Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten taas jaksaa tämä päivä?

Vierailija
23.11.2006 |

Mä oon niin umpipoikki ja väsynyt ja rikki. 2 pientä lasta joista nuorimmainen valvottaa kaiket yöt. Viime yönä nukuin ruhtinaallisen tunnin. Olen koittanut vaikka mitä. Silittelyä, olen antanut huutaa mutta ainoa mihin rauhoittuu niin tissille. Vauva nyt puolivuotias että nälkä tuolla ei voi olla. Syö kiinteitä, lihaakin jo maistellaan. Esikoinen myös huutaa välillä yöllä ja pitää käydä rauhoittelemassa.

Päivisin en ehdi huilata kun lapset eivät nuku samaan aikaa päiväunia ja mies lähtenyt aamulla aikaisin töihin ja viikonloppu työt vielä edessä joten hänenkin pitää saada nukkua. Ja tietysti väsymystä tulee sitten purettua puolisoon mistä seuraa riitoja ja pahaa mieltä. Esikoiselle pitäis antaa virikkeitä mutta miten jaksaa kun hyvä jos pakolliset kotityöt jaksaa tehdä. Tuntuu että kaikki kasaantuu päälle.

Mitä siis tehdä? miten saada tuo vauva nukkumaan ja miten itse jaksaa kun tuntuu että koko ajan nukahtaa pystyyn?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa vaan koittaa huilata aina kun tilaisuus on ja mies ainakin edes hetkeksi lapsia hoitamaan. ja tosiaan, mies sohvalle ja vauva viereen. Näin ainakin toimi meillä.

Vierailija
2/26 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka väkisin, tiedän ettei huvittaisi. Ei tunnu niin väsyttävältä ja tunkkaiselta kun saa raitista ilmaa ja esikoinenkin saa vähän purettua energiaansa.

Meilläkään ei nukuta hyvin, mutta ulkoilu lievittää ilmeisesti jostain syystä stressiäni hieman. Teen vain pakolliset hommat sitten kun ehdin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että kaikki johtuu juuri siitä. Armahda itsesi ainakin niiden virikkeiden järjestämisestä. Teet vain just sen mitä jaksat. Anna lapsen kattoo videoita, jos haluaa ja yritä sillä aikaa päivälläkin levätä vauvan kanssa. Esikko ei siitä säry - riittää, että olet saatavilla. Mä olen neljän lapsen äiti ja tunnustan, että en oikein ole koskaan osannut leikkiä lasteni kanssa. Se ei vain luonnistu multa. Kyllä niitä " virikkeitä" järjestyy muutenkin kuin äidin toimesta. Omistani on ainakin tulleet hyviä keksimään itse tekemistä. Meillä ei lapset valita, että mulla ei oo mitään tekemistä. Vasyaan aina samalla hyväksi havaitulla tavalla: " Silloin, kun ei ole mitään tekemistä, ei pidä tehdä mitään!" /Keijo Tahkokallio. Nyt jo meni vähän asian vierestä, sori :-)

Vierailija
4/26 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

taidankin etsiä lapselle jonkun dvd:n jos malttais katsoa sitä....

Vierailija
5/26 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku syy tuohon valvottamiseen on.

Vierailija
6/26 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin kuopukseni valvotti joka yö noin puolen vuoden ajan, tiedän tasan, kuinka rankkaa se on!!!

Kuopus alkoi nukkumaan koko yön noin 3kk iässä, mutta sitten 4kk alkoi jokaöinen heräily ilman mitään " järkevää" syytä. Ja sitä kesti aina tuonne 10kk ikään saakka... Puhuin asiasta monesti neuvolassakin, ja olin kokeillut kaikki mahdolliset silittelyt ja huudattamiset ja käden pitämistä selän päällä jne. jne. Mikään ei auttanut, lapsi heräs joka yö tunnin välein huutamaan ja sain nukuttaa ja rauhotella aina puolesta tunnista tuntiin, ja taas tunnin päästä sama homma.. Olin tosi pirteä ja iloinen tohon aikaan!!! Sitten se huutaminen tosiaan vaan loppu, ihan yhtä äkkiä kuin oli alkanutkin. Ja nyt tyttö on 1,5v ja nukkuu joka yö 10h-12h, ja jos herää niin yleensä nukahtaa kun löytää tuttinsa.

Eli siis tsemppiä ja jaksamista sulle, toivotaan, että sinunkin lapsesi " oppisi" ajan myötä nukkumaan, ellei kyseessä ole joku sairaus joka valvottaa..

Hyvää joulunodotusta!!!

