Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ELOKUISET torstaihin

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi vaan!

On taas jäänyt palstailu vähemmälle¿usein isomman tytön (2v8kk) päiväkotipäivinä pääsen palstailemaan, mutta nyt meni parisen viikkoa nuo päivät reissatessa: kävin esittelemässä vaavin työpaikallani (ke15.11.) ja muutenkin tuli noita kaupunkireissuja tehtyä. Työpaikallani on yksi kovasti vauvakuumeinen ja hän sekä eräs toinen äiti pitivät tyttöä sylissä oikein urakalla. Mukavaa oli vaihtaa kuulumisia ja juoda vaihteeksi kahvia ihan rauhassa. Tyttö viihtyi mainiosti vaikkakin väsyi uusista kasvoista ja seinistä tavallista nopeammin. Lisäksi juuri perille päästyäni tyttö rusautti oikein olan takaa vaippaan niin että vaatteetkin sotkeutuivat. Onneksi oli varavaatteet mukana, muuten olisi reissu päättynyt nopsaan ja aika ikävästi! Tämän vauvan kanssa on muutenkin oikein mukava reissata, kun on niin hyvän tuulinen eikä juuri kitise turhista. Aivan erilainen tapaus siis kuin esikoinen, jolloin liikkuminen oli aika piinallista toisinaan, kun itkusta ei meinannut tulla loppua. Nyt taas parivuotiaana on sellainen vauhtitapaus, ettei perässä pysy ja uskaltaa mennä yksinkin vaikka kauppakeskuksessa piiloon yms. joten vahdittavaa riittää. Siksi en näiden kahden tenavan kanssa juuri yksin uskalla liikkua, vaan mielummin sitten mennään koko porukalla tai menen vauvan kanssa kahden.

Ilmoittauduin sitten rotavirusrokotetutkimukseen. Samalla saa neuvolan rokoteohjelmassa annettavat 3kk, 5kk ja 1 vuoden iässä annettavat rokotteet ja lisänä saa suojan hepatiitti B-infektioon. Toivottavasti ei tule mitään oireita: eräällä tutun vauvalla ripulioireet olivat rokotteen jälkeen kestäneet parisen viikkoa! Ovat kuitenkin kuulemma melko harvinaisia nämä reaktiot.

Meillä viihdytään mainiosti sekä sitterissä, että lattialla. Kääntymisyrityksiä ei vielä ole ollut, mutta edelleen katsellaan vasemmalle ja luulenpa, että vasemman kyljen kautta meillä pyörähdetään sitten aikanaan ympäri ensin. Pää menee välillä selällään tosi taakse kun oikein mielenkiintoista katsottavaa löytyy siltä suunnalta, esim. telkkari kiinnostaa vallan mahdottomasti. Tutti ei edelleenkään kelpaa ja vasemman käden peukku on käytössä ja kädet muutenkin kovasti suussa. Juttelua, hymyjä ja naurua tulee paljon ja meillä on oikein mukavia jutustelutuokioita etenkin aamuisin juuri herättyä. Vaavi on oppinut ¿kurlaamaan¿ ja tätä ääntä päästelee usein jutusteltaessa. Kädessä pysyy jo lelukin kun sen siihen pistää ja kun vie oman käden lähelle hänen kättään, tarttuu siihen itse! Niin ne taidot karttuvat ihan huomaamatta! Mahallaan viihdytään jo melko pitkiäkin aikoja ja pää on tukevasti pystyssä. Ison siskon jutuille hymyillään aina leveästi! On ihanaa seurata näiden kahden suhteen kehittymistä. Iso sisko jaksaa pikkuiselle jutella ja tuoda leluja katseltaviksi ja eilen innostui laulamaan joululaulujakin: ¿Joulupuu on lakennettu, joulupuu on ovella¿.¿

Yöt menevät edelleen yhdellä tai kahdella syötöllä, muutama yö on mennyt jopa ilman syöttöjä. Nyt muutamina viime öinä on aamuyöllä ollut mahaähinöitä, joissa olikin pitkä tauko. Silloin syödään hiukan tiheämmin. Mutta ihan hyvin tätä on jaksanut, kun etukäteen jo yöheräämisiä muinoin murehdin¿Päivällä meillä syödään kolmen neljän tunnin välein painottuen enemmän iltapäivään ja iltaan. Ja imetys kestää vain kymmenisen minuuttia per kerta.

