Olen kyllästynyt olemaan "kova" ja vahva työpaikalla
Olen oikeasti herkkä, kiltti ja tunnollinen. Olen niin loppu siihen että työpaikalla täytyy esittää kovaa ja vahvaa tai muuten sinua käytetään hyväksi ja ylitsesi kävellään tai muuta ikävää. Pitää varoa mitä paljastat itsestäsi kellekin tai mitä voit sanoa, jos sanot väärälle ihmiselle, se voi kääntyä sinua vastaan jossainvaiheessa. Ihan kuin joutuisi pelaamaan jotain peliä koko työpäivän. Kokeeko kukaan muu samoin?
Kommentit (31)
Olenko minä kirjoittanut tämän aloituksen? Jos näytät liikaa osaamistasi sinulle lykätään suunnilleen kaikki mahdolliset ja mahdottomatkin tehtävät. Kun sinä olet niiiiiin hyvä tässä. Sitä alkaa äkkiä esittämään tyhmää tai hidastelemaan että saisi hoitaa edes ne jo määrätyt tehtävät rauhassa. Huokaus.
Olen pillittänyt työpaikalla ja pomolle. Mutta se on vain inhimillistä.
No, pitäähän Putlerinkikn olla kova ja vahva duunissaan. Tosin korvauksensa miljardiluokkaa...
Vierailija kirjoitti:
Mitään muuta te ette osaa jauhaa kuin suomalaiset ja suomalaiset. Menkää sinne ulkomaille katsomaan niin toteatte äkkiä että samanlaisia mlkkuja sielläkin on. Miksi inhoatte omaa kansaanne?
10v kokemuksella ulkomailla tyoskentelysta samalla alalla mita suomessakin tein: ei ole samanlaista.
Suomalainen kulttuuri ja ihmiset on kylmimpia ja lapsellisimpia mihin olen ikina tormannyt.
Vierailija kirjoitti:
No, pitäähän Putlerinkikn olla kova ja vahva duunissaan. Tosin korvauksensa miljardiluokkaa...
Onkohan sillä koskaan aamuja, jolloin sanoo vaan: Emmä haluu-u-uu mennä duuniiiin 😩
Kyllä näin on. Ja jos erehdyt tekemään virheen, anteeksi ei pidä pyydellä tai edes pahoitella - tietynlaisessa työporukassa sinusta tehdään syntipukki lähes kaikkeen siitä lähtien.
Tämä oli itselleni vaikea oppia. Ja mainittakoon etten ole mitenkään taitamaton vaan tavallinen, osaava työntekijä.
Maailma on rikki. Ei me synnytä tänne työelämän tarpeita varten, tai omalla työllämme rikastuttamaan vain muita.
Ja Suomessa vielä työelämå inhimillistä verrattuna vaikka jenkkeihin tai aasiaan.
Afrikan selkänahasta rikastunut Eurooppa ja Afrikka pidetty tieten tahtoen köyhänä viimeiset 50 vuotta. Nyt kaivoksia halutaan Alaskaan, Australiaan aina vain enemmän ja Suomeen...kaikkialle! Vain kulutuksen ja voittojen maksimointia varten! Mihin se ekologisuus ja ilmastonmuutos ja tasa-arvo jäi? Paperille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan sillä koskaan aamuja, jolloin sanoo vaan: Emmä haluu-u-uu mennä duuniiiin 😩
Varmasti jokainen aamu. Tajuaa kyllä itsekin että nyt tuli mokattua ja pahasti. Silti on pakko vain esittää kovaa johtajaa koska muuten tilanteesta tulee niin änkeröinen että lähtee henkeröinen.
Vierailija kirjoitti:
Millä alalla on tällaista?
Mietin aivan samaa. Taitaa naisvaltaiset alat olla kyseessä. Ihme hommaa.
En kyllä oikeastaan koe tuollaista. Menen töihin, teen työni ja sitten lähden kotiin. En mietiskele, mitä paljastuksia minun pitäisi itsestäni työpaikalla edes tehdä, juttelen ihan normaaleja, jokapäiväisiä asioita. En murehdi mitä kukakin minusta mahtaa ajatella. Nuorempana ehkä murehdin, en enää.
Tiedostan kyllä, että kaikki eivät pidä minusta ja varmasti selän takana puhutaankin. Mutta puhukoon, mitäpä minä siitä. Tämä on ikääntymisen hyvä puoli, ei enää jaksa piitata tuollaisesta.