Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aiheuttaako masennuslääke miehille vaikeuksia saada orgasmi?

03.03.2023 |

Olen muutaman kerran tavannut erästä mukavaa miestä. Menimme ekaa kertaa sänkyyn ja miehellä oli hyvä stondis. Hän ei lauennut yhdynnässä ja runkkasi, runkkasi ja runkkasi itseään saamatta orgasmia. En ole koskaan nähnyt, että mies olisi niin pitkään runkannut laukeamatta. Ammattini puolesta tiedän, että tietyt lääkkeet aiheuttavat orgasmin saantivaikeuksia miehille (ja naisille). Kysyin sitten häneltä, että onko hänellä jokin lääke käytössä johon hän vastasi, että hän käyttää masennuslääkettä. Kysyin, että millloi hän on viimeksi runkannut, johon hän vastasi, että viikko sitten. Lisäksi hän kertoi, että hän yleensä runkkaa vain kerran viikossa, mikä minusta kuulostaa tosi vähältä, kun moni samanikäinen mies on kertonut runkkaavansa vähintään kerran päivässä.

Mitä kokemuksia teillä on, että vaikeuttavatko masennuslääkkeet orgasmin saantia tai laskevatko ne libidoa, ettei edes tee mieli runkata?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vaikuttaa. Omalla kohdallani vaikutti jopa niin että oli ajoittain ihan mahdotonta saada orgasmi. Se miten kauan ja millä annostuskella söi, vaikutti paljon. Vaikutti myös erektion saamiseen. Noin puoli vuotta syömisen jälkeen tilanne oli palautunut lähes lääkkeitä edeltäneelle tasolle, mutta ei koskaan palautunut ihan täysin.

Vierailija
22/42 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vaikuttaa ja myös naisilla ja myös pysyvää haittaa voi jäädä. PSSD.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep tuttu juttu. Pahimmillaan mikään ärsyke ei saanut laukeamaan. Täytyi runkata lähes raivoisasti saadakseen tyhjennettyä edes terveyssyistä.

Kalu kyllä seisoi, kuin rautakanki, tuntoa ei vain ollut. Todella pervot videot auttoi kyllä usein laukeamisen yli.

Lääkkeen lopettamisen jälkeen jatkui jonkinlaisena yliherkyytenä, kun tuntemukset viimein palasivat. Vuoden mittaan palasi tunto normaaliksi. Lääke taisi olla pahamaineinen paroxeriini.

24/42 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää kokemuksia?

Vierailija
25/42 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viisikymppinen mies ja minulla on asiasta omakohtaista kokemista. Lyhyesti: masennus-/mielialalääkkeet voivat heikentää erektiota ja vaikeuttaa laukeamista.

Olen elämäni aikana sairastanut pari kertaa keskivaikean masennuksen ja syönut sen vuoksi Cipralex- ja Cipramil- sekä Brintellix-merkkisiä lääkkeitä. Kahdessa ensimmäisessä vaikuttava aine on sitalopraami ja viimeisessä vortioksetiini. Sitalopraami aiheutti suoranaista tunnottomuutta: mielihyvää ei tuntunut omin käsin eikä naisen kanssa. Vortioksetiinissa tuo vaikutus ei ole niin selvä, mutta sekin heikentää tuntoa ja suoriutumista. Onneksi minun tarvitsi syödä em. lääkkeitä vain puolisen vuotta ja seksuaalinen kyky palautui muutamassa viikossa lopettamisen jälkeen.

Masennuksen pirullisuus on siinä, ettei seksuaalista halua ole masentuneenakaan ja kiihottuminen on vaikeaa. Eli tilanne ei ole sen parempi, vaikkei lääkkeitä söisi. Vaarana on, että toimintakyky laskee niin paljon, ettei pysty töihinkään. Sen takia masennusta kannattaa hoitaa terapialla ja lääkkeillä, mutta masennus/mielialalääkkeitä ei varmasti kukaan mies syö huvikseen tai yhtään kauempaa kuin on pakko.

Vierailija
26/42 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen viisikymppinen mies ja minulla on asiasta omakohtaista kokemista. Lyhyesti: masennus-/mielialalääkkeet voivat heikentää erektiota ja vaikeuttaa laukeamista.

