Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko rimaseinä jo nolo? Nykyajan trendeistä sisustusinhokkisi?

Vierailija
04.03.2023 |

Kaikki saa sisustaa miten tykkää, mutta mielipiteitä voi olla.

Mikä NYKYAJAN sisustustrendeistä (2020-2023 vuosien) on sellainen, josta et kertakaikkiaan pidä?

Itselläni on inhokkina rimaseinä. Joskus aikoinaan se oli varmasti kiva idea, mutta menettänyt hohtonsa, kun sitä näkee joka toisella. Monen on pakko saada rimaseinää kotiinsa, vaikka se ei sopisi yhtään mihinkään. Joku epämääräinen seinänpätkä kyhätty ihan outoon paikkaan, mutta kun rimaa on oltava.

Toinen on beige. Täytyykö 99% talosta olla beigeä. Maailman tylsin väri.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasiseinät mustilla kehyksillä. Tuntuu että niitä työnnetään joka paikkaan ja joka kämppään miettimättä, että käykö ne sinne vai ei.

Vierailija
2/39 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko tämä varsinaisesti trendi, mutta kaikkien asukkaiden vaatesäilytys kodinhoitohuoneessa. Meillä oli uudessa kodissa näin pari kuukautta ja sen jälkeen vaihtui säilytysratkaisut. Ei toimi. Tätä mulle yritettiin sanoa jo rakennusvaiheessa, ettei ole hyvä idea ja en uskonut.

Kaksi suihkua. Emme ikinä käytä toista suihkua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Open plan, itse ainakin kärytän niin öljyisiä ja currysia ruokia että ei olisi kiva jos koko kämpän ilmasto on täynnä sitä käryä.

Vierailija
4/39 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä onko nolo. Ei minua ainakaan kiinnosta, jos jokin sisustusjuttu on vanhanaikainen jos itse tykkään. Voisin kyllä ottaa tuollaisen rimaseinän.

Sen sijaan mistä en pidä, on aamiaiskaappi. Turha ja epäkäytännöllinen.

Vierailija
5/39 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen tekee tyylillään, mutta en voisi itse kuvitella asuvani talossa, jossa on seinän kokoiset ikkunat suoraan kävelytielle. Ja talo siis todella korkea .

Mulla olisi akvaario-olo.

Vierailija
6/39 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasiseinät mustilla kehyksillä. Tuntuu että niitä työnnetään joka paikkaan ja joka kämppään miettimättä, että käykö ne sinne vai ei.

Tämä. Ja mustat keittiöt

Vierailija
7/39 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko tämä varsinaisesti trendi, mutta kaikkien asukkaiden vaatesäilytys kodinhoitohuoneessa. Meillä oli uudessa kodissa näin pari kuukautta ja sen jälkeen vaihtui säilytysratkaisut. Ei toimi. Tätä mulle yritettiin sanoa jo rakennusvaiheessa, ettei ole hyvä idea ja en uskonut.

En ole ikinä kuullutkaan tuosta, saati nähnyt missään, että kaikkien vaatteet pitäisi säilyttää kodinhoitohuoneessa. Se olisi kyllä outoa ja hankalaa kaikin puolin.

Tuo kahden suihkun kylppäri on myös ollut monella ihan huono ratkaisu. Tai ehkä jossakin jätiiperheessä se on pakollinen juttu, mutta ei missään normaalissa 3-5 henkilön perheessä, sillä niin kiire ei ole koskaan, että pitäisi samaa aikaa suihkutella.

Vierailija
8/39 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Ja mustat keittiöt

Yleensäkin musta Suomessa isona väripintana on outo. Mustat keittiöt, mustat "tehosteseinät", mustat saunat ja kylppärit ovat outoja.

Vierailija
9/39 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata lähteä näihin muotijuttuihin, ellei ole varma, että se viehättää itseä vielä myöhemminkin. Neutraalit värit kiinteissä kalusteissa ja pinnoissa. Tekstiileillä tai korkeintaan tehosteseinällä sitten sitä väriä.

Vierailija
10/39 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä kuullutkaan tuosta, saati nähnyt missään, että kaikkien vaatteet pitäisi säilyttää kodinhoitohuoneessa. Se olisi kyllä outoa ja hankalaa kaikin puolin.

Tuo kahden suihkun kylppäri on myös ollut monella ihan huono ratkaisu. Tai ehkä jossakin jätiiperheessä se on pakollinen juttu, mutta ei missään normaalissa 3-5 henkilön perheessä, sillä niin kiire ei ole koskaan, että pitäisi samaa aikaa suihkutella.

Meillä perheessä 8hlö ja emme silti käytä kahta suihkua. Jokainen haluaa ihan oman suihkurauhansa. Pienet lapset kyllä tulisivat varmasti yhtä aikaa suihkuun, mutta se menee sellaiseksi lottaamiseksi vaan. Meillä aikuiset pesee pienet lapset ja sen jälkeen menee itse suihkuun myöhemmin. Ei pienet osaa edes itseään pestä, joten se olisi vaan sitä läträämistä ympäriinsä. Varhaisteinit haluavat visusti oman suihkurauhansa. Itsekin haluan peseytyä ihan yksin.

