Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka oppia antamaan anteeksi?

Vierailija
04.03.2023 |

Minun ex-poikaystävä jätti minut yksin keskenmenon jälkeen, katosi ryyppäämään. Lähetteli kuitenkin viestejä kuinka rakastaa, muttei vastannut puheluihin. Välillä jopa kävi kotona, kun ryyppäämiseltä kerkesi. Muutaman kerran tappelimme, joskus jopa ihan fyysisesti. Itkin usein hysteerisenä päiviä ja olin todella maassa. Minulla ei ollut ketään joka olisi auttanut. Jäin yksin.

Meni vähän aikaa kun vahingossa törmäsin mieheen kaupungilla, kainalossa uusi nainen. Tämä nainen kysyi suoraan minulta -kuka v*ttu sinä olet-, kun menin poikaystävälle juttelemaan asiallisesti. Hän sanoi silloin minulle, että olemme eronneet ja lähti pois. Muserruin. Aloin vihaamaan tuota naista paljon ja kerran asia meni niin pitkälle, että tappelimme. Olin aivan sekaisin. Mies kävi joskus tuolloinkin kotona, pyysi anteeksi ja minä aina annoin. Sokeasti luotin. Sama toistui, mutta kuitenkin yritimme uudestaan. Mies vannoi, että kaikki olisi muuttunut.

Olin tuolloin 19-20-vuotias nuori. Nyt olen ollut tuossa suhteessa jo +10 vuotta. Mies edelleen katoilee ryyppäämään, enkä minä uskalla lähteä. Päässä pyörii vieläkin nuo vanhat asiat, en osaa antaa anteeksi. Olen jumissa elämässäni. Nykyään olen myös täysin eri versio itsestäni. Kiltti, en satuttaisi ketään ja haluaisin vain olla onnellinen. Haluaisin että tämä ikuinen tuska loppuisi.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta! Löytyikö täältä mitään uutta ajatusta?

Vierailija
22/23 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero miehestä, ihan heti. Ja nollakontakti häneen. Ei yhtään mitään yhteyttä.

Sitten luot uuden ihmissuhteen, sen tärkeimmän. Suhteen itseesi. Paljon self helppiä, (YouTube toimii itsellä), ajattelua ja terapiakeskustelua, jos löydät oikean tahon.

Uusi suhde vasta, kun tajuat miten väärin kaikki on mennyt.

Tie on kuin vuorelle kiipeäisi, mutta kannattaa satsata loppuelämänsä vuoksi!

Vuosi sitten erosin haitallisesta miehestä. Kirjoitin päiväkirjaa toipuessani ja tässä sinulle sieltä sitaatti, jonka olen kirjoittanut tikkukirjaimin ja alleviivannut korostuskynällä:

MUISTA KESKITTYÄ ITSEEN! <3 RAKASTA <3 ITSEÄSI, ÄLÄ EPÄTOIVOISTA KOHDETTA!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä on tuossa tilanteessa nyt ensiksi antaa anteeksi itselleen, että on laiminlyönyt oman itsensä suojelemisen toisen ihmisen vuoksi.

Ja sitten ryhtyä toimiin. Ukko mäkeen ja oma pääkoppa raiteilleen.

Olen satavarma, että ongelman juuri syy on lapsuuskodissa. Sen asian kanssa pitää saada ymmärrys syntymään, sitten aikuissuhteetkin sujuvat. Mitä kotona tapahtui?