Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muuttaisitko pois vuokra-asunnosta jos tietäisit etä putkiremontti tulossa vuoden päästä?

Vierailija
04.03.2023 |

niin?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen poismuuttoa. Se ei ole asumiskelpoinen. Mä olin evakossa 4 kk kun omani remontoitiin

Vessat ei käytössä

Vettä ei tule

Pölyä on ja paljon

En ikinä jäisi vuokra-asuntoon

miks noin kauan??

Koska siinä piikataan putket ja viemärit esiin betonin sisältä ja käytännössä rakennetaan putket ja kaikki kylppärit uusiksi. Ja putkinousut seinän sisällä.

Ei millään firmalla ole kannattavaa laittaa mitään armeijaa tuota tekemään/nopeuttamaan ja askarteluiden pitää antaa kuivaakin välivaiheissa.

Ja 100% varmuudella osassa kylppäreissä on myös märkää rakenteissa ja niidenkin kuivatus ottaa aikansa.

Nykyään viemäriputket melkeinpä aina sukitetaan ja uudet putket vedetään paikalle pintavetoina ja vesi on poissa käytöstä ehkä kaksi päivää. Kaverilla oli juuri putkiremontti ja remppamiehet olivat asunnossa kolmena päivänä. Käyttövesiputket uusittiin ja viemärit sukitettiin

Putkiremontti viime vuonna ja ei sukitettu. 

Vierailija
22/30 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaketaloissakin useimmat asuvat sen neljä-viisi kuukautta putkirempan ajan. Harvalla on paikkaa minne muuttaa siksi aikaa, saatikka varaa maksaa vuokraa.

Just Koronan alkaessa sukulaispojalla alkoi remontti. Siitä huolimatta työmiehet olivat töissä ja hän asui kaksiossa koko ajan.

Alhaalla oli vessa ja suihku.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/30 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Putkiremontin aikana ei kannata asua, muuten riippuu, jos on mieleinen asunto ja oikea sijainti niin sopisin vuokranantajan kanssa että palaan remontin päätyttyä, muuten alkaisin etsiä uutta.

Tämä sopii myös vuokranantajalle, sillä entisen vuokralaisen palatessa asuntoon, hän voi vähentää hoitovastikkeet remontin ajalta.

Se kuinka paljon remontti haittaa asumista, riippuu paljon siitä, miten laaja se on. Eli uusitaanko vain käyttövesiputket, sukitetaanko viemärit vai tehdään kokonaan uudet ja uusitaanko kylpyhuoneet.

Vierailija
24/30 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela tulee aika hyvin vastaan tuollaisissa tilanteissa, kun asunnossa ei voi asua. Kun löydät tilalle kohtuuvuokraisen asunnon, niin takuuvuokran kanssa tuskin tulee ongelmaa. Jos takuuvuokrahakemuksesi sattuisi tuleemaan minun käsiteltäväksi ja muuttaisit kohtuuvuokraiseen kämppää niin ei ongelmaa.

Vierailija
25/30 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei putkiremppoja tehdä. Vuotavia putkia paikkaillaan tai asunto poistetaan käytöstä, jos liian pahoja vuotoja.

26/30 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Putkiremontti viime vuonna ja ei sukitettu. 

Samoin. Kylpyhuoneet uusittiin.

Vierailija
27/30 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen poismuuttoa. Se ei ole asumiskelpoinen. Mä olin evakossa 4 kk kun omani remontoitiin

Vessat ei käytössä

Vettä ei tule

Pölyä on ja paljon

En ikinä jäisi vuokra-asuntoon

miks noin kauan??

Koska siinä piikataan putket ja viemärit esiin betonin sisältä ja käytännössä rakennetaan putket ja kaikki kylppärit uusiksi. Ja putkinousut seinän sisällä.

Ei millään firmalla ole kannattavaa laittaa mitään armeijaa tuota tekemään/nopeuttamaan ja askarteluiden pitää antaa kuivaakin välivaiheissa.

Ja 100% varmuudella osassa kylppäreissä on myös märkää rakenteissa ja niidenkin kuivatus ottaa aikansa.

Nykyään viemäriputket melkeinpä aina sukitetaan ja uudet putket vedetään paikalle pintavetoina ja vesi on poissa käytöstä ehkä kaksi päivää. Kaverilla oli juuri putkiremontti ja remppamiehet olivat asunnossa kolmena päivänä. Käyttövesiputket uusittiin ja viemärit sukitettiin

Aikamoiselta juostenkusten halavalla-rempalta kuulostaa.

Mitään ei siis tehty ikivanhoille käyttöikänsä lopussa oleville laatoituksile ja vanhan ajan tyyliin puuttuville vesieristyksille?

Vierailija
28/30 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kauanko remppa kestää. Itse olen sen verran laiska muuttamaan, että mieluummin menen äidilleni kuukaudeksi tai pariksi kuin alkaisin uutta asuntoa katsomaan.

Vierailija
29/30 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan varmasti muuttaisin. Onneksi itse näin ymmärsin tehdä jo ennen putkirempan alkua.

Olin jo etukäteen ennen putkiremppaa etsinyt tilapäistä vuokra-asuntoa ja säästänyt siihen rahaa. Onneksi löysin kalustetun asunnon vuokralle 3 kk:ksi. Pölyallergikkona en olisi voinut työmaalla huoneistossa asua. Ja sitä pölyähän pöllysi ja työmiehet aloitti asunnossa jo aamuseiskalta jos heidän linjasaneeraussuunnitemaan asunto sille päivälle kuului. Olit kotona tai et, niin sakkia saattoi asunnossa pyöriä. Keittiö ja kylppäri + vessa pois käytöstä rempan ajan, joten pienen lapsen kanssa olisi pitänyt käyttää taloyhtiön yhteisten saunatilojen vessaa ja suihkua (jonottaa sinne, öisin/aamuisin en tiedä miten olisi sujunut) ja asua yhdessä muovilla suojatussa huoneessa ja lämmittää einesateriat mikrossa siinä yhdessä huoneessa. Vaikka oltiinkin itse "evakossa" sen noin 3 kuukauden rempan keston ajan, ja huonekalut oli siirrettynä perimmäiseen nurkkaan ja elmukelmulla ja jätesäkeillä yms. kaikki muukin irtaimisto suojattuna, niin sitä pölyä pestiin ja imuroitiin vielä kuukausia rempan valmistumisen ja kotiin paluun jälkeenkin. Jos vain suinkin taloudellisesti mahdollista tai et koe itseäsi erähenkiseksi, niin pakene paikalta!

Vierailija
30/30 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

SHT kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Putkiremontin aikana ei kannata asua, muuten riippuu, jos on mieleinen asunto ja oikea sijainti niin sopisin vuokranantajan kanssa että palaan remontin päätyttyä, muuten alkaisin etsiä uutta.

Tämä sopii myös vuokranantajalle, sillä entisen vuokralaisen palatessa asuntoon, hän voi vähentää hoitovastikkeet remontin ajalta.

Se kuinka paljon remontti haittaa asumista, riippuu paljon siitä, miten laaja se on. Eli uusitaanko vain käyttövesiputket, sukitetaanko viemärit vai tehdään kokonaan uudet ja uusitaanko kylpyhuoneet.

Vastikkeet voi vähentää siitä huolimatta palaako vuokralainen vai ei

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kaksi