NaistenvaivaG: mulla ovat onneksi pysyneet poissa koko imetyksen ajan, toivottavasti tälläkin kertaa.

Muita galluppeja en muistakaan....

emali ja tytöt 030304 ja 280806

Vierailija
22/31 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkä ikänen sun vaavi on? oon tänään antanu 30ml velliä,ku en uskalla antaa paljoo ettei tuu masu kipeeks.. iltasinkasin aikaa syö 10ml nätisti ja sitten naama punasena pullikoi ja sylkee pois...oon mietiny et onko täys jo vai eikö jaksa imee..

nyt ei neiti jaksa ees sylissä olla...

k.h.p ja iida 0609

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

neiti nukkunu torkkuja (30min) syöny n.3h välein.. en tiiä onko masuvaivoja vai mitä kitisee.. syö,tunnin päästä kitisee..ei meinaa nukkua vaikka on selkeesti väsy,sylissä ei paikoillaan viihdy..alkaa voimat olee loppu ton kanssa.. en tiiä oisko sillä vellillä joku vaikutus vaikka sai vaan 30ml sitä tänään..

joteski taas kauhulla oottaa tota iltaa et miten menee,iltahuudot sängyssä varmaan taas tulee mutta rauhottuu nopee..noh..elämä on :D

Vierailija
24/31 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaakko on ollut aiemmin sellainen päivätorkunottaja, vaan nytpä poika on tänään vedellyt 2 x reilut kahden tunnin unet ja taaskin tuolla vetelee hirsiä! Voi kyllä olla, että kostautuu illalla.

Mukavan rauhallista, kun kakkonenkin nukahti katsoessaan pikkukakkosta, täytynee vaan käydä toinen rassukka herättämässä, että saan sen illalla maate ihmisten aikaan :)

Huomenna olisi vapaailta! En uskalla vielä hirveästi tuulettaa, kun koskaan ei tiedä...mutta tarkoitus olisi muutama siideri nauttia ;D ans kattoo miten mamman käy :D

Eria

Vierailija
25/31 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyisin teiltä joilla on isompia lapsia (lähinnä vauvan lisäksi n. 2-3 vuotias) ja ovat päivähoidossa, että kuinka monena päivänä viikossa ja kuinka monta kertaa viikos ovat, ovatko kunnallisessa vai yksityisellä? Itse olen alkanut miettimään, että jos parina päivänä viikossa sais päivähoitoon ja puol päivää kerrallaan, ni auttais varmaan mun arkea ja jaksamista jo paljon...Tytöllekin olis kavereita ja mä pystyisin ne hetket antaan pojalle kaiken huomion. Tällä hetkellä tuntuu että nää päivät on pelkkää kieltämistä ja huutoa meillä, kun en pysty koko aikaa leikkimään vaan tytön kans ku on miljoonaa muutaki asiaa hoidettavana:(Sitte on aivan mahoton ja tekee kaikki pahat eikä usko mitään kieltoja. Selvästi kaipaa enemmän aktiviteetteja kun mitä mä pystyn tarjoomaan... On kyllä aika huono äiti-fiilikset tän takia...:(Mutta olis kiva jos kirjottaisitte teidän tilanteesta ja kokemuksia vähä aiheesta.

Eipä muuta tällä kertaa jaksa.

emppusimppu ja Elmeri 3 kk ja risat

Vierailija
26/31 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... meillä esikko osapäivähoidossa, ikää tosin on jo kohta 5v. On hoidossa kolmena päivänä viikossa, lyhyemmällä päivällä alle 7 tuntia päivässä. Tuon ikäinen tarvitsee mielestäni omanikäistä seuraa ja aktiviteettia. Mutta viihtyy kotona myös, ja osaa leikkiä pitkäänkin itsekseen. Pitkän viikonlopun jälkeen neiti ei mitenkään haluaisi mennä ja jäädä hoitoon. Mutta kun menen hakemaan, neiti ei haluaisi taas kotiin lähteä, kun on kavereiden kanssa ollut kivaa. Joten en pode huonoa omaatuntua siitä, että esikko on hoidossa. Pysyy sosiaaliset taidot yllä ja oppii kaikkea uutta kivaa siellä. En voi muuta kuin suositella, lapsen laittamista osapäivähoitoon.