Vierailija
7/26 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva ain ollut kova valvottamaan ja heräilemään öisin. päivisin on tyytyväinen ja iloinen. Voisko kyse tosiaan olla jostain sairaudesta? Mistä? Neuvolalääkärissä kaikki ollut ihan ok.

ap

Vierailija
8/26 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

auttaisko yhtään jos perhetyöntekijä tulisi esim. pari kertaa viikossa käymään? pääsisit itse silloin tuulettumaan/nukkumaan.

meillä esikoinen tykkää ihan hirveästi perhetyöntekijöistä kun ne jaksaa niin leikkiä ja touhuta! tuovat aina jotain pelejä mukanaan ym.

Vierailija
9/26 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee sellainen olo että sit alkaa sossuämmät jne kyyliä jos jotain sellasta tänne pyydän. Luulevat etten pärjää lasteni kanssa jne.

ap

Vierailija
10/26 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä syö varmaan vauva vielä tuttia? Meillä poika heräs aina tutin putoamiseen. Otettiin sitten tutti 8 kk iässä pois. Kävi yllättävän kätevästi parissa päivässä, että oppi. Ja nyt nukkuu koko yön klo 19.30-6.00 Välillä herää kyllä aikaisemmin, mutta TODELLA harvoin enää herättää yöllä.

Tuo väsymys on ihan kauheaa ja mulla sen myötä puhkesi masennus ja uupumus. Sun pitäisi saada hoitoapua, muuten sun voi alkaa kroppakin reistailemaan.

Vierailija
11/26 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja herää joka kerta kun se putoaa tai sitten siihen että kierähtää itse vatsalleen. Aluksi ei huolinutkaan tuttia olleskaan (oli 4kk kun huoli). Luulin että olis helpottanut mutta tais olla virhe sekin :(

ap

Vierailija
12/26 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli näin: herättiin kahdeksan maissa. Yhdeksältä ulos ja vauva nukkui vaunuissa. klo 11 syötiin ja jos kuopus vielä nukkui, varovasti heräteltiin. 12-13 molemmat nukkumaan. Esikon päiväunia siis vähän venytettiin, että sain kuopuksen nukkumaan samaan aikaan. 10 kk:n iässä ei kuopus meinannut enää nukahtaa aamu-unille. Sillon rupesin siirteleen esikon päikkäunia taas aikasemmaks. Nyt molemmat menee nukkuun 11.30-12.

Vierailija
13/26 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teeppäs näin:

Levitä lakana sängyn päälle ja laita vauva lakanan päälle. Taitat toisen lakanan kulman vauvan käden yli ja toinen lakanan kulma toisen käden yli ja loppu lakanan ryttäät vauvan alle.

Laita tiukasti, mutta kuitenkin,niin,että ei ole liian tiukalla.

Tässä tämmönen oma versio kapalosta.

Jos vauva heräilee sen takia,että haluaa läheisyyttä voi kapalo tuoda siihen avun.

Ja jos sekään ei auta, laita sinne kapalon sisään se paita, mikä sulla on ollut koko päivän päällä. Näin vauva tuntee sun tuoksun yön yli.

Vierailija
14/26 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tätä jatkunut siitä asti kun vaaveli syntyi.

ap

Vierailija
15/26 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahaan ilmaa vaikka kuinka röyhtäisee monta kertaa ennen nukkumaanmenoa. Mutta tosiaan, vaikka tuo tutti oli tosi tärkeä kuopukselle, söi sitä aina ja kaikkialla, niin se auttoi öihin. Tuntui pahalta ottaa se noin pieneltä pois. Mutta kyllä hän sitten siihen oppi. Päivisin, kun nukkuu vaunuissa, oli vaikeuksia nukahtaa, joten silloin piti tehdä kävelylenkkiä. Mutta 3-4 päivässä alkoi sujumaan kaikki. 12

Vierailija
16/26 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos, taidankin kokeilla sitä heti tänään! kaikki neuvot ja vinkit on tervetulleita:)

ap

Vierailija
17/26 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On helpompi vieroittaa isompaa tissistä, kuin puolivuotiasta. Näin pääset pahimman yli ja saat itse paremmin öisin nukuttua. Meilläkin tyttö itse asiassa aloitti tiheän yöheräilyn vasta puolivuotiaana, eikä mitään " elimellistä" vikaa ollut. Kaikki uudet jutut vaan herätteli öisin.

Vierailija
18/26 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä imeskeli. Kuopuksella ei ole ollut tuttia, mutta samainen pehmolelu ollut ihan pienestä tosi tärkeä.

Vierailija
19/26 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva vieressä, pelkään meneväni päälle jne. Muutenkaan en haluaisi viereen ottaa nukkumaan. Sitten hankala opettaa siitä pois.

ap

Vierailija
20/26 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli se edellinen.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi seitsemän