässä ei ole mitään järkeä.

Kampaamon tj voi joskus tienata tyyliin 2 500 e, ison yrityksen tj jonka työ on aivan eri tavalla vaativaa ehkä sitten 25 000 e.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kannattaisi vain jättää hakematta..

Vierailija
4/27 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nokian tj taitaa saada 100 000,-/kk ja pienemmän firman 10 000,-.

Tuskin kukaan saa vaan 3500,-

Itse saan tuon jo kirjanpitäjänä.

Vierailija
5/27 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin tuo voi olla ok. Noin muuten, niin pk yritysten toimitusjohtajan mediaanipalkka oli vuonna 2007 12 797 euroa/kk.

Vierailija
6/27 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut valtiolla tutkijana tähän saakka töissä, täällä palkkataso on aivan toista kuin yksityisellä sektorilla, minne nyt haen. Ei ole lähipiirissä toimitusjohtajia, joten en voi kysyä. Sen mitä olen netistä palkkahaarukkaa katsellut ja liitosta kysynyt, niin se on omalla alallani toooodella lavea, alkaen noin 3000 € ja päättyen noin 8000 €. Liitossakaan eivät osanneet auttaa.

Luulisin, että tj:n hommassa arvokkaaksi katsotaan ihan toisenlaiset kyvyt kuin se, että osaa päätellä toisten palkkoja oikein.

Vierailija
7/27 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, taas huomasin, ettei tänne kannata mitään tulla kysymään, kun heti teilataan. Mutta hakematta en sitä paikkaa jätä, sillä taustani ja työkokemukseni on erinomainen ko. työn hoitamista ajatellen. En vain haluaisi laittaa itselleni hintalapuksi jotain ihan järjetöntä, en ylä- enkä alakanttiin.

ap

Vierailija
8/27 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan siitä miten sinä hinnoittelet oman työsi ja osaamisesi! Toimitusjohtajalla pitää olla tällaisista asioista näkemystä, etenkin jos yhtään isompaan bisnekseen mukaan haluat.

Vierailija
9/27 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimitusjohtajien mediaanipalkka vuonna 2005 oli 33 543. On kuitenkin huomattava, että hajonta on suurta

Vierailija
10/27 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mieheni on toimitusjohtaja ja nostaa palkkaa 1900€kk nettona

Tosin kyllä omistaa enemmistön firmastakin.

Vierailija
11/27 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää olla kyky myös maksaa työntekijöilleen oikeanlaista palkkaa. Jos oma palkkatoivomuksesi on noin hakusessa, niin miten osaat bisneksestä mitään. Miten tiedät millä hinnalla tuotetta/palvelua pitää myydä ulos että tarvittava raha tulee sisään.

Pitäiskö sun ihan tosi vähän aikaa kasvaa ja tutkia lisää. Se että on tutkinut etanoiden seksielämää valtion leivissä ei takaa vielä tj paikkaa.

Vierailija
12/27 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan siitä miten sinä hinnoittelet oman työsi ja osaamisesi! Toimitusjohtajalla pitää olla tällaisista asioista näkemystä, etenkin jos yhtään isompaan bisnekseen mukaan haluat.

Nykyisessä työssäni olen tottunut hinnoittelemaan työni todella alakanttiin. Minusta kaikki yli 5000 € palkat ovat hävyttömiä, kukaan ihminen ei vain yksinkertaisesti ole sen arvoinen. Mulle on tähän saakka tutkijana riittänyt 2600 € palkka varsin vaativistakin hommista. Ennemmin vaikkapa tj:n tehtävissä hankkisin itse vähemmän ja maksaisin työntekijöille niin houkuttelevaa palkkaa, että saisin alaisikseni alan huiput. Tiedän, että tällaista asennetta ko. firmassa, jossa paikka on auki, arvostettaisiin...

Vierailija
13/27 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan paikkakunnastakin, mutta laita nyt kumminkin ennemmin lähemmäs 5000 e kuin 4000 e.

Vierailija
14/27 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on itse myös omistaja ja nostaa koko ajan osinkoja. Niistä kun ei tarvitse maksella verojakaan. Muuten kyllä annat itsestäsi naurettavan kuvan, jos haet toimitusjohtajan paikkaa tuollaisella palkkatoivomuksella.

Vierailija
15/27 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mieheni on toimitusjohtaja ja nostaa palkkaa 1900€kk nettona

Tosin kyllä omistaa enemmistön firmastakin.

Voihan sitä perustaa vaikka millasen firman ja maksaa itselleen sellasta palkkaa jonka kassa antaan myöten.

Vierailija
16/27 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tänä päivänä peruspalkka muodostaa vain n 50% kokonaiskompensaatiosta. Noin 1/4 osa on erilaisia kannustinpalkkausjärjestelmiä, osa eläkejärjestelyjä ja osa luontaisetuja. Eli mieti ensin se peruspalkkapyyntö (ei nyt mitään alle 7000 kuitenkaan) ja sitten se mitä kaikkia muita etuja haluat.

Vierailija
17/27 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi vain tj:n pitäisi pystyä sopivat palkat määrittelemään? Toisekseen, tiedän ko. yrityksen teknisen henkilökunnan palkkatason kyllä, joten sen määrittely tuskin olisi vaikeaa minulle yksinkään.

Tiedän, etten tarvitse "kasvamista" tällä hakemallani alalla, asiaosaaminen löytyy. Nykyisessä työssäni ja parissa sitä edeltävässäkin palkkatason taju on tullut hyvin nopeasti omaksuttua. Mutta en tiedä johdon palkkatasoa tässä ympäristössä, johon olen hakemassa, ainoastaan suorittavan teknisen henkilökunnan palkkatason.

pitää olla kyky myös maksaa työntekijöilleen oikeanlaista palkkaa. Jos oma palkkatoivomuksesi on noin hakusessa, niin miten osaat bisneksestä mitään. Miten tiedät millä hinnalla tuotetta/palvelua pitää myydä ulos että tarvittava raha tulee sisään.

Pitäiskö sun ihan tosi vähän aikaa kasvaa ja tutkia lisää. Se että on tutkinut etanoiden seksielämää valtion leivissä ei takaa vielä tj paikkaa.

Vierailija
18/27 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan tästä sinulle apua... En nyt muista, että mistä nro:sta noita veronalaisten ansiotulojen tietoja saa, mutta löydät kyllä nro:n...

2.

Vierailija
19/27 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kaikki muu olisi kunnossa, niin ei hakemustasi oteta vakavasti jos palkkapyyntö on ihan naurettavan paljon alakanttiin. No ei tietysti kannata ylihinnoitellakaan.

Vierailija
20/27 |
26.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä koskaan kuullut tutkijasta, joka on siirtynyt TJ:ksi suoraan yliopistolta...