Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko vauvapalsta vaikuttanut ajatteluusi jossain asiassa

Vierailija
03.03.2023 |

Minua ei kyllä hevin saa enää uimahalliin.

Kommentit (276)

Vierailija
61/276 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on vaikuttanut.

Olen nimittäin lihava ja täältä olen oppinut miten minun(kin) lihavuuteni suorastaan ahdistaa ja ällöttää ihmisiä.

Ennen kävin kuin muutkin ihmiset kaupoissa, kahvilassa, kirjastossa...jne.

Nyt en käy.

Ennen myös käydessäni siellä yleisillä paikoilla, meikkasin ja pukeuduin nätisti mutta opin että se on väärää kehopositiivisuutta. (Vasta sitten kun on laihtunut normaaleihin mittoihin, saa palkita itseään kaunistautumalla, ei ennen. Tai jos nyt joutuisin jossain asioimaan, minun olisi syytä kantaa kaulassani kylttiä, jossa selvitetään miksi olen näin lihava sekä mitä olen aikonut tehdä laihtuakseni). 

No, meneehän se elämä näinkin.

P.S. Milloin tulee ensimmäinen kommentti: Miksi yrität uhriutua ja olla marttyyri sen sijaan että laihduttaisit?

Erinomainen kommentti.

Surullinen kommentti oikeastaan.

Ja juuri siksi erinomainen.

Vierailija
62/276 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Opettajavihamielisyys, joka pulpahtelee pintaan milloin minkäkin keskustelun lomassa on saanut aika ahdistuneeksi. Moni muu asia menee täällä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, mutta oman ammatin täysi halveksunta ja ymmärtämättömyys opettajan työnkuvasta nimenomaan tällä palstalla on kylmäävää. Oletan täällä kirjoittelevan kuitenkin pääsääntöisesti perheellisiä tai ainakin sen ikäisiä ihmisiä, versus nuorempien jodelit ja ylikset. Todennäköisesti niiden omien oppilaidenkin vanhemmista osa ajattelee samoin, vaikka kasvotusten olisi asiallinen.

Ei tarvita kuin yksi ahkera sekopää joka mustamaalaa vuorotellen papit, opettajat, lääkärit..ihan selvää että joku saa tälläisesta soopasta tyydytyksensä. 

Ei kannata tuota ihmistyyppiä päästää ihonsa alle. Sitä ne haluaa ja juuri siksi sitä ei heille saa antaa.

Opettajat ovat uskomattoman tyhmiä ja elävät käytännön elämästä vieraantuneina omassa kuplassaan. Ei ihmekkään ettei kakarat ja niiden vanhemmat kunnioita. Oma sisareni on tästä oikea malliesimerkki.

Kuulemma aina, kun alkaa syysloma tai hiihtoloma niin lentokentät on opettajia täynnä lähdössä ulkomaanmatkalle.

Sitten he antaa tällaisia tehtäviä teineille, että pitää siivota oma huone ja ottaa kuva ennen ja jälkeen. Haloo, ei kaikilla ole omaa huonetta.

Tämä kommentti kuvastaa juurikin sitä tyhmyyttä. Luepas uudestaan viestisi ja mieti nyt, että tällaisenko kuvan haluat itsestäsi antaa meille muille?

Siis häh. Ei meillä teineillä ole omaa huonetta.

Sinä taidat nyt itse olla tyhmä.

Kyllä heillä varmasti joku huone on missä nukkuvat. Mutta tämä tästä.

Niin, mutta ei ole omaa huonetta.

Opettajat ei ymmärrä, että perheitä asuu vuokrakaksioissa ja vuokrakolmioissa.

4 hengen perheitä asuu kaksioissa meidänkin kerrostalossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/276 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sen olen huomannut, että selvää tarkoituksellista mielipidevaikuttamista täällä tapahtuu. On idän joukot, jotka huomaa jo otsikon perusteella, samoin puoluepolitiikan vaikuttajat, jotka vaahtoaa ja maalittaa milloin mitäkin ja kutakin.

Naisvihaajiakin löytyy - vaikea sanoa, ovatko tosissaan vaiko vain trollaamistarkoituksessa liikenteessä. Paljon muutakin katkeraa porukkaa, usein syrjäytyneitä. Myös monet väsyneet äidit haluavat päästää tänne höyryjään, jotta jaksavat taas tarpoa arjessaan eteenpäin.

Suomalaisia pyritään ajamaan riitoihin ja vihaamaan toisiaan, mutta enpä usko, että onnistuu. Tällaista raivopäistä tekstiä syytävä väki on usein joko Iigoreita tai mt-porukkaa. Normaalikansalaiset eivät korvaansa lotkauta tai menetä yöuniaan moisesta. Suomalaiset on niin kylmäpäistä väkeä :)

Vierailija
64/276 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sen olen huomannut, että selvää tarkoituksellista mielipidevaikuttamista täällä tapahtuu. On idän joukot, jotka huomaa jo otsikon perusteella, samoin puoluepolitiikan vaikuttajat, jotka vaahtoaa ja maalittaa milloin mitäkin ja kutakin.

