Hoitajapula, kiire, minä minä -asenne
Sinä, joka tulet julkiseen terveydenhuoltoon asenteella minä, minä ja vain minä ensin. Voisitko ystävällisesti olla pahentamatta jo ennestään pahaa hoitajapulaa ja kiirettä aiheuttamalla pahaa mieltä hoitajille, jotka aivan henkihieverissä koittavat palvella teitä asiakkaita? Voisitko hetken miettiä, että on olemassa muitakin asiakkaita kuin sinä? Kiitos jo etukäteen!
Kommentit (23)
Tämänkin on varmasti kirjottanut joku lähihoitajaräkis joka ei ymmärrä oikeasti yhtään mitään ja ei ole kokenut mitään painetta mistään.
Kiitos ja kunnia hoitotyöntekijöille mutta tosielämässä koettua : menin terveysasemalle varaamaan aikaa vuositarkastukseen seurantaa vaativien pitkäaikaissairauksieni vuoksi. Tiskin takana KOLME HOITAJAA pähkäili asiani kanssa ja kaivoi perusteita miksen ENÄÄ aikaisemmista vuosista poiketen voi saada lääkärille aikaa, mutta hoitajalle ehkä jossain vaiheessa. Labrakokeitakin määrättiin mutta epäilen katsooko kukaan paitsi minä itse niitä tuloksia ja jos hoitaja katsoo niin onko pätevyyttä arvioida mitä toimenpiteitä esim huononteet munuaisarvot vaatimat. Minusta olisi reilua sanoa suoraan että emme voi auttaa pitkäaikaissairaita täällä terveysasemalla muuta kuin kun/jos saat sydärin tai munuaiset lakkaavat toimimasta niin lähetämme sairaalaan. Pitkäaikaissairaiden roikottaminen löysässä hirressä on pahinta. Sanokaa ajanvarauksessa työskentelevät hoitajat suoraan että ei täällä ole resursseja sinua hoitaa vaikka meillä onkin aikaa kolmen hoitajan voimin miettiä miten estää lääkärille pääsysi
Samaa kanssa aattelin ilmeisesti joku läskiperseellään istuva joka luulee olevansa joku tärkeäkin tässä maailmassa.