Teeskennellään olevamme perisuomalaisissa sukujuhlissa
Nonniin, työ löysitte perille! Nyt voidaanki keittää kahveet
Kommentit (215)
Juu, meidän Aada on tosiaan siellä Marimekolla edelleen.
Just sai ylennyksen luovaksi johtajaksi, ai että äiti on ylpeä!
Niin hienon ihmisen olen kasvattanut, pärjää vaikka missä.
Mites sinä, edelleen työttömänä...
Kukaan ei puhu mitään........ suomalaiset ei osaa kommunikoida.
Jokos naimalupa on hankittu, heh heh?
* Tätä kyseltiin ainakin vielä 90- luvulla, jonkun muka hauskan sukulaisen toimesta...
Rippikoulua siis tark., jos joku ei ole kuullut...
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei puhu mitään........ suomalaiset ei osaa kommunikoida.
Ainakin yllättävän moni on vaivaantunut.
Vaihtoehtoisesti, ainakin tietyissä paikoissa Suomea "keskustelu" on sitä muka hauskaa ja jopa töksäyttelyä.
Vanhat tavat istuu tiukassa, vaikka eivät ne uudetkaan tavat kaikki niin hyviä ole.
Vika lähinnä siinä, että mennään ääripäästä toiseen...
- Jaahas, me lähdetään tästä ajelemaan.
- Nytkö te jo lähdette?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikuiset ottaa sitten ensin!
Voi sentään, ei meidän Janna- Isabellan tartte odottaa aikuisia!
On niin suloinen ja "hyväkäytöksinen" ( lue : lellitty...), että eihän se haittaa jos ottaa ekana...
Oi katso Janna, täti on tehnyt sun lempikeksejä!
Otahan oikein useampi...
Minusta on kohteliasta näyttää juhlien pitäjälle että hänen vaivannäköään esim. leipomisessa ja pöydänkattamisessa arvostetaan ja että herkut maistuu. Ainakin kohteliaampaa kuin käyttäytyä, kuin pöytään tuleminen olisi vastemielistä ja tehdä kursailusta hirveä numero :D Kunhan ei kaksin käsin rohmua kaikkea.
Minusta on kohteliasta näyttää juhlien pitäjälle että hänen vaivannäköään esim. leipomisessa ja pöydänkattamisessa arvostetaan ja että herkut maistuu. Ainakin kohteliaampaa kuin käyttäytyä, kuin pöytään tuleminen olisi vastemielistä ja tehdä kursailusta hirveä numero :D Kunhan ei kaksin käsin rohmua kaikkea.[/quote]
Ei etuilu ole kohteliasta, vaikka kuinka arvostettaisiin.
Ei siis pidä mennä ääripäästä toiseen.
Tai opettaa lapsille, että esim. rohmuaminen olisi muka ok tai joku on muita erityisempi.
Näitäkin valitettavasti on.
Ja jos ihan perus käytöstavat puuttuvat, ei se hyvää tiedä.
Ja paljon riippuu juhlista;
Pitäisi osata esim. erottaa sen vanhemman ihmisen juhlat jostain bileistä.
Ihan pukeutumisesta lähtien.
Kun ei siellä juhlissa olla minä minä, vaan muutkin pitää huomioida.
Tämä on joillekin ihan uskomattoman vaikeaa nykyisin...
Joo kyllähän tämä toistuva virtsatietulehdus nyt on ollut vaivana ja kävin kolmella eri lääkärillä kunnes sain aika hyvät lääkkeet, tää Tervexin 50 mg on kyllä osoittautunut hyväksi, tätä otetaan aamuin kaksi ja illoin yksi, mutta pitää varoa ettei ota yhtaikaa mitään b-vitamiinipitoista - mitenhän muuten tämä voileipäkakku, lasketaankohan se täysjyväviljaksi - mutta siskoni neuvoi että tärkeintä on pitää villasilkkihousuja koko ajan, ja on tuo polven nivelrikkokin vihoitellut, yli vuoden jo ja huh
kun porrasnousu on vaikeaa, ja olen jo epäillyt onkohan siinä syöpä, mutta en ole päässyt tutkimuksiin, on tämäkin kun tässä maassa ei hoitoa saa - mutta työkaveri kertoi miten hänen tätinsä parani syövästä poronjäkäläteellä, ihan oli syöpä kadonnut kokonaan ja lääkärit olivat ihan ihmeissään - ja juu tosiaan se norovirus oli aika raju, kuvailenpa oireet oikein yksityiskohtaisesti tässä kahvin lomassa
Vierailija kirjoitti:
Minusta on kohteliasta näyttää juhlien pitäjälle että hänen vaivannäköään esim. leipomisessa ja pöydänkattamisessa arvostetaan ja että herkut maistuu. Ainakin kohteliaampaa kuin käyttäytyä, kuin pöytään tuleminen olisi vastemielistä ja tehdä kursailusta hirveä numero :D Kunhan ei kaksin käsin rohmua kaikkea.
Ei etuilu ole kohteliasta, vaikka kuinka arvostettaisiin.
Ei siis pidä mennä ääripäästä toiseen.
Tai opettaa lapsille, että esim. rohmuaminen olisi muka ok tai joku on muita erityisempi.
Näitäkin valitettavasti on.
