Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostan joskus Sheiniltä, entä sinä?

Vierailija
05.03.2023 |

Itselläni on ehkä 10 vaatetta Sheiniltä. Olen käyttänyt niitä paljon, vaikkakin satunnaisesti noin 5 vuoden ajan ja maksanut niistä yhteensä reilu 200€. Mukana pari ns. juhlamekkoa, pari kesämekkoa, kolmet housut ja kasa alusvaatteita. Jos jakaa maksetun yhteissumman vuosille, se tekee n. 50€ per vuosi - ja näyttää siltä, että osa näistä vaatteista jatkaa elämäänsä vielä toiset 5v ihan helposti.
Olen valinnut nämä Sheinin vaatteet tyylin puolesta huolella, ajatellen pitkää käyttöikää. Kukkamekko, vekkihame, perus housut, jne. Polyesteri ei ole unelmieni materiaali, mutta satunnaisessa käytössä se menettelee. Mukana on myös puuvillamekko ja puuvilla-viskoosi-polyester-sekoituksia. Vaatteet eivät ole menneet omasaa käytössäni huonoon kuntoon, koska olen huoltanut niitä tarkoin, kuten muitakin vaatteitani.
En osta usein, mutta jos ostan, niin mieluiten second handiä ja mukana välillä myös hintavia tuotteita. En todellakaan kannusta ostamaan epäeettisesti tuotettuja vaatteita, mutta myös useiden kalliimpien merkkien tuotantoketuju on varsin epäilyttävä. Jos en löydä tyyliini ja varoilleni sopivaa vaatetta vastuullisen brändin valikoimista, niin jos sellainen löytyy Sheiniltä - niin tilaan.
Itselläni ei valitettavasti ole varaa ostaa Samujin 600€ maksavaa mekkoa - ja toisaalta ne leikkaukset eivät edes itselleni sovi ( sopivat mielestäni mariaveitola-tyyppisille sorjille vartaloille ).

Ostatko itse Sheinin kaltaista ultrapikamuotia?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan ja temulta. Kengät vaatteet ym. Kaikki hyviä. 

Vierailija
2/13 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En milloinkaan. Muutenkin olen jo pari vuotta viettänyt älä osta mitään -haastetta, mutta olen alusvaatteita ja sukkia joutunut ostamaan. Eivät ole vielä vaatteet loppuneet kesken.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan

Vierailija
4/13 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta noista kiinakaupoista koskaan mitään. En ole eläessäni tilannut niistä ja hyvin olen pärjännyt tähän asti joten tuskin tilaan jatkossakaan.

Vierailija
5/13 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain silloin kun hankin iphonen ja airpods pro:t.

Todella hienot suojakuoret sai molempiin yhteensä 3 euron hintaan ilman postikuluja.

Pelkkä puhelimen kotelo olisi Suomessa ollut 24,95€ ja ihan samalta kiinatehtaalta tulee kuin Sheinin versiokin. Ja samannäköinen.

Miksi maksaisin "gigantti-lisää" noin kymmenen kertaa tuotteen hinnasta?

Vierailija
6/13 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan, tyytyväisenä. Ja suosittelen. 

Vierailija
7/13 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mutta aliexpressistä kyllä. Sain parimetrisen HDMI kaapelin alle eurolla posteineen. Sama kaapeli suomalaisessa kaupassa 15 euroa. On kyllä järkyttävät katteet.

Vierailija
8/13 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta roskaa. Kenenkään ei pitäisi.

Vierailija
9/13 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä osta roskaa minäkään. Kaikki Sheinistä ostamani on täysin samanlaatuista kamaa kuin H&M, Lindex, Bikbok, Cubus tai vaikka Flying Tiger, ja murto-osalla hinnasta. 

Vierailija
10/13 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä osta roskaa minäkään. Kaikki Sheinistä ostamani on täysin samanlaatuista kamaa kuin H&M, Lindex, Bikbok, Cubus tai vaikka Flying Tiger, ja murto-osalla hinnasta. 

Sheinin t-paidat ja kesäshortsit jopa parempaa puuvillaa kuin H&M:än ja leikkaukset miellyttävämpiä / kapeampia hoikalle naiselle.

Mutta hinnat olivat 2-3 euroa kappale. H&M ottaa huonolaatuisimmista vastaavista (jotka nekin tehty Kiinassa tai Bangladeshissa) vähintään 10-15 euroa kappaleelta.

Vierailija
11/13 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sheinin t-paidat ja kesäshortsit jopa parempaa puuvillaa kuin H&M:än ja leikkaukset miellyttävämpiä / kapeampia hoikalle naiselle.

Mutta hinnat olivat 2-3 euroa kappale. H&M ottaa huonolaatuisimmista vastaavista (jotka nekin tehty Kiinassa tai Bangladeshissa) vähintään 10-15 euroa kappaleelta.

Arvostan myös Sheinin laajaa kokovalikoimaa. Aina löytyy jotain, toisin kuin esim. H&M:ltä. 

Vierailija
12/13 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mutta aliexpressistä kyllä. Sain parimetrisen HDMI kaapelin alle eurolla posteineen. Sama kaapeli suomalaisessa kaupassa 15 euroa. On kyllä järkyttävät katteet.

Tuskin se on SAMA kaapeli. Jos ei ymmärrä yhtään, miten Kiina ja systeemi siellä toimii, niin ei tajua ehkä, että vaikka kuvissa, tai ominaisuuksiltaan tuotteet voivat näyttää samoilta, ne eivät ole samoja. Netti täynnä videoita, kun ollaan tilattu muka "sama" tuote Kiinasta ja on paljastunut eroavaisuuksia laadussa niiden välillä.

Kiinalaiset ovat kopioinnin ja väärentämisen mestareita. Käytetyt materiaalit voivat myös olla ihan mitä vaan. Kun itse tilaa, laatua ei valvo kukaan ja maksaa enemmän lähettää tuote sinne takaisin kuin mitä koko tuote maksoi. Joskus tuotteita myös myydään näissä halpakaupoissa tappiolla, jotta saadaan ihmisten tietoja ja dataa kerättyä, joita voidaan sitten myydä eteenpäin.

Vierailija
13/13 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä oloissa ne vaatteet on tehty? Onko testattu kemikaalijäämien varalta? Miten hävittävät jätteensä?

Jotenkin uskoisin, että näitä Temu, Shein jne. on vielä vaikeampaa kontrolloida kuin esim. Lindex, H&M jne.

Kun ostat, tuet suoraan kyseisen firman toimintaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi