Muuttaisitko pois vuokra-asunnosta jos tietäisit etä putkiremontti tulossa vuoden päästä?
Kommentit (30)
Niin ja se remppafirma pitää ovet auki päivällä
Meteliä on
Putkiremontin aikana ei kannata asua, muuten riippuu, jos on mieleinen asunto ja oikea sijainti niin sopisin vuokranantajan kanssa että palaan remontin päätyttyä, muuten alkaisin etsiä uutta.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen poismuuttoa. Se ei ole asumiskelpoinen. Mä olin evakossa 4 kk kun omani remontoitiin
Vessat ei käytössä
Vettä ei tule
Pölyä on ja paljonEn ikinä jäisi vuokra-asuntoon
miks noin kauan??
En, mutta vuokraa en maksaisi. Yksi putkiremppa on koettu ja hyvin meni. Sukulaisiin ja mökille siksi aikaa. Usein myös kylppäri uusitaan samalla, niin onhan se kiva. Samoin keittiö.
Tottakai alkaisin heti etsiä uutta vuokra-asuntoa. Kun ei jätä viime tippaa saa mieluisan helpommin. Näin olen myös toiminut.
Toki, vuokranantaja maksaa minun vara-asunnon vuokran siltä ajalta kun joudun olemaan poissa.
Vierailija kirjoitti:
En, mutta vuokraa en maksaisi. Yksi putkiremppa on koettu ja hyvin meni. Sukulaisiin ja mökille siksi aikaa. Usein myös kylppäri uusitaan samalla, niin onhan se kiva. Samoin keittiö.
No mulla ei ole paikkaa minne mennä, niin minne sitten. Asun kaksiossa.
Vierailija kirjoitti:
Toki, vuokranantaja maksaa minun vara-asunnon vuokran siltä ajalta kun joudun olemaan poissa.
Onko muka näin että vuokra antaja antaa jonkun vara -asunnon? En usko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen poismuuttoa. Se ei ole asumiskelpoinen. Mä olin evakossa 4 kk kun omani remontoitiin
Vessat ei käytössä
Vettä ei tule
miks noin kauan??
Koska siinä piikataan putket ja viemärit esiin betonin sisältä ja käytännössä rakennetaan putket ja kaikki kylppärit uusiksi. Ja putkinousut seinän sisällä.
Ei millään firmalla ole kannattavaa laittaa mitään armeijaa tuota tekemään/nopeuttamaan ja askarteluiden pitää antaa kuivaakin välivaiheissa.
Ja 100% varmuudella osassa kylppäreissä on myös märkää rakenteissa ja niidenkin kuivatus ottaa aikansa.
Asunto oli asuinkelvoton putkiremontin ajan ja vuokranantaja tarjosi ainoastaan pientä alennusta vuokraan. Joo ei todellakaan tullut kauppoja. Asunto vaihtui toiseen. Vähän pienempi uusi mutta sijainti parempi ja putkiremontti jo takana.
Vierailija kirjoitti:
Mitä? No jos tarkoitat että asumishaitan takia et maksa täyttä vuokraa siitä rempattavasta niin tavallaan jooo, mutta tuskin säästyneellä rahalla vastaavaa toista kämppää saat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vessat ei käytössä
Vettä ei tule
miks noin kauan??
Koska siinä piikataan putket ja viemärit esiin betonin sisältä ja käytännössä rakennetaan putket ja kaikki kylppärit uusiksi. Ja putkinousut seinän sisällä.
Ei millään firmalla ole kannattavaa laittaa mitään armeijaa tuota tekemään/nopeuttamaan ja askarteluiden pitää antaa kuivaakin välivaiheissa.
Ja 100% varmuudella osassa kylppäreissä on myös märkää rakenteissa ja niidenkin kuivatus ottaa aikansa.
minkä ikäiseen taloon kannattaa muuttaa ettei olisi putkiremontteja tulossa moniin vuosiin?
Vierailija kirjoitti:
Asunto oli asuinkelvoton putkiremontin ajan ja vuokranantaja tarjosi ainoastaan pientä alennusta vuokraan. Joo ei todellakaan tullut kauppoja. Asunto vaihtui toiseen. Vähän pienempi uusi mutta sijainti parempi ja putkiremontti jo takana.