Olen elämäni aikana sairastanut pari kertaa keskivaikean masennuksen ja syönut sen vuoksi Cipralex- ja Cipramil- sekä Brintellix-merkkisiä lääkkeitä. Kahdessa ensimmäisessä vaikuttava aine on sitalopraami ja viimeisessä vortioksetiini. Sitalopraami aiheutti suoranaista tunnottomuutta: mielihyvää ei tuntunut omin käsin eikä naisen kanssa. Vortioksetiinissa tuo vaikutus ei ole niin selvä, mutta sekin heikentää tuntoa ja suoriutumista. Onneksi minun tarvitsi syödä em. lääkkeitä vain puolisen vuotta ja seksuaalinen kyky palautui muutamassa viikossa lopettamisen jälkeen.

Masennuksen pirullisuus on siinä, ettei seksuaalista halua ole masentuneenakaan ja kiihottuminen on vaikeaa. Eli tilanne ei ole sen parempi, vaikkei lääkkeitä söisi. Vaarana on, että toimintakyky laskee niin paljon, ettei pysty töihinkään. Sen takia masennusta kannattaa hoitaa terapialla ja lääkkeillä, mutta masennus/mielialalääkkeitä ei varmasti kukaan mies syö huvikseen tai yhtään kauempaa kuin on pakko.

Korjaan sen verran äskeistä viestiäni, että Cipralexissa vaikuttava aine on essitalopraami. Yhtä kaikki: sitalopraamissa ja essitalopraamissa negatiiviset vaikutukset seksuaalisuuteen ovat voimakkaimmat. Joidenkin käyttäjien mukaan vortioksetiinissa tällaisia sivuvaikutuksia ei olisi lainkaan, mutta oman kokemukseni mukaan sekin vaikeuttaa laukeamista. Kannattaa kokeilla, mikä sopii itselle parhaiten, jos tarvitsee mielialalääkkeitä.

27/42 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muiden kokemuksia?

28/42 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vielä jotain aiheeseen liittyvää?

Vierailija
29/42 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai siitäkös naisten orgasmivaikeus johtuikin. Hyvä kun löytyi selitys.

Vierailija
30/42 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä syönyt mitään lääkkeitä mutta ei tule silti,loppui jotenkin noin 4 kymppisenä tuleminen. Tai siis tunto katosi peniksestä noihin aikoihin.Itseäni ei haittaa mutta naiset syyllistää itseään vaikka kuinka sanon et heissä ei vika ole.

Vierailija
31/42 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenenkään ei pitäisi syödä noita lääkkeitä. Terapia ja liikunta sekä ruokavalio on oikeat lääkkeet. Nykyään noita tungetaan lääkärissä miltei pakkokeinoin, lapsillekin mikä on hyvin vastenmielistä.

Vierailija
32/42 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmana tietona voi kertoa, että väljä pillu vaikeuttaa orkun saantia miehellä.

Vierailija
33/42 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin neljä kuukautta olen syönyt Duloksetiinia 90 mg/vrk. Ei ole haluja eikä viisari värähdä.

M66

Vierailija
34/42 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelliseen viestiini (33) viitaten lopetin omalla päätöksellä Duloksetiinin syömisen, helmi-maaliskuussa kuluvaa vuotta 6 viikon ajan titrasin sen alas. Lääkekuurin aikana tuli ikävät virtsaamisvaivat, rakko ei tyhjentynyt ja piti sitten istua monet ajat ja ponnistella muutamat tipat kerralla ulos. Alavatsan alue oli kyllä arka ja kipeänoloinen.

M66

Vierailija
35/42 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kenenkään ei pitäisi syödä noita lääkkeitä. Terapia ja liikunta sekä ruokavalio on oikeat lääkkeet. Nykyään noita tungetaan lääkärissä miltei pakkokeinoin, lapsillekin mikä on hyvin vastenmielistä."

Ja taas kerran ihminen kuka ei mistään mitään tiedä haluaa päteä. Tosi surullista. Jos olisit edes kerran kokenut masennuksen, tietäisit miten naurettava tuo sinun "hoitokeino" on

Alkuperäiseen kysymykseen voin vastata että kyllä ne vaikutti tosi paljon orgasmiherkkyyteen. Tosin itse en kokenut sitä mitenkään negatiivisena, eli kun tarpeeksi teki töitä orgasmin pystyi saamaan

Vierailija
36/42 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeistä saa moni avun. Mutta silti, jos lääke vaikuttaa seksuaalisiin kykyihin tai tuntoon, silloin pari kuukautta on MAKSIMI aika jolloin lääkettä pitäisi käyttää. Sen jälkeen se täytyy vaihtaa toiseen.