Koululaiset haluavat kyllä vaatteensa omaan huoneeseen ja pukeutua rauhassa itse ja miettiä mitä päälleen laittavat. Eivät todellakaan laita aamulla niitä vaatteita, jotka illalla katsottu valmiiksi. Minäkin puen aamulla sen hetkisen fiiliksen mukaan ja ylipäätään en ymmärrä miksi aamulla kaikki haluaisivat pukea samassa tilassa.

Aamiaiskaappi meillä on. En laittaisi sitä uudestaan, sillä en koe sitä mitenkään tarpeelliseksi. Edellisessä kodissa meillä oli leivät vetolaatikossa ja paahdin yms laitettiin laatikkoon kun ei käytetty. Vei aikaa 2s.

Vierailija
11/39 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen tekee tyylillään, mutta en voisi itse kuvitella asuvani talossa, jossa on seinän kokoiset ikkunat suoraan kävelytielle. Ja talo siis todella korkea .

Meidän lähelle rakennettiin talo, jonka molemmin puolin on isot ikkunat. Koska talon molemmin puolin pääsee myös kulkemaan, niin näkymät talon läpi ovat hyvät. Vaikka yritän olla katsomatta sisälle koiraa ulkoiluttaessa, niin kyllähän sitä katsoo. Joskus perhe vetää verhoa eteen ja se taas tuntuu typerältä, olisivat hieman miettineet tuota ikkunaratkaisua enemmän. Akvaariot on tarkoitettu katsottaviksi ja sellaisessa he asuvat.

Lähellä on myös parikin taloa, joissa on isoa ikkunaa suuntaan, jossa ei ole yhtään mitään katsottavaa. Yhdessäkin jätti-ikkuna on myöhemmin rakennetun naapurin seinään päin, eli onpa kivat maisemat.

Vierailija
12/39 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan korkeita huoneratkaisuja eli jotain 5 metriä korkeita huoneita. Sitten niissä on vielä kaiken lisäksi yleensä korkeita ikkunoita jne. Siihen päälle vielä valkoinen sisustus, niin hyh.

Vierailija
13/39 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata lähteä näihin muotijuttuihin, ellei ole varma, että se viehättää itseä vielä myöhemminkin. Neutraalit värit kiinteissä kalusteissa ja pinnoissa. Tekstiileillä tai korkeintaan tehosteseinällä sitten sitä väriä.

Tämä. Tehosteseinät ovat ok, sillä tapetointi tai maalaus ei ole iso homma. Meillä vaihtuu aika usein tapetit. Mua kaduttaa kovasti beige keittiö. Talo on valmistunut 2021, joten keittiöremppaa ei ole tulossa aikoihin. Mä jotenkin olin valkoista vastaa vain siksi, että se kuulosti tylsältä vaihtoehdolta ja toki se varmaan jollain tavalla sitä onkin. Nyt olisin kuitenkin oikeasti halunnut sen valkoisen keittiön. Aamiaiskaappi on ja on se ihan ok, mutta pärjäisin ilmankin. En koe sitä mitenkään erityisenä ratkaisuna. Vähän kuin vaikkapa varsi-imuri. Kiva lisä, mutta käytännön hyöty minimaalinen, jos talossa on normaali imuri ja rikkalapio.

Vierailija
14/39 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupalakaappi on hyvä ratkaisu meille köyhille, kun ei ole varaa ostaa hienoja smegin yms kodinkoneita (huumoria). Eli on ihan kiva lisä keittiössä. Saan meidän rumat vanhat kodinkoneet piiloon.

Rimaseinät on kyllä niin nähty.

Vierailija
15/39 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein näe hyvänä Suomessa tätä murrettujen tummien seinävärien trendiä. Näyttää hyvältä vanhassa, korkeassa eurooppalaisessa/brittiläisessä asunnossa, mutta perus taajamakodissa tunkkainen.

Tikkujalkahuonekalut ja pyöreät linjat. Jotenkin haparoa ja teennäistä, ehkä yksi trendin huonekalu käy, mutta koko huoneessa useampi, ei jei.

Pampaheinät ja koko asunto puuteripellavasävyillä; latteaa ja mielikuvituksetonta.

Unikko-kuosit murretuilla sävyillä: hei olen Pirjo Perusmuija.

Ylipäätään, jos on joku sisustamisen megatrendi, niin usea sisustaa koko huoneen sillä, vaikka juju on valita yksi tai kaksi pientä elementtiä omaan makuun.

Vierailija
16/39 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trendien mukaan sisustaminen on noloa. Laita sellainen mistä itse tykkäät ellet tiedä olevasi pian myymässä kotiasi.

Vierailija
17/39 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rimaseinät ovat vuoden 2015 puolipaneelit. Niitä poistetaan suurella intohimolla seuraavat vuosikymmenet.

Vierailija
18/39 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin karsastin joskus valkoista sisustusta, mutta ei se oikeastaan ole hullumpi. Ainahan sitä voi piristää vaikka räsymatolla, ryijyllä ja kausitekstiileillä.

Vierailija
19/39 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi täyttäisit asuntosi vedellä?

Vierailija
20/39 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se rimaseinä ole ihan kauhea pölypesä.