Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokemuksia työkyvyttömyyseläkkeestä? Kannattiko?

Vierailija
05.03.2023 |

Olen äskettäin sairastunut vakavaan sairauteen. Ennuste on sinällään ihan hyvä mutta lääkkeitä pitää syödä loppuikä ja väsymys on ihan lamauttavaa. Pohdin tässä ettei työnteosta oikein tule mitään. Pääsenkö sairaseläkkeelle ja kannattaako?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntoutus?

Vierailija
2/33 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin kannattiko, ei sinne työkyvyttömyyseläkkeelle pääse jos ei ole oikeasti työkyvytön eikö muita vaihtoehtoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannaattaako eläke jollei kykene töihin! Oletko aivan pihalla?

Vierailija
4/33 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työeläkeyhtiö myönsi työkyvyttömyyseläkkeen toistaiseksi kolme viikkoa sitten. Huhtikuun loppuun asti työnantajanvakuutusyhtiö maksaa kuntoutusrahaa ja 1.5.23 työeläkeyhtiö alkaa maksamaan eläkettä. Useampi vuosi mennyt vääntämisessä vakuutusyhtiön kanssa. Hain eläkettä pari vuotta sitten eläkeyhtiöstä ja nyt tuli myönteinen päätös.

m51

Vierailija
5/33 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin kannattiko, ei sinne työkyvyttömyyseläkkeelle pääse jos ei ole oikeasti työkyvytön eikö muita vaihtoehtoja.

voi voi ei päde valtion virkamiehiin ja valtiossa muuten tupeksineisiin, kyllä sieltä tulee eläke, teki mitä teki.

Vierailija
6/33 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain myönteisen päätöksen Varmalta viime kesäkuussa. Eläke toistaiseksi 1960 euroa kuussa. Tuosta menee veroa reilu 20 %. Käteen 1560 euroa. Teen lisäksi osa-aikatyötä. N 45 v.

Vierailija
7/33 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitto kun se ei ole mikään kannattavuus kysymys.

Et ole mietteines eläkkeen tarpeessa!

Vierailija
8/33 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen haluaa olla töissä jos pystyy.

Mitään kannattavuutta ei mietitä!

Vierailija
9/33 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään päässyt työkyvyttömyyseläkkeelle, vaikka sairastan parantumatonta fyysistä sairautta, jonka vuoksi olen invalidi. Elämäni on rajoittunut neljän seinän sisään. Lisäksi mieli on hajonnut, mutta nämäkään yhdessä ei kelan eikä eläkevakuutuslaitoksen mukaan ole työkyvyttömyyttä. Minulla on takana sen verran työvuosia jo että eläkkeelle ei päästetä, koska yhteiskunnalle on halvempaa roikottaa minua työttömänä työkyvyttömänä työnhakijana. 

Vierailija
10/33 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo aloitus. 😕

Vierailija
11/33 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsee kyllä. Olet psykoosissa jos muuta kuvittelet. Kannattaisi hoitaa oma kunto ensin ja vasta sitten neuvoa muita.

Vierailija
12/33 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai "kannattaa", jos vaan pääsee. Töitä voi silti vointinsa mukaan tehdä jos on halua ja kykyä. Oma työkyvyttömyyseläke 3067€/kk ja siihen päälle keikkatöitä vaihtelevasti kunnon mukaan n. 200-1500€/kk, (brutto)

Vierailija
13/33 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään päässyt työkyvyttömyyseläkkeelle, vaikka sairastan parantumatonta fyysistä sairautta, jonka vuoksi olen invalidi. Elämäni on rajoittunut neljän seinän sisään. Lisäksi mieli on hajonnut, mutta nämäkään yhdessä ei kelan eikä eläkevakuutuslaitoksen mukaan ole työkyvyttömyyttä. Minulla on takana sen verran työvuosia jo että eläkkeelle ei päästetä, koska yhteiskunnalle on halvempaa roikottaa minua työttömänä työkyvyttömänä työnhakijana. 

Lisään vielä, ettei kuntotusta edes yritetä, koska se ei hyödytä, uuden ammatin opiskelu ei hyödytä, nämä kaikki tiet tutkittu, mutta eläkettä ei myönnetä. 

Vierailija
14/33 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

voi voi ei päde valtion virkamiehiin ja valtiossa muuten tupeksineisiin, kyllä sieltä tulee eläke, teki mitä teki.

Myös parikymppiset pääsee kun vain ovat olemassa.

Vierailija
15/33 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy mieluummin itseltäsi "kannattiko" tehdä aivotxn aloitus

Vierailija
16/33 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääsee kyllä. Olet psykoosissa jos muuta kuvittelet. Kannattaisi hoitaa oma kunto ensin ja vasta sitten neuvoa muita.

Ei kyllä pääse vaikka olisi miten oikeasti työkyvytön. Älä väittele asiasta josta et näytä mitään tietävän.

Vierailija
17/33 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jouduin joku vuosi sitten. 32000€/v. Reilu 2100€ käteen. Aktiivia pitää elämään tehdä. Sairaus on nyt työ.

Vierailija
18/33 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa mennä töihin, tulee pitkä aika muuten.

Jos on agorafobiaa yms. ahdistusta, hae töihin, joita voit tehdä kotona tai sitten yösiivoojaksi.

Vierailija
19/33 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua joskus mietityttää teidän: ei pääse eläkkeelle kommentit. Mitä kuntoutustoimia sinulle järjestetty, oletko osallistunut tai itse niitä vaatinut jos ei ole ehdotettu. Eläkkeelle ei pääse ilman näitä toimia vaikka olisi kuinka sairas. Asia pitää "todeta" esim. niin, että uudelleen koulutus ei onnistunut, mutta sinne kpuluun pitää hakea ja lähteä. Ihan turha kotona itkeä jos ei itse tee asialle mitään.

Vierailija
20/33 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kyse kannattamisesta, vaan kyvystä tehdä töitä. Jos selviät jotenkuten arjen askareista, mutta et pysty tekemään työpäivää loppuun tai edes menemään säännöllisesti töihin (esim kivut), et ole työkykyinen. Jos et selviä kotonakaan, tarvitset avustajan.