Mitä mieltä tällaisesta ihmisestä?
Jos mennään esim. porukalla jonkun mökille (ei hänen), niin ei koskaan osallistu millään tavalla ruuanlaittokustannuksiin eikä mihinkään muuhunkaan. Syö aina todella hyvällä ruokahalulla ja paljon! On mielestäni oikein ahne...hyvä jos tajuaa että ruokaa pitäisi jäädä kaikille tasapuolisesti. Sitten istuu aina muiden auton kyydissä eikä tarjoa koskaan mitään bensarahaa...siis saattaa istua satoja kilometrejäkin.
Kommentit (7)
ja hän kaveeraa sellaisten sinisilmäisten kanssa, jotka eivät tyhmyyttään tajua, kuinka heitä käytetään hyväksi. Itse sen onneksi huomasin heti alkuun. Harmi vain, että hyvä ystävyys loppui.
Esimerkiksi ottaa yhteyttä vain silloin, kun tarvitsee jotakin. Todella läpinäkyvää!
Se voi olla myös sosiaalista kömpelyyttä. Esim. miehen suvussa on yksi juuri tuollainen mies, ja hänellä se johtuu lievästä Aspergerin syndroomasta. Ei yksinkertaisesti tule ajatelleeksi, että olisi sosiaalisesti väärin olla osallistumatta kustannuksiin!
Joten olkaa rehtejä ja sanokaa hänelle, että kait sinäkin osallistut sitten omalla osallasi näihin kustannuksiin!
Jos tarjoan kyytiä jollekulle, en todellakaan odota, että hän kaivaa lompakkoaan esiin. Sehän on loukkaavaa! Samoin jos saan kutsun mökille, en tietenkään ota porsaankyljyksiä mukaan, vaan vien tuliaisen. Minne vastavuoroisuus ja vieraanvaraisuus on Suomesta kadonnut?
Jos kyse on kimppakyydistä, jonka kustannuksiin kaikkien odotetaan osallistuvan, tai nyyttikesteistä, siitä sanotaan ETUKÄTEEN. Ei murjoteta jälkikäteen.
kun itse ollaan kutsuttu vieras esimerkiksi mökille. Silloin ei tulisi mieleenkään olettaa, että kutsuttu vieras tuo omaat eväät mukanaan tai muuta, ellei sitten ole nyyttikestimeiningistä sovittu.
Sen sijaan jos henkilö kutsuu itse itsensä, niin on hyvää käytöstä ensinnäkin kysyä, että sopiiko, ja toisekseen kysyä, että millä tavoin voisi osallistua kuluihin. Eli siis kysyä edes muodon vuoksi. Enkä nyt tarkoita mitään lyhyitä vierailuja ja kupposta kahvia pullan kera, vaan jotakin pidempää vierailua, pitkän matkan kyytejä tms.
Suu on annettu ihmisille siksi että sillä voi puhua. Ei tuollaisia ongelmia tule kenellekään, jolla on itsellään ihmissuhdetaidot kunnossa.
i sitten sijoittaa rahat itseensä =). Solujen solu.