Ja jos ihan perus käytöstavat puuttuvat, ei se hyvää tiedä.
Ja paljon riippuu juhlista;
Pitäisi osata esim. erottaa sen vanhemman ihmisen juhlat jostain bileistä.
Ihan pukeutumisesta lähtien.
Kun ei siellä juhlissa olla minä minä, vaan muutkin pitää huomioida.
Tämä on joillekin ihan uskomattoman vaikeaa nykyisin...
Sanoinkin, että kunhan ei kaksin käsin rohmua kaikkea. Mietin itsekin, että miten voi olla niin vaikeaa olla kohtelias kahvipöydässä, miksi pitää mennä ääripäästä toiseen..
Jahas Milja, tääkö nyt sitten on se sun poikaystäväs? Sussiunaa kun se musta! Siellä päin ne taitaa tykätä tuollaisista isommista tytöistä.
Suomalaiset sukujuhlat,kaikki niin teennäistä. Kehutaan lasten menestyksellä,valitetaan sairaudet,asetetaan kysymyksillä toiset vaikeaan tilanteeseen. Siunaillaan avioeroja ja epäonnea. Joku vetää liikaa viinaa ja sanoo suorat sanat. Kukin sitten kotimatkalla haukkuu suurinpiirtein kaiken,mitä tarjottiin,ihmisten pukeutumisen ja juhlatilan. Etenkin autot mennään läpi,että millainen romu jollakin oli ja sitten taas jollain oli liian hieno,liekö täysin velkana vai onko saanut perinnön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
se taitaa tuo Erkin vaimokin olla jo täysin dementoitunut. Sellaista se on kun ei yhtään katso mitä suuhunsa pistää. Ainahan se on lihava ollut, mutta miten se on päästänyt itsensä tuohon kuntoon. Oikea tankki!
Ai kamala🤣
Ja tuollaista kyllä tapahtuu, mikä ei oikeasti naurata yhtään...
Tapahtuu joo, aika moni tämänkin ketjun lukijoista on melkoinen tankki.
"Ja tämäkö se on teidän Liisa, voi että noin iso tyttö jo, minä kyllä aina muistan kun olit pieni ja kakkasit housuun leikkipuistossa heheh. Ai eikös tämä sinun uusi poikaystäväsi ollut vielä kuullut tätä hauskaa juttua, annas kun minä kerron sen tässä nyt oikein kuuluvasti kaikille."
"Ota Veeti vielä vähän mehua, ai et halua, no minä kaadan nyt lasin täyteen, ota käsi pois lasin päältä Veeti kun minä nyt kaadan."
Vierailija kirjoitti:
- Jaahas, me lähdetään tästä ajelemaan.
- Nytkö te jo lähdette?
- No mepäs lähdetään samalla ovenavauksella, ettei saranat kulu!
Millonkas te menette naimisiin?
Ollaan oltu 14 avoliitossa.
Vieraalle esittely: Tässä on veljeni tyttöystävä.
Ollaan edelleen oltu 14 vuotta avoliitossa.
No otappas tästä konjakkiryyppy:
Ei kiitos
Oletkos tullut uskoon?
Eikös eukkos anna juoda konjakkia?
Eikös tämmöinen tavallinen konjakki kelpaa, HÄH?
Onkos maksa pettänyt, heh heh
Eikös se eukkos voi ajaa kotiin, kyllähän miehet konjakkia voi ottaa.
Vai on kiirettä töissä,ei uskoisi kun oot noin lihonutkin. Ja niin hieno auto,ootte tainneet saada lottovoiton,heh heh. Kukas ne setänne metsät nyt perii,kun sillähän ei omia lapsia ole. Ei taida teillekään niitä lapsia enää siunaantua. Onneksi on sellaisiakin pareja,jotka lapsia laittaa,muutenhan kuollaan sukupuuttoon heh heh.
Vierailija kirjoitti:
Mikä oli se Kalle- vaarin perintöhaitarin kohtalo?
Kuka sen sieltä kaapista nappas, minä edelleen 40 vuoden jälkeen mietin.
Inhoan kyllä haitareita, mutta haluan sen itselleni!
Olitko se sinä Kaino vai sinä Juhani, joka sen otti?????
Riitautan testamentin, jos ei sitä mulle anneta!!!!
Onhan se rikki, mutta vaadin sen itelleni...
Ja ihan totta, missäs se papan taskukello on?
Varastikos ne vanhainkodin työntekijät sen?
Vai missähän se on, me ei kyllä osallistuta papan hautajaiskuluihin, maksakaa te, jos vaikka löytäisitte kellon jostain.
Ja tätä jatkui 55 vuotta, me ei makseta haudan hoitoa, maksakaa te se, jos vaikka se kello jostain löytyisi.
(joka kahvikutsulla tai synttärikemuissa)
Ootko sä missä töissä? Ai työtön!? Miten se nyt silleen kun sen koulunkin kävit? Ei minun nuoruudessa ollut noin. Oletko käynyt kysymässä töitä paikan päältä? Entä oletko käynyt työnvälitystoimistossa? Millä sä nyt elät kun ei työtä ole? Voi voi...
(Sitten samainen utelija menee kuiskimaan muille, miten tämä sukulainen ei ole edes työtä onnistunut saamaan)
Sori mut "naisissa olleelta pariskunnalta" :D