Teippi ja Iiris 2kk 2vkoa ja esikko, joka nyt ei keksi itselleen tekemistä, joten täytyy mennä leikkimään jotain!

Vierailija
27/31 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jännä,neiti nukkuu kun nakutetusti sen 30min ja sit alkaa ähinä punkassa..ja taas kaula pitkänä äheltää ja selkä kaarella..nyt alko kitinä..

Vierailija
28/31 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 2 1/2-vuotias esikoinen jatkoi tarhassa vauvan synnyttyä osa-aikaisena eli käy tarhassa parina kolmena päivänä viikossa (10 tarhapäivää kuukaudessa). Itse olen ollut tähän ratkaisuun tosi tyytyväinen ja esikoinenkin menee tarhaan aina mielellään. Meillä ei ole tässä ihan lähettyvillä leikkipuistoja eikä saman ikäistä leikkiseuraakaan.

-Hippu-

Vierailija
29/31 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tytöllä ihan sama juttu, 30 min nukkuu oikeen nätisti ja sitten alkaa ähinät ja se muuttuu pian itkuksi. Onko teillä tähän samaan aikaan sitten tytöllä ilmavaivoja? Meillä nimittäin useimmiten kuuluu pörinät peräosastolta, tai sitten jos joutuu ottamaan syliin niin monesti sillon röyhtäsee... Sitä mie olen miettiny et miks se on just tuo 30min tai max 45 min kun nuo öhinät alkaa? Joskus noitten yli päästään tuttia tyrkkimällä suuhun, mutta viimepäivinä (kuten tänään) aina heräytyy siihen. Ja sitten jaksaa olla ehkä hikiseen 1h hereillä ja alkaa väsynyt itku. Sisälle ei rauhotu olleskaan päikyille, ulos paremmin. Mutta jos on jo kerenny nukkuu 3 päikyt niin neljänsille ei tainnu vaikka mitä tekis... Yleensä tuo nukahtaa tosi hyvin, että sitä rimpuilua meillä harvemmin sillon on (paitsi siis jos yrittää sisälle päikyille).

Vierailija
30/31 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

anteeks kun isot kirjaimet puuttuu ja teksti muutenki yksioikoista, kun vauva on tässä sylissä. mutta siis hoitoapua kaipasit. miten olis joku srk.n kerho tms? mulla on kohta 2 vuotta täyttävä sekä 3 täyttäneet pojat, vanhempi käy 2krt vkossa kerhossa 3h kerrallaan. meidän kunnassa on kunnan järjestämää kerhotoimintaa myös 2-vuotiaille.

jos oikeeseen hoitoon viet lapsen, ota huomioon, ettet saa kotihoidontukea äippäloman päätyttyä. toinen, mikä huomio on tälläkin palstalla esiin tullut, on alussa monesti tuleva sairastelukierre, ennenkuin lapsi tottuu hoitopaikan pöpöihin. meilläkin on jonkinasteista flunssaa ollut pitkin syksyä,kun isekin käydään kakkosen ja vauvan kanssa kerhoissa, mutta onneksi ei ole riesaksi asti sairasteltu.

sori vielä kun teksti näin tökköä, nyt jo kakkonenkin roikkuu tässä =) mahtaako vihjata jotain...

Vierailija
31/31 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kannattaa kysellä oman kotipaikkakunnan tarjoamia mahdollisuuksia tuohon hoitoapuun. Jos toisaalta töihinpaluu on edessä suht pian, voisi jo nyt miettiä, missä lapsi/lapset tulisi olemaan hoidossa sitten. Niin esikoisesi pääsisi jo nyt kevyemmällä hoitoviikolla aloittelemaan hoitosuhdetta. Mutta kaikki tosiaan kiinni teidän suunnitelmasta, kauanko olet kotona.

Meilläkin on päivä ollut ankean harmaa eikä ennnusteen mukaan helpotusta ole tulossa lähipäivinä. Onneksi on ohjelmaa riittänyt viikon jokaiselle päivälle, ettei vallan tylsistytä.

Ja täälläkin opittiin kääntymään isin 30-vuotispäivän kunniaksi, 9kertaa poika heivasi itsenä ympäri ja minä aina laittamaan takaisin " lähtöasentoon" ja taas toinen kääntyi. Ihana ilme, kun maisemat yhtäkkiä vaihtui =)

Eipä muuta, taas on mentävä iltapuuhia hoitelemaan.