Olen työtön, niin mietin, miten pystyn muuttamaan kun putkiremontti tulee. En pysty itse maksaa takuuvuokraa, niin maksaakohan Kela, jos putkiremontti tulossa, ja minulla ei ole sukulaisia kenne luokse mennä?
En muuta. Täällä on vaikea saada vuokrakämppä palvelujen läheltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksiossa pärjää ellei ole pieniä lapsia. Meille tuli vesi joka kerrokseen ja alakerran saunaosasto oli koko ajan käytössä. Samoin tietty vessat. Ämpäriä voi käyttää pottana ja käydä tyhjentämässä sen kerran päivässä.
Meitä asui siellä kaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vessat ei käytössä
Vettä ei tule
miks noin kauan??
Nykyään viemäriputket melkeinpä aina sukitetaan ja uudet putket vedetään paikalle pintavetoina ja vesi on poissa käytöstä ehkä kaksi päivää. Kaverilla oli juuri putkiremontti ja remppamiehet olivat asunnossa kolmena päivänä. Käyttövesiputket uusittiin ja viemärit sukitettiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etsi uusi asunto. Et voi asua siinä nykyisessä putkiremontin aikana ja jollei ole tosiaan mitään paikkaa missä voisit asua tuon ajan niin käytännössä pakko muuttaa. Omistusasujat hätätapauksessa vuokraavat toisen asunnon jos ei muuta siksi aikaa mutta sinun ei kannata sitä tehdä vaan etsit toisen vuokra-asunnon suoraan. Ainoa jos nykyinen unelmien asunto ja lisäksi vuokranantaja lupaisi ilmaiset kuukaudet niin sitten kannattaisi palata tuohon putkiremoitavaan asuntoon. Vuokra nousee jatkossa sitten tietysti aina maksimit mikä varmaan sanomattakin selvää.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai alkaisin heti etsiä uutta vuokra-asuntoa. Kun ei jätä viime tippaa saa mieluisan helpommin. Näin olen myös toiminut.
Meidän koko taloyhtiössä ilmoitettiin peruskorjauksesta toukokuussa 2022 koskien 44 asuntoa 4 rapussa. Minulla olisi ollut vuokrasopimusta vielä jäljellä joulukuun loppuun asti ja remontti alkoi tammikuussa 2023.
Onneksi löysin huomattavasti uudemman asumisoikeusasunnon, jonne muutin kesäkuun lopulla 2022. Entinen asuntoni oli rakennettu 1990, joten se vähän pakko jossain vaiheessa remontoida. Nykyinen asunto on rakennettu 2016, joten keittiökoneetkin ovat aivan eri tasolla.
Sitä muuttoa ei kannata jättää viime tippaan, jotta ei joudu sitten muuttamaan hätäpäissään aivan karmeaan loukkoon slummissa, jossa poliisi ja ambulanssit vierailevat säännöllisesti.
Riippuisi vuokran suuruudesta. - Aika moni vuokrantaja haluaa sopia vuokrasopparin vähintään vuodeksi, joten ihan sama mistä syystä vuokra siuhde tuolloin saattaisi päättuä, koska sitoohan tuo määräaika lähtökohtaisesti molempia. - Mutta silti muuttaisin vain sellaiseen, jossa olisi edullisempi vuokra, jos varmuudella tietäsin, että vuoden päästä olsi lähtö ja muutto tiedossa, eikä mitään mahdollisuutta jatkaa asumista kivuttomasti ja vaivatta vuoden päästä samassa paikassa.
Muutot on monesti aika raskaita. Nyt jännään itse, että saanko jatkaa työssäni koeaika siis käynnissä ja työsuhteeni on juurikin määrä ollavuoden määaiakinen, jota varten jouduin ottamaan kiireessä vuodenmääräaikaisen määräaikaisen vuokra-asunnon.... Vähän on eriasia maksaa vuokraa työtuloista kuin mahd. työttömyystuella.
Vessat ei käytössä
Vettä ei tule
Pölyä on ja paljon
En ikinä jäisi vuokra-asuntoon