Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihduttaja/tiukkaa dieettiä noudattava: miten toimisit tällaisessa tilanteessa?

Vierailija
14.02.2025 |

Olet tilanteessa, jossa samassa yhteydessä on esim. myyjäiset ja joku tuo sinulle hyvää hyvyyttään kuivakakun tai täytettyjä sämpylöitä. Et dieettisi vuoksi niitä nyt syö etkä voi viedä kotiin perheelle koska asut yksin. Miten kieltäydyt? Miten selviät tilanteesta? Sanotko olevasi dieetillä vai mitä sanot?

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin kiittäen vastaan ja kertoisin vieväni kotiin herkuteltavaksi. Ei sinun ole sitä pakko kotona syödä :)

Vierailija
2/64 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitän ja vien kotiin. Jos voi pakastaa, pakastan, jos ei voi, heitän pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitän ja vien esim työpaikalle. Siellä on nälkäisiä hoitsuja joille maistuu :) 

Vierailija
4/64 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ole vähän hölmöä? Miksei voi sanoa että "en kiitos nyt syö kakkua/sämpylöitä koska minulla on dieetti. Täällä varmasti löytyy ihmisiä jotka ottavat tuon mielellään vastaan"?

Vierailija
5/64 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitän ja vien esim työpaikalle. Siellä on nälkäisiä hoitsuja joille maistuu :) 

Entäs jos ei ole työpaikkaa?

Vierailija
6/64 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ole vähän hölmöä? Miksei voi sanoa että "en kiitos nyt syö kakkua/sämpylöitä koska minulla on dieetti. Täällä varmasti löytyy ihmisiä jotka ottavat tuon mielellään vastaan"?

Miltä sinusta tuntuisi, jos varta vasten leipoisit henkilölle X ja hän vastaisi sinulle noin?

Vierailija
7/64 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan mukaan ja heitän kotiin mennessä roskiin.

Vierailija
8/64 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En viitsi mainostaa omia dieettejäni ympäriinsä. Ei ne kenellekään kuulu. Yksi kakku tai leipä sinne tänne ei ole niin iso juttu.

Vierailija
9/64 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei koska tämä oikeasti loukkaa sitä kuka ne on tuonut. Mä en käytä sokeria karkkien muodossa ja silti otan aina kauniisti kiittäen kaikki suklaalevyt jne vastaan. Vien kotiin, laitan just säilöön. Jos käy vieraita tarjoan heille, jos menee vanhaksi niin nakkaan roskiin. Simple as that.

Vierailija
10/64 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei koska tämä oikeasti loukkaa sitä kuka ne on tuonut. Mä en käytä sokeria karkkien muodossa ja silti otan aina kauniisti kiittäen kaikki suklaalevyt jne vastaan. Vien kotiin, laitan just säilöön. Jos käy vieraita tarjoan heille, jos menee vanhaksi niin nakkaan roskiin. Simple as that.

Ja siis tietty nyt aluksi pitää olla sinut sen kanssa että jossain kaapissa on jotain karkkeja/pullaa ja se oma ruokavalio pitää silti.

Vierailija
11/64 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tietysti kohtelias ja otan kiitoksin vastaan sen, mitä minulle annetaan. Ei tulisi mieleenkään ryhtyä nolaamaan lahjoittajaa jollakin dieettiselityksellä.

Sitten panen saamani antimet pakkaseen tai jos niitä ei voi pakastaa, lahjoitan ne eteenpäin jollekin, joka voi ne syödä saman tien.

(Olen joskus laihduttanut itsekin mutta en koskaan ole ollut kokonaan syömättä. Täytetty sämpylä sopisi hyvin dieettiruokavalioonikin.)

Vierailija
12/64 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miltä sinusta tuntuisi, jos varta vasten leipoisit henkilölle X ja hän vastaisi sinulle noin?

Siis tässä esimerkkitilanteessa sitä ei ole varta vasten sinulle leivottu, vaan ostettu myyjäisistä ja tuotu eteesi.

Ap

Vierailija
13/64 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka, huvittavia nämä itseään esiin tuovat, laihdutan, en periaatteesta pullaa, karkkia ym.

Aina voi kiittää ja sanoa miten ihana olet kun muistat minua.

Esm vanha  äitini sai niin paljon suklaata ja kahvia "tuliaisiksi" ( tutuilta ja suvulta)   että sitten antoi niitä eteenpäin, tosin tietäen kuka söi suklaata tai joi kahvia.

Vierailija
14/64 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tietysti kohtelias ja otan kiitoksin vastaan sen, mitä minulle annetaan. Ei tulisi mieleenkään ryhtyä nolaamaan lahjoittajaa jollakin dieettiselityksellä.

Sitten panen saamani antimet pakkaseen tai jos niitä ei voi pakastaa, lahjoitan ne eteenpäin jollekin, joka voi ne syödä saman tien.

(Olen joskus laihduttanut itsekin mutta en koskaan ole ollut kokonaan syömättä. Täytetty sämpylä sopisi hyvin dieettiruokavalioonikin.)

No en minäkään kokonaan syömättä ole, päinvastoin syön säännöllisesti 5 kertaa päivässä, mutta tietyn ohjeen mukaan enkä syö kakkua tai täytettyjä sämpylöitä. Eikä minulla ole ketään kelle voisin heti ne antaa eteenpäin. Enkä lähtisi näkemään vaivaa kiertääkseni naapureiden ovia että otatkos nämä. 

Ap

Vierailija
15/64 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis tässä esimerkkitilanteessa sitä ei ole varta vasten sinulle leivottu, vaan ostettu myyjäisistä ja tuotu eteesi.

Ap

Aivan sama, onko leivonnainen itse leivottu vai sinulle ostettu. Lahjasta kiitetään ja se otetaan vastaan. - Eri.

Vierailija
16/64 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitän ja laitan kotona pakastimeen tai vien äidille.

Vierailija
17/64 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tiukkaa dieettiä en noudattaisi, missä ei voi yhtä sämpylää syödä. Kakkupalasta kieltäytyisin, kokonaisen kuivakakun veisin kotiin ja pakastaisin vierasvaraksi.

Vierailija
18/64 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Typerys. 

Vierailija
19/64 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksikään oikeasti onnistunut dieetti ei ole perustunut täydelliselle kieltäytymiselle. 

Vierailija
20/64 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksikään oikeasti onnistunut dieetti ei ole perustunut täydelliselle kieltäytymiselle. 

Herkkuhetken voi pitää silloin tällöin, mutta itsehän jokainen päättää milloin sen pitää. Ja kyllä minä ainakin noudatan tarkkaa ohjetta, jotta tulosta tulee. 

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kahdeksan