Kuinka monta vuotta eläkeikääsi?
Kommentit (37)
Liian kauan. Kaverin kanssa juteltiin: molemmilla selkä sökönä; hän hakemassa eläkettä, minä nyt vielä koitan jaksaajaksaa/painaapainaa.
s. 65.
31 vuotta. Työelämässä ollut mukana jo n. 20 vuotta, josta osa opiskelujen ohessa. Arvio tulevasta iästä jolloin pääsen eläkkeelle 69v 11kk. Ja entä se eläkkeen määrä sitten? N. 1700€/kk. Eli odotettavissa yli 50 vuoden työuran jälkeen kuiva luu käteen ja märkä rätti kasvoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
01.12.2029 eli 6.5 vuotta vielä
Onnittelut :)
Kiitos :) Ihan vielä ei ole aamukampa käytössä
Vajaa 25 vuotta pitäis vielä jaksaa. 24 vuotta olen jo pakertanut.
Vanhuuseläkeikään olisi 23 vuotta ja 1 kk. Tosin olen ollut aivan kohta 10 vuotta toistaiseksi voimassa olevalla tk-eläkkeellä. Opiskelen yliopistossa ja tekisi mieli palata kunnolla töihin, mutta mitä jos en jaksa? Voihan sen eläkkeen jättää 2 vuoden ajaksi lepäämään, mutta sen yli mennessä lähtee eläke ja vanhuuseläke ei silloin olisi juuri mitään. Tosin saisin tuollaisen 1100 tehdä eläkkeen ohessakin, niin ehkä sitten teen tällä tavalla.
Voisin jäädä jo vaikka heti pois työelämästä ja elää ihan ok elämää varoillani. Mutta taidan vielä kuitenkin jatkaa työntekoa. 25 vuotta olisi vielä alimpaan mahdolliseen eläkeikään. Aion jäädä varhaiseläkkeelle kun täytän 50v. Siihen olisi vielä 8 vuotta.
Niin, mitenkäs sitä sitten teitä puhutellaan?
- Niiaus, pari askelta taakse (suudella ei voi kädelle), ei saa katsoa silmiin ....
(kohteliaasti voisi jotenkin mainita työurasta .....)
En tiedä vielä. Eläkeikä ehtii muuttua moneen kertaan ennen kuin olen lähelläkään sitä.
N27
Olen ollut jo vuoden eläkkeellä
N22
Vierailija kirjoitti:
Niin, mitenkäs sitä sitten teitä puhutellaan?
- Niiaus, pari askelta taakse (suudella ei voi kädelle), ei saa katsoa silmiin ....
(kohteliaasti voisi jotenkin mainita työurasta .....)
No olinpas ilkeä. Mun ex vaan alkoi ..... sanoin tuon saman.
- sama
Kymmeniä vuosia. Veikkaan, että eläkeikä siirtyy jatkuvasti ja lopulta kuolee.
Kiitos, Suomi!
Työeläkeyhtiö myönsi tuökyvyttömyyseläkkeen joten työt eivät enää paina. Onneksi pääsin vuosia kestäneestä oravanpyörästä. Nyt kuntoutusrahalla työnantajan vakuutusyhtiö maksaa (työtapaturma) ja 1.5.23 alkaen työkyvyttömyyseläke toistaiseksi. Helpottunut olen. Työelämää olisi muuten ollut jäljellä 15v.
Olen 51v.
35 olisi vanhuuseläkkeeseen aikaa, mutta olen jo eläkkeellä omasta halusta. Hieman näyttelijänlahjoja, niin kuka tahansa voi jäädä eläkkeelle ennen kuin täyttää 30-vuotta.
Noin 51 vuotta.
T. Kutosluokkalainen.