Naisvihaajiakin löytyy - vaikea sanoa, ovatko tosissaan vaiko vain trollaamistarkoituksessa liikenteessä. Paljon muutakin katkeraa porukkaa, usein syrjäytyneitä. Myös monet väsyneet äidit haluavat päästää tänne höyryjään, jotta jaksavat taas tarpoa arjessaan eteenpäin.

Suomalaisia pyritään ajamaan riitoihin ja vihaamaan toisiaan, mutta enpä usko, että onnistuu. Tällaista raivopäistä tekstiä syytävä väki on usein joko Iigoreita tai mt-porukkaa. Normaalikansalaiset eivät korvaansa lotkauta tai menetä yöuniaan moisesta. Suomalaiset on niin kylmäpäistä väkeä :)

Niin ja osa elää tietämättömyyden maailmassa, kun he menevät kauppaan niin eivät ymmärrä, että siellä on työttömiä hyllyttämässä tavaroita työmarkkinatuella 580 netto kuukaudessa ja kulukorvaus 9 euroa/työpäivä.

Vierailija
65/276 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja osa elää tietämättömyyden maailmassa, kun he menevät kauppaan niin eivät ymmärrä, että siellä on työttömiä hyllyttämässä tavaroita työmarkkinatuella 580 netto kuukaudessa ja kulukorvaus 9 euroa/työpäivä.

Ja kun menevät sairaalaan niin katsovat kiukkuisesti miksei hoitaja tule hoitamaan. Ja se ketä he luulevat hoitajaksi onkin työtön toimistotöissä sinisessä hoitajan asussa.

Vierailija
66/276 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen oppinut, että suomalaiset ovat aivan mieleltään sairasta ja pimeetä porukkaa. 

Ennen luulin että ollaan sivistynyt kansa. 

Vierailija
67/276 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse huvittaa nuo myyjiä arvostelevat keskustelut. Työttömiä on kaupoissa työkokeilussa.

Työttömiä on myös toimistotöissä palkkatuella ja työmarkkinatuella kaupungin ja valtion yksiköissä.

Vierailija
68/276 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Opettajavihamielisyys, joka pulpahtelee pintaan milloin minkäkin keskustelun lomassa on saanut aika ahdistuneeksi. Moni muu asia menee täällä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, mutta oman ammatin täysi halveksunta ja ymmärtämättömyys opettajan työnkuvasta nimenomaan tällä palstalla on kylmäävää. Oletan täällä kirjoittelevan kuitenkin pääsääntöisesti perheellisiä tai ainakin sen ikäisiä ihmisiä, versus nuorempien jodelit ja ylikset. Todennäköisesti niiden omien oppilaidenkin vanhemmista osa ajattelee samoin, vaikka kasvotusten olisi asiallinen.

Mä taas oikeastaan ajattelen toisin päin, että tämä on harvoja positiivisia yllätyksiä täällä, miten vähän opettajia kohtaan koetaan antipatiaa siihen nähden, miten moni lapsi on kuitenkin sellaisen syntipukikseen joskus ottanut, ja välillä myös aiheesta vihannut, kun on auktoriteetti halveksinut ja rääkännyt. Esimerkkinä tulee mieleen äidinkielenopettaja, joka seiskalla laittoi luokan lukemaan jonossa kirjasta muutaman rivin, ja sitten paljastui että yksi poika luki niin huonosti, että luki ensimmäisen tavun ja arvasi loput. Opettaja nakkeli niskojaan yrittämättä mitenkään auttaa, kyllä oli tuskallista seurattavaa. Kerta toisensa jälkeen, poika luki joka viikko entistä huonommin sitä myöten kun pelkonsa voimistui, ja tuhina katederilta yltyi, miten se ei vieläkään osaa. 

Ei näitä hirviöopettajia varmaan enää ole juurikaan, mutta ne mielikuvat tulevatkin noilta ajoilta monella. Yleistä auktoriteettivammaa ja keskenkasvuisuuden ihannointia on paljon enemmän kuin opettajainhoa. Ja hyvä niin, osoittaa että moni opettaja on tehnyt hyvää työtä. Kiitos siitä. Terveisin entinen vihainen nuori. 

Vierailija
69/276 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä, moni ei ymmärrä, että työttömiä on palkkatuella tarhoissa hoitamassa lapsia.

Vanhemmat ihmettelevät miksi hoitajat vaihtuvat.

Vierailija
70/276 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut, että naiset ovat suurempia naiiveja i d i ootteja, kuin ikinä olisin osannut kuvitellakaan. Uskomatonta, että aikuiset ihmiset on niin pihalla elämän todellisuudesta.

Oletko hakkeroitunut ihmisten laitteisiin, kun tiedät sukupuolen vai luuletko olevasi selvännäkijä?

