Miksi jotkut miehet alkaa kertoa vaimoistaan mulle?
Esimerkiksi työpaikalla. En ole näistä miehistä kiinnostunut, enkä heidän vaimoistaan. Jotenkin vaikea kommentoida mitään, kun joku alkaa kertoa kumppanistaan, jota en tunne. Tulee vähän vaivautunut olo.
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne luulee että olet kiinnostunut, vaikka yrität vain olla ystävällinen.
Tämä on se oikea vastaus. Usein tosin riittää se, että he ovat itse kiinnostuneita sinusta - ei ole väliä vaikka et olisi edes katsonut heitä päin.
Tulevat sitten puhumaan vaimoistaan lievittääkseen huonoa omaatuntoaan kun ajattelivat vieraasta naisesta hempeitä, ja samalla tietoisesti sabotoivat itseltään flirttailumahdollisuudet.Voin kertoa, että tuo vähenee kun sinulle tulee ikää.
No just, ei takuulla ole tuo se syy. Small talkia, normaaleista arkisista asioista - korkeintaan.
Mutta jotkut naiset haluaa väkisin tuonkin tulkita ihastukseksi itseään kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi yksikään nainen missään ei kerro porsimistaan lapsukaisista.
Tämähän se. Monesti lähden pois kahvihuoneesta jos joku alkaa taas puhumaan lapsensa elämästä ja touhuista. Ei sellaista jonninjoutavaa sontaa jaksa kuunnella hetkeäkään. Monet kertovat täysin avoimesti teinin seurustelusta ja miten huomasivat lakanoista että seksiä on harrastettu yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle myös miehet kertovat erittäin nopeasti, että vaimo löytyy. Monta kertaa nämä ilmoitusluontoiset asiat ilmaistaan sellaisessa yhteydessä, ettei siinä ole mitään logiikkaa. Tulee ns. puskan takaa, ja aika usein sen jälkeen, kun mies on jollain tavalla kehunut minua.
Ehkä miehet kuvittelevat, että ap on kiinnostunut heistä ja itsekin ovat ajatelleet ap:ta siinä mielessä?
Tai miehet kuvittelevat ap:n olevan kiinnostunut heistä ja haluavat tehdä selväksi olevansa naimisissa.
Sulla on joku pakkomielle antaa miehistä erityisen negatiivinen kuva.
Miksi?
Miksi Ap kuvittelee näiden miesten olevan sinusta kiinnostuneita? Tuo vaimosta puhuminen juuri osoittaa että sivulauseessa sanovat olevansa parisuhteessa. Ehkäpä tuo on ainut small talk mitä osaavat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin ihmettelen vaimottajia. Joskus on aivan luontevaa ottaa kumppani puheenaiheeksi, mutta vaimottajat alkavat hokemaan vaimoistaan aivan oudoissa tilanteissa. Käyt läpi jotain työasiaa ja mies toteaa, että hänellä on muuten vaimo. Ok, hänellä on vaimo, mutta käytäisiinkö nämä työasiat nyt läpi 🙄
Koittakaa nyt jo päättää ovatko miehet pettäviä sikoja vai sikoja jotka kertovat vaimostaan aina ja kaikkialla.
Täh? Turha tuommoisesta kommentista on loukkaantua. Kunhan vain ihmisten hassuja tapoja ihmetellään. Varmaan itsekin naisena käyttäydyn joskus oudosti.
Tuttu ilmiö. Ja usein se tapahtuu saman tien kun olen ensimmäistä kertaa tervehtinyt ja vaihtanut pari sanaa jonkun miehen kanssa. Eli siis en ole mitenkään voinut ehtiä käyttäytymään niin, että mies voisi luulla minun olevan kiinnostunut.
Vierailija kirjoitti:
Miksi Ap kuvittelee näiden miesten olevan sinusta kiinnostuneita? Tuo vaimosta puhuminen juuri osoittaa että sivulauseessa sanovat olevansa parisuhteessa. Ehkäpä tuo on ainut small talk mitä osaavat
Mutta kun se ei ole small talkia. Saattavat tulla vaikka hakemaan kahvia ja kysyä iloisena, että kuka ihana ihminen on keittänyt kahvia. Keittäjä(nainen) vastaa, että minä, johon mies toteaa, että älkää kertoko mun vaimolle, että juon vielä tähän aikaan kahvia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun se ei ole small talkia. Saattavat tulla vaikka hakemaan kahvia ja kysyä iloisena, että kuka ihana ihminen on keittänyt kahvia. Keittäjä(nainen) vastaa, että minä, johon mies toteaa, että älkää kertoko mun vaimolle, että juon vielä tähän aikaan kahvia.
Tuo nyt voi olla vain tapa mikä on jäänyt päälle. Turha yhdistää kaikkea itseensä ja löytää jotain syvällisempää merkitystä näin pinnallisista asioista. Yhtä hyvin voisi sanoa, että älä kerro lääkärille että juon kahvia tähän aikaan illasta.
Minä istuin 1. kertaa uuden ajo-opettajan autoon ja tervehdittiin ja todettiin että ei muuta kuin liikkeelle. Lähdin ajamaan ja ope oli pari minuuttia hiljaa, kunnes töksäytti: "mun vaimo tykkää ajaa autoa". Olin että öö, okei, onpa kiva.
Kysyt tätä samaa asiaa uudelleen ja uudelleen, etkä koskaan opi.
Aikuiset ihmiset puhuvat tuttavuutta tehdessään asioista, jotka ovat heille tärkeitä. Olettavat että samat asiat kiinnostavat muitakin, ja tutustuessa huomaavat onko näin. Sinäkin varmasti puhut mielelläsi geelikynsistä, laihdutuskuureista ja hiustenpidennyksistä. Nämä taas eivät kiinnosta aikuisia.
He ovat kiinnostuneita sinusta ja miesten tapaan kuvittelevat sen tarkoittavan, että sinäkin olet automaattisesti kiinnostunut heistä. Niinpä he kiirehtivät kertomaan vaimostaan, koska kuvittelevat sen olevan ainoa asia, joka estää sinua hyppäämästä heidän päälleen heti ja alkavan riisua heitä. Se on miehille tyypillistä projisointia, sillä niin he itse haluaisivat tehdä sinulle.
Vierailija kirjoitti:
He ovat kiinnostuneita sinusta ja miesten tapaan kuvittelevat sen tarkoittavan, että sinäkin olet automaattisesti kiinnostunut heistä. Niinpä he kiirehtivät kertomaan vaimostaan, koska kuvittelevat sen olevan ainoa asia, joka estää sinua hyppäämästä heidän päälleen heti ja alkavan riisua heitä. Se on miehille tyypillistä projisointia, sillä niin he itse haluaisivat tehdä sinulle.
No nyt on voimaannuttu oikein kunnolla. Miehet tottakai kuolaavat jokaisen perään ja jollain ihmeen konstilla silti ottavat vaimonsa ensin puheeksi. Monet naiset alkavat puhumaan ensimmäiseksi minulle lapsistaan niin onko tämäkin salainen merkki miten haluavat avata haaransa ja tehdä kanssani lapsia?
Vaimot täällä hädissään alapeukuttaa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne luulee että olet kiinnostunut, vaikka yrität vain olla ystävällinen.
Tämä on se oikea vastaus. Usein tosin riittää se, että he ovat itse kiinnostuneita sinusta - ei ole väliä vaikka et olisi edes katsonut heitä päin.
Tulevat sitten puhumaan vaimoistaan lievittääkseen huonoa omaatuntoaan kun ajattelivat vieraasta naisesta hempeitä, ja samalla tietoisesti sabotoivat itseltään flirttailumahdollisuudet.Voin kertoa, että tuo vähenee kun sinulle tulee ikää.
Ai milloin? Olen 54v eikä vielä ole vähentynyt.
Vierailija kirjoitti:
Näin se vain on. Monella varmasti tiedostamatonta.
Eikä todellakaan ole small talkia. Jos olisi, tekisivät samaa "Mulla on muuten vaimo!" -möläyttelyä myös miespuolisille kollegoille, vanhoille naisille yms. Tekevät tätä hämmentävissä ja epäluontevissa ammatillisissa yhteyksissä. Joka ei tätä ole kokenut, ei varmaan ymmärrä millaisesta töksäyttelystä on kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä todellakaan ole small talkia. Jos olisi, tekisivät samaa "Mulla on muuten vaimo!" -möläyttelyä myös miespuolisille kollegoille, vanhoille naisille yms. Tekevät tätä hämmentävissä ja epäluontevissa ammatillisissa yhteyksissä. Joka ei tätä ole kokenut, ei varmaan ymmärrä millaisesta töksäyttelystä on kyse.
Sä olet harhainen. Ihan oikeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä täällä luetaan ihmisiä kuin avointa kirjaa :DD. Hauska mitän nämä palstan kyökkipsykologit ja ihmistuntijat ovat aivan pihalla aina todellisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi yksikään nainen missään ei kerro porsimistaan lapsukaisista.
Tämähän se. Monesti lähden pois kahvihuoneesta jos joku alkaa taas puhumaan lapsensa elämästä ja touhuista. Ei sellaista jonninjoutavaa sontaa jaksa kuunnella hetkeäkään. Monet kertovat täysin avoimesti teinin seurustelusta ja miten huomasivat lakanoista että seksiä on harrastettu yms.
Tuohan on jo teinin yksityisyyden loukkaamista.
Vierailija kirjoitti:
Minä istuin 1. kertaa uuden ajo-opettajan autoon ja tervehdittiin ja todettiin että ei muuta kuin liikkeelle. Lähdin ajamaan ja ope oli pari minuuttia hiljaa, kunnes töksäytti: "mun vaimo tykkää ajaa autoa". Olin että öö, okei, onpa kiva.
Nolo ope!
Niin, no töissä tiedän naisten miehistä ja perheistä aivan kaiken ja heidän perheensä eivät minua pätkääkään kiinnosta. Yksinkertaiset ihmiset nyt tykkäävät puhua omista asioistaan ja perheistään. Olisi hauska joskus kertoa noiden perheille miten vapaata riistaa heidän elämänsä on.