Onko pettämistä kahdelta varatulta?
Jos on yhdessä keskustelu että olisi kiva harrastaa seksiä, jos ei oltaisi varattuja?
Tai keskustelu, että viihdytään yhdessä tosi hyvin ja on ihastusta ilmassa?
Kumpikaan ei ole tehnyt varsinaisesti mitään liikkeitä tämän jälkeen eikä ole tarkoituskaan.
Kommentit (56)
Olemme toisen osapuolen kanssa jollain tavalla oudon rationaalisia. Keskustelemme asiasta asian ulkopuolelta. Tai minä ainakin! Ap
Pettämisen rajat on hyvä keskustella siinä omassa parisuhteessa. Sitä ei voi päättää suhteen ulkopuolelta.
Jonkun pariskunnan mielestä poskisuudelmat ovat pettämistä ja toisille se kulttuurisesti merkitsee läheisempää tervehtimistä.
Toisille toisen ihmisen sylissä istuminen ei ole pettämistä ja toisille se on.
Henkinen pettäminen voi olla jollekin hyvin raskas kokemus ja fyysinen yhden illan juttu ei, toisissa suhteissa nämä menevät toisinpäin, jos yhden illan juttu on ollut ennakolta sovittu platoniseksi paineiden päästämiseksi.
jne.
Vierailija kirjoitti:
Pettämisen rajat on hyvä keskustella siinä omassa parisuhteessa. Sitä ei voi päättää suhteen ulkopuolelta.
Jonkun pariskunnan mielestä poskisuudelmat ovat pettämistä ja toisille se kulttuurisesti merkitsee läheisempää tervehtimistä.
Henkinen pettäminen voi olla jollekin hyvin raskas kokemus ja fyysinen yhden illan juttu ei, toisissa suhteissa nämä menevät toisinpäin, jos yhden illan juttu on ollut ennakolta sovittu platoniseksi paineiden päästämiseksi.
jne.
Platoniseksi paineiden päästämiseksi? Mitä mä just luin?
Hyvä huomio. Fyysinen pettäminen on ehdottomasti kiellettyjen asioiden listalla, mutta tämä on erikoinen kuvio. Ap
Vierailija kirjoitti:
Hyvä huomio. Fyysinen pettäminen on ehdottomasti kiellettyjen asioiden listalla, mutta tämä on erikoinen kuvio. Ap
Ei omaatuntoa?
Vierailija kirjoitti:
Olemme toisen osapuolen kanssa jollain tavalla oudon rationaalisia. Keskustelemme asiasta asian ulkopuolelta. Tai minä ainakin! Ap
On tosiaan outoa tuon tyyppinen "rationaalisuus" . Toinen osapuoli on tässä tapauksessa puolisosi. Mitä hän sanoi tähän rationaalisesti perustelemaasi esitykseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jne.Platoniseksi paineiden päästämiseksi? Mitä mä just luin?
No näin syöpäsairaana, kun seksi tekee kipeää, mutta odotellaan kuolemaa niin tämä vaihtoehto on pöydällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei omaatuntoa?
No jollain tavalla koen huonoa omaatuntoa, siksi täällä olenkin kysymässä mielipiteitä.
En ole kuitenkaan kuin fantasiatasolla toisen osapuolen kanssa, hänestä en ole täysin varma. Olen hieman erikoinen persoona. Ap
Kysy kumppaniltasi mitä mieltä hän on, onko pettämistä vai ei.
Puolisoni tietää, että olen utelias, avoin ja hieman asperger. Olen kiinnostunut kaikesta seksiin ja ihmissuhteisiin liittyvästä.
En ole pettänyt ikinä fyysisesti eikä ole nytkään tarkoitus. Ap
Työkaverin kanssa sovittiin, että jos omissa liitossamme tulee ero, niin voidaan alkaa panemaan keskenämme. Optio on sovittu. Ei ole pettämistä, koska kettu käy kolossa vasta erojen jälkeen.
Että onko keskustelu pettämistä?
Ehkä ei. Riippuu siitä, mitä aiotte tehdä ja ovatko puolisot näistä tietoisia.
Luulen, että useimpia ihmisiä loukkaa, jos puoliso avautuu jollekin toiselle ja suhde on henkisellä tasolla intiimi. Riippuu siitäkin, mitä kerrotte puolisoistanne toisillenne.
Vähän liukkailla jäillä.
Jos puolisosi juttelisi noin jonkun vieraan miehen kanssa niin kokisitko sen pettämiseksi?
Joku sanoi hyvin että pettämistä on se mistä ei voi kertoa omalle puolisolle. Eli voitko kertoa puolisollesi teidän jutteluistanne. Jos et niin pettämistä, jos voit ja puolisollasi ei ole mitään asiaa vastaan niin jatka vaan.
Jos olisin sinä niin lopettaisin tuollaiset jutut. Ihan sen takia että ne voivat johtaa siihen että toinen alkaa eroamaan takiasi. Ja sitten olet rikkonut tuon toisen parisuhteen koska olet antanut ymmärtää että teillä voisi olla yhteinen tulevaisuus jos olisitte sinkkuja. Tai jomman kumman puoliso kuulee jutuista ja tulee ero tai pahat riidat jne. Eli noilla jutuilla ei todennäköisesti saa kuin hetken huvin mutta pahimmillaan isot ongelmat ja harmit. Eli mieti hyödyt/haitat/riskit asioita ja tee päätös.
Vierailija kirjoitti:
Työkaverin kanssa sovittiin, että jos omissa liitossamme tulee ero, niin voidaan alkaa panemaan keskenämme. Optio on sovittu. Ei ole pettämistä, koska kettu käy kolossa vasta erojen jälkeen.
On.
RL 36:1
Petos
Joka, hankkiakseen itselleen tai toiselle oikeudetonta taloudellista hyötyä taikka toista vahingoittaakseen, erehdyttämällä tai erehdystä hyväksi käyttämällä saa toisen tekemään tai jättämään tekemättä jotakin ja siten aiheuttaa taloudellista vahinkoa erehtyneelle tai sille, jonka eduista tällä on ollut mahdollisuus määrätä, on tuomittava petoksesta sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.
Ei ole pettämistä, mutta ei se oikeinkaan ole. Itse kokisin itseni loukatuksi, jos puolisoni keskustelisi seksistä ja yhteensopivuudesta toisen kanssa. Ymmärrän, että ihastumista voi tapahtua, mutta mielestäni asia ei ole enää täysin ok, silloin kun ihastuksen kohteelle se tunnustetaan.
Riittää kyllä- tai ei- vastaukset. Ap