Kuinka stressaavaa/väsyttävää on lastenhoitajan työ pienehkössä päiväkodissa?
Kertokaa. Mikä siinä on niin stressaavaa ja väsyttävää? Haluan ymmärtää kun itsellä ei ole kokemusta alalta.
Kommentit (6)
Et sinä mitään halua ymmärtää. Haluat vain trollata aiheella.
No se nyt riippuu ihan siitä päiväkodista.
Voi olla ihan kivaa jos on se pieni päiväkoti, mukavat työkaverit jotka ovat pysyviä.
En usko että ap.ta kiinnostaa.
Provo on.
Pienessä päiväkodissa itselleni stressaavinta oli juuri se haavoittuvuus. Kun yksi työntekijä oli pois, se oli neljännes meistä ( ja yhden päätehtävä oli siivous, ja ruokahuolto, mutta kyllä hän auttoi paljon myös lasten kanssa, vaikka ei koulutusta siihen ollutkaan, oli kyllä aarre)
Lisäksi pieni päiväkoti näyttäytyy vanhemmille idyllisenä ja siksi lapset olivat pääsääntöisesti 1-3 vuotiaita.
Esim. iltapäivät, kun yksi työntekijä oli lähtenyt jo kotiin ja lapsia puettiin olivat kaoottisia, kun ulos ei päässyt ennen kuin suurin osa puettu ja siinä odottajat turhautuivat ja kaikenlaista ehti sattua.
Ja koska meitä oli niin vähän ja itse olin se, joka ei koskaan sairastanut tai muuten joutunut olemaan pois, todella usein tein 10 tuntistakin päivää.
Olin 30 vuotta työssä pienehkössä päiväkodissa ja suurimman osan aikaa viihdyin.
Aika oli toinen.
Nykyään tuskin enää menisin päiväkotialalle.
Muuttunut niin paljon huonompaan.
Yksikin ongelmia omaava lapsi kuormittaa todella paljon jos aikuisia on ryhmässä kaksi.
Minne ne 8 muuta laitetaan ( osa 1v) kun toisen hoitajan huomio on täysin siinä yhdessä ongelmakimpussa?
Joka ainoa päivä useampi tilanne että yksi pistää koko pakan sekaisin.
Ja kyllä, vaihdan alaa kun vain keksin minne.
Jatkuva tarve sijaiselle, älytön melu ja valittavat vanhemmat