Miksi pomo syyllistää kiusattua?
Eli millainen pomo reagoi kiusan kohteeseen ensin syyttämällä jostain kiusattua, esim, pomo antanut ristiriitaiset ohjeet itse jne. Miksi pomo syyllistää ylipäätään lainkaan kiusattua?
Riitaan EI tarvita aina kahta. Yksi persoonallisuushäiriöinen riittää.
Kommentit (4)
Huonoa, etten sanoisi ala-arvoista, henkilöjohtamista. Tämä ilmiö on valitettavan yleinen pienissä ja keskisuurissa perheyrityksissä, missä johtajan paikat jaetaan perheen kesken, usein ilman minkäänlaista koulutusta. Monesti olen ajatellut, että eikö yrittäjät ymmärrä että tällainen toiminta heikentää suoraan firman tulosta ja siten pienentää sitä heidän kakkuaan.
Monet, eteenkin heikkoitsetuntoiset esihenkilöt saattavat antaa omien ikävien kokemusten, jopa traumojen pursuta ulos stressitilanteessa. Heillä voi olla vastaavista tilateista omakohtaisia ikäviä muistoja ja siksi käyttäytyvät kummalisesti. Eivät edes välttämättä itse tajua tekevänsä näin.
Tai sitten ovat vaan niin perusilkeitä, että nauttivat toisten kyykyttämisedtä ja nolaamisesta.... siis niitä oikein perus koulukiusaajatyyppejä. Niitä on työelämässäkin, töissä van ei syljetä toisten vatteisiin, ei varasteta käsilaukkuja eikä läppäreitä, ei nimitellä eikä käyä käsiksi.
Työpaikkakiusaaminen on emotionaalista, ei fyysistä.
huono ilmapiiri yrityksessä.