Lääkärin velvollisuus on löytää sinulle lääke joka auttaa sinua. Seksuaalisten kykyjen tai halujen pilaaminen ei auta sinua, koska se vaikuttaa erittäin voimakkaasti sinun ja parisuhteesi hyvinvointiin!

Lääkkeellä on sekä fyysinen vaikutus (eli se kuinka kauan lääke on elimistössäsi) mutta sillä on myös pidempiaikainen vaikutus, jonka mekanismeja ei vielä täysin tunneta. Ilmeisesti se johtuu siitä että aivot reagoivat lääkeannokseen ja alkavat toimimaan toisella tapaa.

Mutta, sen lisäksi lääkkeellä on myös psyykkinen ja henkinen vaikutus, joka taas saattaa kestää jopa useita vuosia, varsinkin jos seksiongelmia ei käsitellä terapiassa!

Käytännössä (ja hyvin lyhyesti kuvattuna) kun lääke vie kyvyt, silloin kuntoutuja alkaa pelkäämään kyvyttömyyttä. Kun hän harrastaa seksiä, ja vaikka ainetta ei ole elimistössä lainkaan ja tunto on hyvä, hän silti seksin aikana keskittyy pelkäämään sitä milloin katoaa erektio. Se ei ole kovin seksikäs ajatus, joten erektio kaikkoaa. Kun tuo noidankehä jatkuu, siitä ei pääse ulos, koska myös parisuhteen toinen osapuoli reagoi väistämättä tilanteeseen.

Tilanteesta kertoo hyvin paljon se kuinka Suomessa seksiongelmia ja niiden merkitystä vähätellään, tai niihin ei reagoida lainkaan terapiassa, vaan sen "hoidon" saattaa kattaa pelkästään kysymys että onko oireet alkaneet helpottaa ja kun ei ole, lääkäri kehottaa jatkamaan lääkkeen käyttöä. Useinkaan kuntoutuja ei saa mitään ylimääräistä terapiaa tms. vaan koko tilanne vain ohitetaan ja kuntoutujan hoidossa keskitytään pelkästään hänen ongelmaansa jonka vuoksi hän terapiaan alunperin päätyi.

Uskaltakaa siis vaatia oikeuksianne lääkevaihdon osalta, tai pyytää jotain muuta toimivaa hoitoa, jos käy niin että lääkkeet on muka käyty läpi (ei varmasti ole, niitä valmisteita on valtavat määrät!) Älkää pelätkö ottaa asiaa esille, ja kertokaa kaikista tuollaisista muutoksista lääkärillenne. Huomatkaa myös oma haluttomuutenne. Jos olette normaalisti halunneet seksiä esimerkiksi kerran viikossa ja sitten yhtäkkiä haluattekin vain kerran kuukaudessa, tai että seksi ei tunnu miltään, ilmoittakaa myös siitä lääkärillenne. Masennus ei tuhoa automaattisesti seksihaluja. Vain harva masentunut kärsii masennuksen aiheuttamasta haluttomuudesta. Suurella osalla masennus saattaa lisätä seksihaluja!

Vierailija
37/42 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erektio-ongelmia mielialalääkkeistä, ei kovetu vai onko syynä iso koko

Vierailija
38/42 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän ainakin vanhemmat lääkkeet, aiheutti jatkuvaa jökötystä, aina teltta pystyssä. Olin sellaisessa työssä.

Vierailija
39/42 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Masennuksen pirullisuus on siinä, ettei seksuaalista halua ole masentuneenakaan ja kiihottuminen on vaikeaa. Eli tilanne ei ole sen parempi, vaikkei lääkkeitä söisi. Vaarana on, että toimintakyky laskee niin pal

Toinen viisikymppinen mies, essitalopraamikuurilla. Vahvistan, että lääke aiheuttaa libidon alenemista, erektion heikkenemistä ja orgasmin viivästymistä (ei kuitenkaan kyvyttömyyttä). Nykyisessä elämäntilanteessani nämä on hyväksyttäviä sivuvaikutuksia. Enemmän haittaa ruokahalun lisääntyminen ja siitä aiheutuva painonnnousu.

Vierailija
40/42 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Masennuksen pirullisuus on siinä, ettei seksuaalista halua ole masentuneenakaan ja kiihottuminen on vaikeaa. Eli tilanne ei ole sen parempi, vaikkei lääkke

Sillä lailla. Mitäs sitä pitäisi syödä ja millaista kyykkää harrastaa, ettei enää haluaisi t appaa itseään? Laita nyt ihmeessä treeniohjelma ja ruokavalio, kun selkeästi tiedät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme