Tällaisilla tuomioilla Koskelan teinimurhaajat selvisivät pian he pääsevät vapaaksi
Koskelan murhasta tuomitut pojat täyttävät tänä vuonna 19 vuotta. IS:n selvityksen perusteella vankilassa istuminen on heille pian taakse jäänyttä elämää.
Koskelan murha lukeutuu viime vuosien järkyttävimpiin rikostapauksiin. 16-vuotiaina telkien taa päätyneet pojat saavat mahdollisuuden siviilielämään valvotussa koevapaudessa ja ehdonalaisessa vapaudessa.
Kommentit (1278)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tällaiset jutut saa itseni ainakin ymmärtämään miksi esim eräs vähemmistö hoitaa rangaistukset itse tyyliin silmä silmästä. Niin itsekin tekisin jos tuo olisi tapahtunut lapselleni. Ei tuo rangaistus riittäisi minulle hyvitykseksi.
Sellaisen maailmanko sinä haluaisit? Määrittelisimme itse mikä on sopiva rangaistus mikä itsellemme riittää.
Ei olisi hyvä maailma, mutta valitettavasti olisi kuitenkin oikeudenmukaisempi kuin nykyinen malli.
Kävisimmekö itse myös laittamassa rangaistuksen käytäntöön? Murh56aamassa murhamiehen? Vai pitäisikö yhteiskunnan suorittaa tämä. Raisk3aamassa rais9kaajan?
Olisiko se oikein, että samasta rikoksesta tulisi eri rangaistus sen mukaan kuka nyt sattuu olemaan vaatimassa millaista rangaistusta.
Jos kukaan ei olisi vaatimassa rangaistusta kodittoman puliukon tappamise5sta niin ketään ei rangaistaisi?
Vierailija kirjoitti:
Kaverithan voivat kouluttautua vaikka varhaiskasvatuksen ammattilaisiksi tai vaikka lähihoitajiksi. No, taustalla "pikku rötöstelyä", mutta ei muistella vanhoja hei.
Päiväkodeissa ei tarkisteta/pyydetä rikosrekisteriotetta keltään joka heittää niissä keikkaa alla 3 kuukautta.
Siellä on työvoimapula, eikä näköjään turhan tarkkaa sijaisista , myös kielitaidottomat käy, joten sinne vaan.
Kuka muuten hoitaa lastasi ? Koskelan setä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noilla pojilla olisi luonteen puolesta potentiaalia kansanedustajaksi
Ainakin Vihreiden tai vasurien...
Niin mikä olikaan se puolue, jossa kaikki rikolliset pesii...ei taida olla kumpikaan noista....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jenkkilässä annetaan elinkautisia (oikeasti elinkautisia) mutta ei se estä rikoksia tapahtumasta. Siellä vankilat venyy ja paukkuu vangeista.
Ihan muilla tavoin pitäisi ennaltaehkäistä rikoksien tapahtuminen. Kukaan ei puukko kädessä pysähdy miettimään tulevia tuomioita. Ihan typerä ajatuskin.Jenkkilään ei voi verrata.
Siellä ei ole sosiaaliturvaa.
Voisitko avata tarkemmin, miksi ei voi verrata ja miten sosiaaliturva liittyy asiaan?
Toivottavasti joku antaa näille samalla mitalla takaisin, kun vapautuvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tällaiset jutut saa itseni ainakin ymmärtämään miksi esim eräs vähemmistö hoitaa rangaistukset itse tyyliin silmä silmästä. Niin itsekin tekisin jos tuo olisi tapahtunut lapselleni. Ei tuo rangaistus riittäisi minulle hyvitykseksi.
Sellaisen maailmanko sinä haluaisit? Määrittelisimme itse mikä on sopiva rangaistus mikä itsellemme riittää.
Ei olisi hyvä maailma, mutta valitettavasti olisi kuitenkin oikeudenmukaisempi kuin nykyinen malli.
Kävisimmekö itse myös laittamassa rangaistuksen käytäntöön? Murh56aamassa murhamiehen? Vai pitäisikö yhteiskunnan suorittaa tämä. Raisk3aamassa rais9kaajan?
Olisiko se oikein, että samasta rikoksesta tulisi eri rangaistus sen mukaan kuka nyt sattuu olemaan vaatimassa millaista rangaistusta.
Jos kukaan ei olisi vaatimassa rangaistusta kodittoman puliukon tappamise5sta niin ketään ei rangaistaisi?
Aika banaanivaltion meiningiltä kuulostaa. Tällaista viidakonlakien oikeutta mammat tänne haluavat.
Onneksi meillä on oikeuslaitos ja oppineet ihmiset huolehtimassa siitä, että oikeus ja laki on sama kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jenkkilässä annetaan elinkautisia (oikeasti elinkautisia) mutta ei se estä rikoksia tapahtumasta. Siellä vankilat venyy ja paukkuu vangeista.
Ihan muilla tavoin pitäisi ennaltaehkäistä rikoksien tapahtuminen. Kukaan ei puukko kädessä pysähdy miettimään tulevia tuomioita. Ihan typerä ajatuskin.Jenkkilään ei voi verrata.
Voisitko avata tarkemmin, miksi ei voi verrata ja miten sosiaaliturva liittyy asiaan?
Tuo sosiaaliturvajuttu ei ole mun keksimää, vaan olen lukenut jostain, että suomea ja jenkkilää ei voi verrata rikos ja rangaistussuhteissa tuon takia.
