Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko farkkuhame hautajaisiin sopiva vaate?

Vierailija
05.03.2023 |

Mitä mieltä te muut olette?

Minun mielestäni ei ja ihmettelen tätä vaatevalintaa, kun joku kertoi sellaiseen pukeutuneensa.

Kommentit (183)

Vierailija
161/183 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtökohtaisesti ei ole sopiva, mutta jos se hame on mustaa/tummaa farkkua ja malliltaan ja pituudeltaan siistin näköinen niin voi laittaa jos ei muuta ole.

Vierailija
162/183 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä musta on ok, ja sitä paitsi voitaisiin vähän joustaa jo noista värivaatimuksista. Appiukko pahoitteli ettei voi tulla isäni hautajaisiin, kun on vaan vaalea kesäpuku. Minä sanoin, ettei muilla väreillä ole mitään väliä, kunhan ei laita räikeitä värejä, kuten oranssia, keltaista tai punaista.

Kunhan on asialliset vaatteet. Siitä kyllä loukkaannuin, että serkku tuli paljain jaloin kirkkoon. Oli toki kesähelle, mutta silti! Aika moni mulkoili häntä murhaavasti.

Mikä niissä paljaissa jaloissa niin loukkaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/183 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä musta on ok, ja sitä paitsi voitaisiin vähän joustaa jo noista värivaatimuksista. Appiukko pahoitteli ettei voi tulla isäni hautajaisiin, kun on vaan vaalea kesäpuku. Minä sanoin, ettei muilla väreillä ole mitään väliä, kunhan ei laita räikeitä värejä, kuten oranssia, keltaista tai punaista.

Kunhan on asialliset vaatteet. Siitä kyllä loukkaannuin, että serkku tuli paljain jaloin kirkkoon. Oli toki kesähelle, mutta silti! Aika moni mulkoili häntä murhaavasti.

Ei ne valkoset kanan koivet ole mistään kotoisin olivatpa sitten häät tai hautajaiset

Vierailija
164/183 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne valkoset kanan koivet ole mistään kotoisin olivatpa sitten häät tai hautajaiset

Ei kai niitä jalkoja sinne mennä katsomaan. Samaa ihoa ne jalat on kuin naama tai kädet.

Vierailija
165/183 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En keksi mitään syytä, miksei olisi.

Vierailija
166/183 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kokomusta polvipituinen farkkuhame hautajaisissa.

Vierailija
167/183 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pitänyt tummansinistä ja polvipituista farkkuhametta sekä tummansinistä paitaa. Mielestäni on ollut oikein hyvä kokonaisuus.

Nuo vaatteet on hyviä, koska ovat monikäyttöisiä ja niitä voi yhdistellä muihin vaatteisiin.

Vierailija
168/183 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka on sanonut, että pitäisi olla joku tietty vaate?

Vierailija
169/183 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin kutsutut hyvät tavat.

Vierailija
170/183 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ne tarkalleen ottaen sisältää, mihin ne perustuu, ja kuka ne on säätänyt?

Vierailija
171/183 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä ole kuullut, että hyvät tavat vaatisi laittamaan hautajaisiin juuri sen musta jakkupuvun.

Vierailija
172/183 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiesitkö, että jotkut jopa toivoo vieraiden pukeutuvan hautajaisiin ja muistotilaisuuteen muihin kuin mustaan?

Sitten on tietysti eri asia. Neutraaliin hautajaispukeutumiseen ei farkkuhame oikein kuulu, vaan jos muutoin on neutraali pukeutuminen niin ei se niin erityisemmin paha ole, jos on siisti.

Vierailija
173/183 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ne tarkalleen ottaen sisältää, mihin ne perustuu, ja kuka ne on säätänyt?

Missä kielletään haistatteleminen?

Vierailija
174/183 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hautajaisvaatteissa tärkeintä on, että ovat sopivan kokoisia.

Se musta jakkupukukin muuttuu komediahitiksi, jos kantajaltaan tursuaa ihomakkarat kaikkien näkyville ja surukansa jännittää joka henkäyksellä, pongahtaako kolme kokoa liian pienestä paidasta nappi.

On nähty tämäntyylinen ihan livenä. Eräs rouva oli päättänyt kaivaa kaapista ilmeisesti vanhan ja luotetun hautajaispukunsa, joka oli ajalta kolme lasta ja 30 kg sitten. Vaikka vaatteet itsessään oli hautajaisiin varmaan kaikkien mielestä mitä sopivimmat, niin kantajansa yllä ne antoi kaikkea muuta kuin asiallisen kuvan.

Siihen verrattuna joku farkkuhame ja paita -yhdistelmä on varsin asiallinen.

Vierailija
175/183 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli kokomusta polvipituinen farkkuhame hautajaisissa.

Tumma denim on kumminkin ihan eri asia kuin kauhtuneet farkut, etenkin jos ei ole räikeät ompeleet.

Farmarihousut ja vaatteet ovat sinänsä työvaatteita ja tarkoitettu ulkotöihin. Jos ei muuta ole niin niitä pitää sitten käyttää. Käyttäähän armeijakin nykyään maastopukua paraati- ja lomapukunakin ja olisi siinä mielessä asiallinen hautajaisiinkin sopiva pukeutuminen.

Itse pitäisin mustaa farkkuhametta ihan asiallisena vaatteena hautajaisiin ja surujuhlaan - naiselle. Olen vielä sen verran vanhanaikainen.

Vierailija
176/183 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juntille sopiva vaatevalinta

Vierailija
177/183 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä ihmiset jotka menevät farkuissa häihin ja hautajaisiin ovat FARKKURAHVASTA.

Myös ne joilla on trendikkäät farkut. Ovat farkkurahvasta.

Ne ei kuulu lainkaan tuollaisiin juhliin.

No ei hautajaiset todellakaan ole mikään juhla!

Vierailija
178/183 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä ihmiset jotka menevät farkuissa häihin ja hautajaisiin ovat FARKKURAHVASTA.

Myös ne joilla on trendikkäät farkut. Ovat farkkurahvasta.

Ne ei kuulu lainkaan tuollaisiin juhliin.

No ei hautajaiset todellakaan ole mikään juhla!

Laajenna sanavarastoasi: "surujuhla".

Vierailija
179/183 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on kauhtunut farkkuminihame vesirajan yläpuolella?

Vierailija
180/183 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on kauhtunut farkkuminihame vesirajan yläpuolella?

Sekö on sinun käsityksesi farkkuhameesta?

Ok. Tyylikäsityksensä kai kullakin.

Itse kyllä tykkään aika toisenlaisista farkkuhameista. Minulla on useampi farkkuhame, mutta kaikki ovat suunnilleen polvipituisia ja hyvin siistejä. Väreissä löytyy myös tummaa. Ihan hyvin voisin pukea hautajaisiin jonkun noista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi seitsemän