Vierailija
71/276 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että mite paljon on ihan oikeesti tyhmiä. Kysellään selvyyksiä. Haukutaan ihmisiä. Ym.

Jos joku kyselee selvyyksiä ja se harmittaa sinua, niin se on ainakin varmaa, että sinä olet tyhmä.

Vierailija
72/276 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömiä on myös kouluissa palkkatuella koulunkäyntiavustajina esim. ala-aste.

Vierailija
73/276 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on vaikuttanut.

Olen nimittäin lihava ja täältä olen oppinut miten minun(kin) lihavuuteni suorastaan ahdistaa ja ällöttää ihmisiä.

Ennen kävin kuin muutkin ihmiset kaupoissa, kahvilassa, kirjastossa...jne.

Nyt en käy.

Ennen myös käydessäni siellä yleisillä paikoilla, meikkasin ja pukeuduin nätisti mutta opin että se on väärää kehopositiivisuutta. (Vasta sitten kun on laihtunut normaaleihin mittoihin, saa palkita itseään kaunistautumalla, ei ennen. Tai jos nyt joutuisin jossain asioimaan, minun olisi syytä kantaa kaulassani kylttiä, jossa selvitetään miksi olen näin lihava sekä mitä olen aikonut tehdä laihtuakseni). 

No, meneehän se elämä näinkin.

P.S. Milloin tulee ensimmäinen kommentti: Miksi yrität uhriutua ja olla marttyyri sen sijaan että laihduttaisit?

Söisit vähemmän ja liikkuisit reilusti monta tuntia päivässä niin laihtuisit.

Mitä! Että mitenkä se oli...? Söisit enemmän ja..eiku. Kerropas vielä uudestaan ja selvästi tuo neuvosi.

Mu-mutta sehän on ihan käänteen tekevä idea laihtumiseen. Miten ihmeessä kukaan ei ole vielä keksinyt tätä.

Nyt voin todella vastata ap: kysymykseen: Kyllä, tuhannesti kyllä! Olen saanut käsiini oikean laihtumiseen liittyvän Graalin maljan. Sen paljasti koko vauva-palstalle tuo edellinen kommentoija.

Ylistäkäämme häntä! Hän on nero!

Vierailija
74/276 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin yllätyin, kun minut valittiin valtion virastoon palkkatuella ja olin asiakaspalvelussa.

Vierailija
75/276 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen täällä vasta ymmärtänyt kuinka paljon psyykkisesti sairaita tai epävakaita ihmisiä onkaan vapaana.

Samoin ihmisten ahdasmielisyys ja tietynlainen hauraus, ettei kestä oikein minkäänlaista keskustelua, vaan täällä poistellaan täysin vääristä syistä monia ketjuja. Se oikeasti on todella hämmentävää. Ihan kuin täällä yritettäisiin suojella jotain joltain mitä ei edes ole. 

ÄLÄ VITTUSINÄ!! Rupee nyt kohta lähtee oikeesti MIKSEI MODE POIta tätä JO ILMOITETTU JO MONTA KERTAAQ!!!+++??????

Vierailija
76/276 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin yllätyin, kun minut valittiin valtion virastoon palkkatuella ja olin asiakaspalvelussa.

Olin ollut aiemmin kaupungin yksiköissä palkkatuella ja oli yllätys, että valtion yksiköissäkin osa on palkkatuella.

Vierailija
77/276 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen uskoin ihmisistä hyvää, en enää. Näin lyhykäisyydessään.

Älä lankea itätrollin ansaan. Sitä ne haluaakin, että ihmisten yhtenäisyys ja luotto hyvään rapisee.

Oikeasti maailmassa on enimmäkseen hyvyyttä ja ihmiset mukavia.

Vierailija
78/276 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avartaa mukavasti ajattelua. Live-elämässä kukaan ei uskalla sanoa mielipiteitään niin suoraan. Eikä suomalaiseen kulttuuriin kuulu suoraan puhuminen, varsinkaan rahasta, politiikasta tai uskonnosta. En lue mitään hömppä ketjuja, minua ei kiinnosta julkkikset, ei tv-ohjelmat, eikä "lähetä kaipaamallesi henkilölle sitä sun tätä", ei "vaihda ensimmäinen sana"..tms.

Olen kiinnostunut yhteiskunnallisista asioista. Palstan sensurointi kiinnostaa myös, miksi Sanoma-konserniin kuuluva palsta sensuroi mitäkin. Nyt varsinkin vaalien alla kiinnostaa. Vaalikoneista onkin ollut jo puhetta, että ovat vilpillisesti tehtyjä. 

Vierailija
79/276 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vältän näitä linjoja

Vierailija
80/276 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ketä saa hyvän työharjoittelupaikan ja pääsee vakituiseksi ei ymmärrä, että 90000 työtöntä on työpaikoilla aktivoituna. Osa luulee työttömiä opiskelijoiksi omalla työpaikalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän neljä