Oletan syyksi sen, että jenkkilässä on kurjistunut alamaailma juuri sosiaaliturvan puutteen vuoksi ja rikokset ovat raaempaa, vaikka onkin suuremmat tuomiot. On niin rankkaa, ettei millään ok mitään väliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo sosiaaliturvajuttu ei ole mun keksimää, vaan olen lukenut jostain, että suomea ja jenkkilää ei voi verrata rikos ja rangaistussuhteissa tuon takia.
Oletan syyksi sen, että jenkkilässä on kurjistunut alamaailma juuri sosiaaliturvan puutteen vuoksi ja rikokset ovat raaempaa, vaikka onkin suuremmat tuomiot. On niin rankkaa, ettei millään ok mitään väliä.
Miksi murhia tapahtuu sitten kaikissa yhteisluokissa? Hyvätuloiset, tavalliset ihmiset mur haa vat ja ta ppa vat myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
?? Meillä on hyvä sosiaaliturva joten on ihan ok, että lapset tappaa toisiaan..
Ei kyllä mullekkaan avaudu tämä ajatuksenkulku. Rikos on rikos.
Kuoleman tuomio takaisin Suomen rikoslakiin. Ei mulla muuta.
Suomessa on vallalla aivan epäinhimillinen ja kylmän laskelmoiva mentaliteetti joka verhotaan pohjattoman inhimillisyyden kaapuun. Joo, jossain määrin ja isossa osassa rikoksista on tärkeää miettiä kuntoutumista ja vaikka sitä missä määrin rangaistus ehkäisee rikoksia, mutta on myös Koskelan rikoksen kaltaisia tapauksia joita ei vaan voi mitata tavanomaisella mittatikulla. Tuntuu että Suomessa on täysin kiellettyä puhua uhrin ja hänen omaistensa oikeudesta saada oikeutta tai kanssaihmisten oikeudesta olla turvassa. Ne nähdään jotenkin likaisina ja barbaarisina vaatimuksina joilta tekijää pitää suojella.
Joku sanoi aiemmin ketjussa hyvin että pitäisi hyväksyä se että kaikista ei ole yhteiskunnassa eläjiksi. Nyt vallalla on joku ihme kaikkivoipaisuusharha siitä että sosiaaliviranomainen voi pelastaa psykopaatinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olivat huumeiden käyttäjiä. En tiedä katsotaanko se lieventäväksi asianhaaraksi.
Ei katsota.
miksi alkoholi taas katsotaan?
Kohta taas lisää ihmissaastaa kävelee Suomen kaduilla, naamat esiin, niin oikeus tapahtukoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heillä on vielä elämä elettävänä. Ei vankilassa olo ole mitään elämää. Toivottavasti heistä kasvaa tälle yhteiskunnalle hyödyllisiä henkilöitä. Ovat sovittaneet tekonsa yhteiskunnalle.
Ovat sovittaneet tekonsa yhteiskunnalle???
Saisivat olla vankilassa loppuelämänsä 😡
Tiedätkö mitä se maksaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siellä on.
Vierailija kirjoitti:
Nämä saunan taaksen ja nirri pois-keskustelut ovat ihan typerää raivoamista ja ajanhukkausta. Se ei ketään hyödytä että toivotaan paskaa elämää näille nuorille. Sekö se sitten pitää heidät kaidalla tiellä ja poissa rikoksista että tuomioiden lisäksi heidät vielä kivitetään julkisuudessa. Ketä se hyödyttää?
Työnäytteet rikollispomon uralle, check. Ei ole joka jantterista näin rajuun ja äärimmäiseen tekoon ja vielä alaikäisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heillä on vielä elämä elettävänä. Ei vankilassa olo ole mitään elämää. Toivottavasti heistä kasvaa tälle yhteiskunnalle hyödyllisiä henkilöitä. Ovat sovittaneet tekonsa yhteiskunnalle.
Ovat sovittaneet tekonsa yhteiskunnalle???
Saisivat olla vankilassa loppuelämänsä 😡Tiedätkö mitä se maksaa?
Siinä on verorahat hyötykäytössä, kun vaaralliset ja sadistiset rikolliset pidetään lukkojen takana ja saavat tekojansa vastaavan rangaistuksen.
Vierailija kirjoitti:
Kuoleman tuomio takaisin Suomen rikoslakiin. Ei mulla muuta.
jos tulisi takasin niin nää pojat ei sitä tuomiota saisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika banaanivaltion meiningiltä kuulostaa. Tällaista viidakonlakien oikeutta mammat tänne haluavat.
Onneksi meillä on oikeuslaitos ja oppineet ihmiset huolehtimassa siitä, että oikeus ja laki on sama kaikille.
Mitäpä luulet. Saisiko sinä ja minä yhdessä suunnitella ja toteuttaa kidutuksen ja murhan ja olla taas parin vuoden päästä tuolla kadulla kuin ei mitään olisi tapahtunut? Tuskin, eli oikeus ja laki ei ole sama kaikille.
Tuo oli tekona sellainen että ihminen joka sen aidosti ymmärtäisi sitä oikeasti katuisi ei kykenisi jatkamaan elämäänsä vaan päättäisi päivänsä itse.
Suuri häpeä koko suomalaiselle yhteiskunnalle että vapautuvat jo nyt ja että heidän puolestaan tehdään kaikki että pääsevät elämään normaalia elämää.