Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käsityöt voisivat olla jees, mutta monilla tekijöillä ei ole silmää

Vierailija
04.03.2023 |

Tekevät todella rumia asusteita ja vaatteita.

Kommentit (98)

Vierailija
1/98 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä, mutta toisaalta onko ihmisillä keskimäärin muutenkaan silmää? taitaa olla aika pieni joukko se joka on kehittänyt makuaan eikä vain seuraa muotia, valmiita ohjeita jne.

Vierailija
2/98 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmilla on kaksi silmää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/98 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen saa pitää sellaisia vaatteita kun haluaa.

Vierailija
4/98 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmättömät tekee vaatteita????

Vierailija
5/98 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne tykkää itse niistä?

Mun käsityöt on mennyt kaupaksi pääasiassa hyvin kun on oikea kauppapaikka.

Joskus sitä miettii itsekin tosin, että kaikkea paskaa ne ihmiset ostavatkin kun en itse sellaisia hintoja niistä maksaisi.

Vierailija
6/98 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyyli puuttuu

Ja laatu

Akryylimangat yh

Vierailija
7/98 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein todella pitkät säärystimet. Ei ole pelkoa että myisin kun lankoihin meni 38 euroa. Teen itselleni ja miehelleni niin ei mun tekemiset kiusaa ketään.

Vierailija
8/98 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin olin jonkin aikaa FB:ssä. Kauhistelin itsekseni yhden tutun järkyttävän värisiä villasukkaraitoja ja kuvioita. Melkein happea sai "shokissa" haukkoa. :D Ja usein vielä säärisukkamallia tai polvisukka. Pääasia silti että oli itse tyytyväinen ja häntä kehuvat. Oli sinapin väriä, ruskeaa, 70-luvun keltaista, tietty punainen ja kaikenlaista mukana. 

Vierailija
9/98 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi sukulainen on todella taitava käsityön tekijä, mutta ne väriyhdistelmät! Miehelleen teki neulepaidan jossa oli vauvan kakan ruskeaa, oranssia ja turkoosia. Itselleen myös todella erikoisia yhdistelmiä.

Sama juttu yhden naapuruston harrastelijaleipurin kanssa. Mainostaa aina, että tekee mielellään kakkuja esim. lasten juhlille. Kakut onkin todella maukkaita, mutta värit ihan kummallisia! Joku Frosen Elsa hahmo saattaa olla turkoosi eikä sininen. Ryhmä Hau hahmot myös muuten oikean näköisiä mutta värit ihan kummallisia ja jotenkin sinne päin. Perusti jopa toiminimen leipomo toimintaan, mutta tilauksia ei kauheasti tullut. Esim. lapset on yllättävän tarkkoja siitä että lempihahmo näyttää oikealta.

Vierailija
10/98 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs kaikki muut käsityöt mitä ei tehdä puikoilla tai koukulla?

Vierailija
11/98 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villapaidat eivät näy takin alta.  Oli joskus oikein ruma villapaita, laitoin keräykseen.  Harmaa väri on mukava.  Vai mitä meinaat rumalla.

Vierailija
12/98 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aiemmin olin jonkin aikaa FB:ssä. Kauhistelin itsekseni yhden tutun järkyttävän värisiä villasukkaraitoja ja kuvioita. Melkein happea sai "shokissa" haukkoa. :D Ja usein vielä säärisukkamallia tai polvisukka. Pääasia silti että oli itse tyytyväinen ja häntä kehuvat. Oli sinapin väriä, ruskeaa, 70-luvun keltaista, tietty punainen ja kaikenlaista mukana. 

Tähän täytyy sanoa, että ostajia ja makuja on monenlaisia.

Pari vuotta sitteb ostin Lumi-kaupasta pipon satasella, upeat pitkät palmikot.

New Yorkilaisen suunnittelijan visioimia, yrityksen nettikaupassa hattujen / pipojen hinnat yli 400 dollaria.

Ei pipon tai käsityön tarvitse näyttää perinteiseltä.

Vierailija
13/98 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse kuin käydä katsomassa ihan minkä tahansa vaateliikkeen tai -ketjun tarjontaa, niin 95 % vaatteista on järjettömän näköisiä tai huonosti tehty huonoista materiaaleista.

Vierailija
14/98 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

New Yorkilaisen suunnittelijan visioimia, yrityksen nettikaupassa hattujen / pipojen hinnat yli 400 dollaria.

Taidekäsityön ja kopioimisen ero on tässä. Ennenvanhaan tehtiin käsitöitä oman maun mukaan. Minulla on seinällä mummoni kutoma ryijy. On itse ideoinut kuviot ja värit. Tuota kutsuttaisiin taidekäsityöksi nykyään.

Vierailija
15/98 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse kuin käydä katsomassa ihan minkä tahansa vaateliikkeen tai -ketjun tarjontaa, niin 95 % vaatteista on järjettömän näköisiä tai huonosti tehty huonoista materiaaleista.

Käsityö maksaa halpatuotantomaissakin. Varsinkin ammattilaisen tekemä, eikä lapsen. Hyvät materiaalit ovat kalliita.

Vierailija
16/98 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laittaisin linkin kauppaan, mutta en muista brändiä.

Vierailija
17/98 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa yksi, jossa käsinkudottuja myssyjä.

https://www.justbecozy.com/shop

Vierailija
18/98 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa yksi, jossa käsinkudottuja myssyjä.

https://www.justbecozy.com/shop

Tuollaisia ei luulisi olevan kovin vaikea tehdä ja kate ok, jos hinta on yli 100 €.

Vierailija
19/98 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus nämä yhteen sointumattomat värit voivat olla kivoja.

Vierailija
20/98 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi sukulainen on todella taitava käsityön tekijä, mutta ne väriyhdistelmät! Miehelleen teki neulepaidan jossa oli vauvan kakan ruskeaa, oranssia ja turkoosia. Itselleen myös todella erikoisia yhdistelmiä.

Sama juttu yhden naapuruston harrastelijaleipurin kanssa. Mainostaa aina, että tekee mielellään kakkuja esim. lasten juhlille. Kakut onkin todella maukkaita, mutta värit ihan kummallisia! Joku Frosen Elsa hahmo saattaa olla turkoosi eikä sininen. Ryhmä Hau hahmot myös muuten oikean näköisiä mutta värit ihan kummallisia ja jotenkin sinne päin. Perusti jopa toiminimen leipomo toimintaan, mutta tilauksia ei kauheasti tullut. Esim. lapset on yllättävän tarkkoja siitä että lempihahmo näyttää oikealta.

Väittäisin että ihmiset vain näkee värit jotenkin eri tavalla. Kaverini esim. usein kommentoi jotain "saman värinen pipo kuin se mun urheilutakki (takki lila ja pipo vaaleanpunainen), en tiedä onko oikeastikin jotain värisävyjen erottamisen vaikeutta olemassa. Yhden viisikymppisenä sukulaismiehen voisin taas laittaa rautakauppaan ostamaan lisää maalia vaikka ilman värikoodia ja toisi varmasti ainakin lähelle saman värisen. On tehnyt paljon remppahommia, kunnostanut huonekaluja jne. ja on todella taitava värien käyttäjä ja yhdistelijä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän